koda Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Jeg har tenkt å kjøpe Nikon D80, men trnger det egentlig ikke før om 3 måneder. Vil det falle noe særlig i pris på den tiden? Vil det lønne seg å kjøpe det i utlandet? Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Du sparer deg for å fryse ihjel på henda når du tester ut kameraet ditt nå Lenke til kommentar
pederk Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Om du er interessert i foto på fritiden blir det jo verdt det, men om du bare kjøper det fordi du trenger det kan du like godt vente. Jeg ville ha kjøpt det i Norge, så jeg har alle de herlige rettighetene i forhold til om noe skulle gå galt. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Det vil aldri lønne seg å kjøpe kamerahus i utlandet etter min mening. Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Den som spår om fremtiden lyver, men jeg tror ikke en D80 vil gå noe ned i pris på 3 mnd. En annen ting er jo at du trenger kameraet om 3 mnd. Vil det kanskje si du skal på tur e.l.? I såfall er det smartest å kjøpe det tidligst mulig så du lærer det å kjenne før du trenger det. Forumet er fullt av tråder med spørsmål om hvordan ting funker, så dersom du ikke allerede er en dreven fotograf lønner det seg å starte tidligst mulig. Lenke til kommentar
engekri Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) Det vil aldri lønne seg å kjøpe kamerahus i utlandet etter min mening. 7929649[/snapback] Rent økonomisk er du HELT BAK MÅL med dette utsagnet. Rent servicemessig og mtp. hjelp fra butikken i ettertid stiller norske butikker sterkt. "God praten" man kan ta med selgere som er ubetalelig får du ikke like lett i utlandet. Rent prismessig tror jeg ikke det synker så mye, mendu går glipp av masse flotte vintermotiv Endret 12. februar 2007 av engekri Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Det vil aldri lønne seg å kjøpe kamerahus i utlandet etter min mening. 7929649[/snapback] Rent økonomisk er du HELT BAK MÅL med dette utsagnet. Rent servicemessig og mtp. hjelp fra butikken i ettertid stiller norske butikker sterkt. "God praten" man kan ta med selgere som er ubetalelig får du ikke like lett i utlandet. Rent prismessig tror jeg ikke det synker så mye, mendu går glipp av masse flotte vintermotiv 7929817[/snapback] Såvidt jeg kan skjønne så mener dere akkurat det samme? Lenke til kommentar
engekri Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Såvidt jeg kan skjønne så mener dere akkurat det samme? Ja, men jeg forklarte hva jeg faktisk mente, men i det store og hele gjør vi nok det. Lenke til kommentar
parleur Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Se på prishistorikken til Nikon D70 (tabellen ligger helt nederst på siden) https://prisguiden.no/product.php?product...577&view=prices Denne har både gått opp og ned i pris i løpet av flere 3månedsperioder. Lenke til kommentar
Steinar0101 Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Jeg har selv D80, og skal du bruke det om 3mnd, så er det vel på tide og kjøpe det her i norge, så kansje du klarte og lære kamraet før du reiser, samnt du har norsk garanti. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Det vil aldri lønne seg å kjøpe kamerahus i utlandet etter min mening. 7929649[/snapback] Rent økonomisk er du HELT BAK MÅL med dette utsagnet. Rent servicemessig og mtp. hjelp fra butikken i ettertid stiller norske butikker sterkt. "God praten" man kan ta med selgere som er ubetalelig får du ikke like lett i utlandet. Rent prismessig tror jeg ikke det synker så mye, mendu går glipp av masse flotte vintermotiv 7929817[/snapback] Når en summerer fordeler og ulemper VIL DET ALDRI LØNNE SEG Å KJØPE KAMERAHUS I UTLANDET etter MIN mening. Lenke til kommentar
koda Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 Grunnen til at jeg ikke "må" ha det før om tre måneder er at det popper en liten en ut rundt de tider:) Jeg er definitivt klar for å kjøpe dette umiddelbart, men husholdningsbudsjettet krever gode grunner. Men konklusjonen er altså: frarådninger fra å kjøpe dette i utlandet og tilrådninger til å skaffe seg dette så snart som mulig. Og ja, jeg var en fersking på foto da jeg stod opp i går, men nå har jeg lest endel artikler og anser meg selv som litt av en dreven fotograf:) Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Grunnen til at jeg ikke "må" ha det før om tre måneder er at det popper en liten en ut rundt de tider:) Jeg er definitivt klar for å kjøpe dette umiddelbart, men husholdningsbudsjettet krever gode grunner.Men konklusjonen er altså: frarådninger fra å kjøpe dette i utlandet og tilrådninger til å skaffe seg dette så snart som mulig. Og ja, jeg var en fersking på foto da jeg stod opp i går, men nå har jeg lest endel artikler og anser meg selv som litt av en dreven fotograf:) 7931916[/snapback] Tror du at du får bedre råd etter at den har "poppet ut"? Løp og kjøp NÅ! Lenke til kommentar
magnus74 Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Grunnen til at jeg ikke "må" ha det før om tre måneder er at det popper en liten en ut rundt de tider:) Jeg er definitivt klar for å kjøpe dette umiddelbart, men husholdningsbudsjettet krever gode grunner. 7931916[/snapback] Guttungen min poppet helt uventet ut to måneder før estimert tid. Det skader aldri å forberede seg tidlig . Du kan også regne med at hjernen din ikke akkurat har noe overskudd av blod i det avgjørende øyeblikket, så det kan være greit å gjøre seg godt kjent med kameraet på forhånd. Kjøp D80 jo før jo heller! Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Grunnen til at jeg ikke "må" ha det før om tre måneder er at det popper en liten en ut rundt de tider:) Jeg er definitivt klar for å kjøpe dette umiddelbart, men husholdningsbudsjettet krever gode grunner.Men konklusjonen er altså: frarådninger fra å kjøpe dette i utlandet og tilrådninger til å skaffe seg dette så snart som mulig. Jepp... Kjøp det nå, så får du trolig færre bomskudd og flere blinkskudd når den lille popper ut! Og som andre er inne på - ikke regn med at økonomien blir bedre av at den lille har kommet :o) Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Gratulerer på forhånd. Min kom også 2 mnd for tidlig, så bare løp og kjøp, dess før jo bedre. Tenk alt dere skal ha når den lille kommer, da blir ihvertfall budsjettet sprengt. Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Hadde jeg kjøpt mitt kamera (350D) 6 måneder før jeg endelig bestemte meg så hadde det kostet 5-600kr mer... SKULLE ØNSKE JEG GJORDE DET I ditt tilfelle så kan det være bra at når dagen kommer så er du komfortabel med kamera ditt Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Nikon kommer til å gå over til et litt annet prissystem etterhvert. Når vet jeg ikke. Men Canon gjorde det nylig, og nå er nemlig prisen på Canon på vei oppover, på grunn av dette nye prissystemet. Enkelte proffprodukter blir flere tusen kroner dyrere, mens konsumerprodukter får tilslag på noen hundrelapper, og kanskje opp i tusenlappen. Tror ikke D80 kommer til å synke mye de første tre månedene. Hvis det nye prissystemet blir innført i denne tidsperioden, blir det nok heller dyrere enn billigere. Men jeg vet ingenting sikkert... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå