Lakus Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Grunnen er vel at sex skal være en spesiell ting, som man ikke gjør med "hvem som helst". Noe som jeg ser på som litt rart -Hvem sier at sex skal være en spesiell ting? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 I de fleste religioner er sex utenfor ekteskap ikke lov. Til og med i kristendom blir det sett ned på dette. Mange mener at dette er misbruk av sex. Er det grunn til at sex utenfor ekteskap ikke er tillat i de fem store religionene. Bør man vente til man er gift. Hva mener dere? 7928504[/snapback] Gammel og foreldet regel som de skjuler hensikten ved å knytte den til sunne verdier. Den egentlige grunnen er vel at regelen ble innført som en ren økonomisk foranstaltning. I de riktig gamle dager ble pikene solgt som et vanlig stykke kjøtt, og kjøtt med tydelige bitemerker hadde null verdi. Dessuten ville belastningen på familien bli stor hvis en jente havna i "uløkkka". Lenke til kommentar
Juden Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 Hvis man har sex utenfor ekteskap så vil man gjøre det flere ganger. Man har sex så mange ganger at man tilslutt blir lei av det. Hvis man er i et ekteskap så kan man sikkert begrense dette. Lenke til kommentar
lowkey Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Jeg har enda til gode å høre om noen som har blitt lei av sex. Lenke til kommentar
Juden Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 Jeg har enda til gode å høre om noen som har blitt lei av sex. 8303261[/snapback] Det var en som nevne dette i forumet! Lenke til kommentar
etjazz Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Hehe, sexdrift har gjennom millioner av år vært dyrket frem av evolusjonen, så hodet ditt er nøye programert for å ville pule så ofte så mulig og så mange som mulig. Du går kanskje lei av en partner, men du går neppe lei av sex... (det gjelder friske mennesker - det er jo en del mentale tilstander som gjør at man i perioder ikke har fokus på det...) Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Hvis man har sex utenfor ekteskap så vil man gjøre det flere ganger. Man har sex så mange ganger at man tilslutt blir lei av det. Hvis man er i et ekteskap så kan man sikkert begrense dette. 8302990[/snapback] Du kan ikke bli lei av sex... Mennesker er seksuelle vesner, og orgasmen er stort sett den beste følelsen vi kan få. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Man har sex så mange ganger at man tilslutt blir lei av det. Men det må jo være helt toppers for fundamentalistiske religiøse fanatikere! De bør OPPFORDRE til ubegrenset sex så folk går lei! Problemet er at de ikke gjør det... Lenke til kommentar
Chb Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Jeg mener at sex ikke skal skje i ekteskapet heller jeg. Barna kommer jo med storken på julaften allikevel. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Jeg mener folk skal få lov til å ha sex når de vil. Er de ikke gift så care. Det trenger ikke være noe høytidlig. Lenke til kommentar
selurdog Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 I de fleste religioner er sex utenfor ekteskap ikke lov. Til og med i kristendom blir det sett ned på dette. Mange mener at dette er misbruk av sex. Er det grunn til at sex utenfor ekteskap ikke er tillat i de fem store religionene. Bør man vente til man er gift. Hva mener dere? 7928504[/snapback] Tja, om alle ventet og ingen skilte seg: -Ingen kjønnssykdommer, og HIV ville nærmest vært utryddet. -Færre aborter -Alle barn ville vokst opp med begge foreldrene. At det siste poenget skal være positivt avhenger av at folk tar kloke valg når det gjelder partner. Utrolig hvor lett mange tar på det å få barn med noen. Hva er så ulempene? -Noen ser sikkert på det som en ulempe at man da bare har sex med en person. Andre? Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Mener du at man ikke dør om man forblir gift? Lenke til kommentar
selurdog Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Mener du at man ikke dør om man forblir gift? 8396132[/snapback] Nei, da hadde jeg sagt det. Hvordan du fikk det ut fra det jeg skrev er et mysterium. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Sex er nytelse og bør utføres så ofte som mulig og med hvem du vil Livet er et fruktfat, forsyn deg rikelig 8032053[/snapback] Enig. Skader man ingen ser jeg virkelig ikke problemet med å ha sex utenfor ekteskap. Gifter man seg og det viser seg at man ikke matcher i senga har man et stort problem. Sex med en man har sterke følelser for er helt klart noe for seg selv. Sex er alikevel digg uansett om man elsker vedkommende eller ei. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Tja, om alle ventet og ingen skilte seg: Hvilket ikke vil skje. -Ingen kjønnssykdommer, og HIV ville nærmest vært utryddet. Eller det at man forventer at folk bare skal ha en partner fører til at all bruk av prevensjonsmidler faller bort, noe som gir bedre levekår for slike ting igjen. -Færre aborter Eller færre (eller ingen) bruker prevensjon, noe som fører til flere fødsler (overbefolkning) eller flere aborter. Lenke til kommentar
selurdog Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Tja, om alle ventet og ingen skilte seg: Hvilket ikke vil skje. -Ingen kjønnssykdommer, og HIV ville nærmest vært utryddet. Eller det at man forventer at folk bare skal ha en partner fører til at all bruk av prevensjonsmidler faller bort, noe som gir bedre levekår for slike ting igjen. -Færre aborter Eller færre (eller ingen) bruker prevensjon, noe som fører til flere fødsler (overbefolkning) eller flere aborter. 8399455[/snapback] Kjenner ingen gifte som slutter å bruke prevensjon, bare fordi de er gift. Og om man kun har sex med den man er gift med, vil det være vanskelig for sykdommer å sprees. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Kjenner ingen gifte som slutter å bruke prevensjon, bare fordi de er gift. Uten sykdommer er det ikke like stor grunn til å bruke det. Og om man kun har sex med den man er gift med, vil det være vanskelig for sykdommer å sprees. 8399675[/snapback] Ikke egentlig, da ekteskap går i vasken hele tiden. Mange er svært korte. Lenke til kommentar
selurdog Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 -Skal så sykdommene dukke opp fra intet? -Som jeg skrev lenger opp, det forutsetter at man tenker seg bedre om før man gifter seg, enn mange gjør i dag. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 -Skal så sykdommene dukke opp fra intet? Dukker de opp fra intet i dag? -Som jeg skrev lenger opp, det forutsetter at man tenker seg bedre om før man gifter seg, enn mange gjør i dag. 8399911[/snapback] Jada, det er like realistisk som å forvente seg at folk venter med sex til ekteskapet Selv da man kunne bli henrettet for å ikke være kristen drev folk og pulte uten for ekteskapet. Mye. Lenke til kommentar
selurdog Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Nei, de dukker ikke opp fra intet i dag, man får det fra andre. Men om man ikke har sex med andre, så blir det unektelig vanskelig å få det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå