Treblad Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Yes. Nå har jeg surret det til. Av en eller annen merkelig grunn har skjermen blitt usedvanlig usamarbeidsvillig - og den nekter å utføre mine ordre, uansett hva jeg finner på. I skrivende stund sitter jeg fast på 800*600 piksler og fire farger, uten mulighet til å endre dette. Det er mildt sagt irriterende, og jeg håper derfor det er kyndig assistanse å hente her. Uansett ... Det hele begynte da jeg tidligere i dag skulle kople en ekstraskjerm til PC-en. Jo'a - so far, so good - men så snart begge skjermene var tilkoblet skjermkortet, gikk begge i et slags sikkerhetsmodus, der fargene og oppløsningen var redusert til de nevnte tallene. "Shit", tenkte jeg - og etter gjentatte mislykkede fikseforsøk, ga jeg opp, koblet fra ekstraskjermen og antok at alt ville bli bra igjen. Men, nei, selv om jeg kun hadde én skjerm tilkoblet, slik det for øvrig hadde vært en halvtime tidligere, var jeg fremdeles hjelpesløs og ute av stand til å endre på skjerminnstillingene. Skjermen hadde inntatt en såkalte "plug and play"-stilling, hvis jeg ikke tar helt feil. Jeg prøvde å laste ned de gamle skjermdriverne, men det hjalp ikke. For å oppsummere det hele, altså: Skjermen har gått fra en SyncMaster 710n-skjerm til en Plug and Play-skjerm, virker det som - og jeg kan verken fikse oppløsningen eller fargene. Vet dere hva jeg kan gjøre? Jeg har surret rundt på skjerminnstillingene i en evighet nå, uten å komme nærmere. På forhånd takk - og, hvis dere lurer på noe (det er mye mulig at relevant informasjon er utelatt ut av glemskhet), si ifra. Lenke til kommentar
Changis Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 har du prøvd å rennske driverene med drivercleaner pro å reinstallert nyeste driver? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå