Gå til innhold

2 spm. angående dvd på pc


kalli

Anbefalte innlegg

Hei!

vet ikke om dette er riktig sted og poste dette emne, men uansett... da er det bare og flytte den...

 

Jeg har da to spørsmål...

 

1)

Jeg har lagt inn en DVD film på pc'en og det ble da laget en mappe kalt "VIDEO_TS", og inni den mappen ligger det mange forskjellige filer som IFO-filer, BUP-filer og VLC media filer. Så det jeg lurer på da er hvordan jeg kan spille av denne filmen som om jeg hadde DVD'en inni pc'en? Altså sånn at jeg får en meny og sånt.

Går det i det hele tatt?

Trenger jeg et program?

 

2)

Er det noen som kan anbefale et bra og gratis DVD brenne program?

Hadde hvert fint om dette programmet også kunne gjøre slik at jeg fikk hele denne filmen jeg har lagt inn med meny og alt på.

 

Håper noen kan hjelpe meg her. Det hadde hvert fint!

 

Takk!

:)

Endret av kalli
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann. Det du kan gjøre er å bruke et program som heter Daemon Tools. Dette lar deg sette opp backupfiler (som ligger på harddisken) som f.eks. DVD-stasjon E:

 

Vlc klarer å kjøre slike iso-filer(DVDer) uten at du trenger å bruke Daemon Tools. Her er en link til nedlasting:

 

http://www.daemon-tools.cc/dtcc/download.p...ategory&catid=5

 

Det er ganske selvforklarende. Du høyreklikker på ikonet som viser seg nede i høyre hjørnet->Virtual CD/DVD-ROM-->Device 0:[...] No Media-->Mount Image(finn fram iso-filen eller lignende).

 

Gå på Min Datamaskin, åpne med f.eks. Windows Media Player.

 

Håper det hjelper.

 

Wollis.

Lenke til kommentar

Har Daemon Tools fra før, men jeg tenkte å få med meg hele filmen med meny og alt da. Og da trodde jeg man trengte alt innholdet i mappen. Eller blir det meny og sånn for det? Og hvem av filene i den "VIDEO_TS" mappen skal jeg velge?

 

Som dere skjønner er jeg litt forvirra her. Så jeg tar gjerne i mot hjelp, flere forslag, og veldig gjerne et svar på spørsmål 2 også.

 

:)

Lenke til kommentar

jeg prøvde og laste ned Easy dvd shrink nå for å skjekke om det var ett brenne, avspilling eller rippe program siden ingen svarte, men når jeg har instalert det får jeg bare beskjed om at jeg kan kjøpe programmet...

 

Så jeg setter stor pris på flere forslag til alt det jeg har lurt på...!

 

Takk

:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ok, må bare bumpe denne tråden...

 

Første spørsmålet har jeg funnet ut av... Så den er grei nå...

Men andre spørsmålet har jeg ikke fått noe svar på enda...

 

Så:

 

Er det noen som kan anbefale et bra og gratis DVD brenne program?

Hadde hvert fint om dette programmet også kunne gjøre slik at jeg fikk hele denne filmen jeg har lagt inn med meny og alt på.

 

Håper noen kan hjelpe meg her. Det hadde hvert fint!

 

Takk!

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...