Gå til innhold

Sesjon i morgen, må jeg være der hele dagen?

Jooakim

Anbefalte innlegg

Jeg skal på sesjon i morgen, men jeg kan med sikkerhet si at jeg ikke er tjenestedyktig, da jeg har et dårlig kne (foppallskade). Nå har det seg slik at jeg ikke har fått legeerklæring, fordi det har vært stor ventetid på besøk av fastlegen min. Så da er spørmålet; er jeg nødt til å være på hele sesjonen, eller kan jeg gå til sesjonslegen og forklare dette, for så å stikke? :]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs egentlig hvor alvorlig skaden er.. De jeg kjenner som har dratt hjem omtrent med en gang fra sesjon, de har veldig tydelige "skader", og har legeerklæring på dette. Så jeg kan nok ikke garantere at du kan dra hjem tidlig. Du må nok gjennom det samme som de andre, og undesøke kneet ditt en del med sesjonslegen, siden du ikke har legeerklæring..

Ta med deg mp3-spiller eller noe sånt noe, og forbered deg på at sesjon er en del venting.. :)

Lenke til kommentar

Holder det aa bare nevne liksom "forresten saa har jeg noen nattlige problemer, det blir litt vaatt paa en mate i sengen og lukter urin om morgenen?"

Jeg maa faa kommet meg ut av det. Jeg provde aa faa dem til aa droppe registreringen av meg da ejg er registrert i Selective Services - men det gav de rimelig F i.

Lenke til kommentar
De har alle godt av militæret :)

7929108[/snapback]

Tull. Du har sikkert godt av fengsel også, men du har fortsatt mer igjen for og være i arbeid å leve i en normal sosial setting. Jeg for min del ser lite postivt med verneplikten slik den er idag.

Lenke til kommentar
De har alle godt av militæret :)

7929108[/snapback]

Tull. Du har sikkert godt av fengsel også, men du har fortsatt mer igjen for og være i arbeid å leve i en normal sosial setting. Jeg for min del ser lite postivt med verneplikten slik den er idag.

7929196[/snapback]

Ja, jo - både/òg, vil eg seie. Trur det kjem veldig an på kva slags avdeling du er i.

For min egen del har eg absolutt hittil hatt det bra i 2. bataljon. Lært mykje, og opplevd mykje gøy. Og ikkje minst komt i vesentlig betre form :p

edit:

Trur uansett at instillinga kan vere avgjerande for det heile, og det å havne på "feil plass" for din del.

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar

Selvfølgelig. Å har sikkert noe med alder å gjøre i tillegg. Pluss at jeg var i fast arbeid, og hadde bil å kjøp av leilighet på planen. Så det at jeg kom i en barnehage, noe som det som regel blir når gutter samles i flokk.

Jeg ble forøvrig i dårligere form, men opplevde mye gøy. Men dette var som regel over kraftige fyllaslag. Øvelsene var vel omtrent det kjedeligste jeg noen gang har vært med på, for ikke nevne mest meningsløse. Kneppetelt er veldig relevant overfor dagens trusselbilde, for ikke snakke om utstyret som skulle gått ned med Norge og Eidsvoll. Å ikke la meg starte på de jævla møkkaklærne, hvis man hoppet i ei myr med F1 på seg var myra tørr når du reiste deg siden jakken hadde konsumert alt.

Det mest givende var vel SIBO, OIBO, VKP og KP, siden dette faktisk ga mening, og er reelt iforhold til dagens trusselbilde. Å skyting med AG-3 når vi fikk litt frie tøyler var gøy.

Edit: Havnet i HV, noe som passet meg bra siden jeg aldri hadde klart 1år uansett.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...