Gå til innhold

Beagle spiser CPU!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har hatt et problem med beagle, eller nærmere bestemt "beagled-helper" i det siste. Av og til skrur CPU-vifta seg opp på topp, og når jeg sjekker systemmonitoren, viser det seg at beagled-helper bruker 100% av CPUen..

Jeg har googla litt rundt etter dette, og har funnet noe som skal vise seg å være løsningen på problemet, men jeg har ikke helt styr på nøyaktig hva jeg skal gjøre..

Ble rådet hit av flere forumer på nettet.

Utdrag fra siden:

For ext2 filesystems, the kernel option for attributes is CONFIG_EXT2_FS_XATTR. For ext3, it's CONFIG_EXT3_FS_XATTR. For Reiser3, it's REISERFS_FS_XATTR.

To set extended attributes, you should add the user_xattr property to the relevant file systems in your /etc/fstab file. For example:

/dev/hda3    /home    ext3    defaults,user_xattr    1 2

You can then remount the affected partitions as follows:

# mount -o remount /home

Also note that neither Reiser4 nor NFS support extended attributes, so the sqlite-based fallback will be used by default.

Jeg kjører Fedora Core 6 med ext3fs-filsystem, men jeg forstår ikke helt hvor jeg skal legge til de kommandoene den guiden sier..

Er det noen andre som har hatt samme problemet, og vet hvordan jeg får løst problemet?

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glemte forresten å svare på hvor du kan legge til xattr, det finner du i filen /etc/fstab, som du må åpne som root, en mulig måte å åpne den på kan være å skrive sudo gedit /etc/fstab i en terminal.

Vær forsiktig når du endrer den, hvis du skriver noe fryktelig galt kan det ende med at maskinen ikke starter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...