Jooakim Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Jeg skal på sesjon i morgen, men jeg kan med sikkerhet si at jeg ikke er tjenestedyktig, da jeg har et dårlig kne (foppallskade). Nå har det seg slik at jeg ikke har fått legeerklæring, fordi det har vært stor ventetid på besøk av fastlegen min. Så da er spørmålet; er jeg nødt til å være på hele sesjonen, eller kan jeg gå til sesjonslegen og forklare dette, for så å stikke? :] Lenke til kommentar
heismann Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Det spørs egentlig hvor alvorlig skaden er.. De jeg kjenner som har dratt hjem omtrent med en gang fra sesjon, de har veldig tydelige "skader", og har legeerklæring på dette. Så jeg kan nok ikke garantere at du kan dra hjem tidlig. Du må nok gjennom det samme som de andre, og undesøke kneet ditt en del med sesjonslegen, siden du ikke har legeerklæring.. Ta med deg mp3-spiller eller noe sånt noe, og forbered deg på at sesjon er en del venting.. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Spørs. Hvis du er i den gruppen som må ta IQ-testen først, så må du nok belage deg på å være der noen timer. Hvis ikke slipper du ut etter at legen har sett på deg, noe som betyr at du ikke blir der noe spesielt mye lengere enn 1-1,5 timer. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Du blir erklært stridsdyktig om du kan stå på foten. Om du blir tatt inn er en helt annen sak. Med legeerklæring blir du som oftest fritatt på stedet. Lenke til kommentar
heismann Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Njaa.. Ikke si det? Virker som de har blitt ganske løse på ting i det siste, vet om mange som har sluppet, mange litt vel billig.. Men det er vel kanskje lettere å slippe av psykisk grunn, enn fysisk? Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Er ikke sikker, jeg vet ikke med deg, men jeg snakker av egne erfaringer nå. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Alt som har med militæret og gjøre innebærer venting. Regn med og være der hele dagen om du ikke har et navn langt frem i alfabetet. Et dårlig kne blir nok bare notert, men sier du at du er sengevæter i tillegg slipper du garantert. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Holder det aa bare nevne liksom "forresten saa har jeg noen nattlige problemer, det blir litt vaatt paa en mate i sengen og lukter urin om morgenen?" Jeg maa faa kommet meg ut av det. Jeg provde aa faa dem til aa droppe registreringen av meg da ejg er registrert i Selective Services - men det gav de rimelig F i. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 De har alle godt av militæret Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 De har alle godt av militæret 7929108[/snapback] Tull. Du har sikkert godt av fengsel også, men du har fortsatt mer igjen for og være i arbeid å leve i en normal sosial setting. Jeg for min del ser lite postivt med verneplikten slik den er idag. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 Alt jeg har er en slik henvisning til fysioterapi. Lenke til kommentar
heismann Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Ah.. Men som det er blitt nevnt før, får du håpe at du blir sendt til legesjekk før IQ-test. Og hvis du da ikke blir kjent tjenestedyktig, kan du gå når du er ferdig hos legen. Men du får nok ikke dratt helt med en gang, dessverre.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) De har alle godt av militæret 7929108[/snapback] Tull. Du har sikkert godt av fengsel også, men du har fortsatt mer igjen for og være i arbeid å leve i en normal sosial setting. Jeg for min del ser lite postivt med verneplikten slik den er idag. 7929196[/snapback] Ja, jo - både/òg, vil eg seie. Trur det kjem veldig an på kva slags avdeling du er i. For min egen del har eg absolutt hittil hatt det bra i 2. bataljon. Lært mykje, og opplevd mykje gøy. Og ikkje minst komt i vesentlig betre form edit: Trur uansett at instillinga kan vere avgjerande for det heile, og det å havne på "feil plass" for din del. Endret 12. februar 2007 av Arve Systad Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) Selvfølgelig. Å har sikkert noe med alder å gjøre i tillegg. Pluss at jeg var i fast arbeid, og hadde bil å kjøp av leilighet på planen. Så det at jeg kom i en barnehage, noe som det som regel blir når gutter samles i flokk. Jeg ble forøvrig i dårligere form, men opplevde mye gøy. Men dette var som regel over kraftige fyllaslag. Øvelsene var vel omtrent det kjedeligste jeg noen gang har vært med på, for ikke nevne mest meningsløse. Kneppetelt er veldig relevant overfor dagens trusselbilde, for ikke snakke om utstyret som skulle gått ned med Norge og Eidsvoll. Å ikke la meg starte på de jævla møkkaklærne, hvis man hoppet i ei myr med F1 på seg var myra tørr når du reiste deg siden jakken hadde konsumert alt. Det mest givende var vel SIBO, OIBO, VKP og KP, siden dette faktisk ga mening, og er reelt iforhold til dagens trusselbilde. Å skyting med AG-3 når vi fikk litt frie tøyler var gøy. Edit: Havnet i HV, noe som passet meg bra siden jeg aldri hadde klart 1år uansett. Endret 12. februar 2007 av Hyrlen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå