Moosher Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) Jeg går siste halv år i 10.Klasse og nå er det snart på tide å søke VGS (Videregående Skole) ..men jeg har et problem:.Jeg vet ikke hvilken skole jeg skal søke på, og jeg tror ikke jeg er den eneste..Bor i Oslo, og som dere vet så er det mange,mange skoler her. Både private og offentlige. Lurte på om noen kunne si litt om skolene under, både postivt og negativt: Elvebakken Stovner Hartvig Nissens John Bauer (Privat) Akademiet (Privat) Treider (Privat) Foss Fagerborg Peer-Gynt (Ny) Grefsen Og det var vel de jeg lurte....Hvis det er noen som lurer på andre skoler, så er det bare å skytte inn... Endret 12. februar 2007 av Mobil-Search Lenke til kommentar
Thoz Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Er det allmenn du skal på? Jeg kjenner ikke til så mange av dem, men jeg går på KG som veldig nærme Akademiet og det virker som noe skikkelig tull. De må loke rundt med en grusom sekk som det står akademiet på og har klasserom i en skitten, nedslitt bygning som jeg ikke trodde kunne brukes til noe som helst. Menneskene som går på den skolen virker ikke som om er så mye å samle på heller. Ellers har jeg ikke hørt annet enn godord om medialinjen på Elvebakken. Lykke til! Lenke til kommentar
Moosher Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 Ok...siden du går på KG...Hvordan er den skolen egentlig...Glemte å sette den opp?? Har tenkt på Allmenn, eller Studiespesialisering... Lenke til kommentar
Thoz Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Jeg er stort sett fornøyd med KG. Det er veldig godt miljø på skolen, lite mobbing o.l. og spesielt løringsmiljøet er veldig bra. Veldig mange forskjellige typer egentlig; noen sosser, noen gothere, noen premienerder og en del midt i mellom. For en hardbarka festløve er nok ikke KG noe godt valg. Det er ikke fest hver helg for å si det sånn, men det kommer nok veldig an på hva man gjør det til selv. Ellers kan jeg jo avlive noen myter om KG. F.eks er ikke alle elevene kristne. Det er stor religiøs åpenhet (min beste venn går i klassen min og er muslim og trives storlig). Det som nok kan virke litt rart er at det er en kort andakt over radioen hver morgen etter beskjeder om stort og smått. Andaktene holdes av elever og lærere. Dessuten har man to obligatoriske timer med religion som valgfag i 1.- og 2.-klasse. Men dette er kun små detaljer, og de aller fleste trives kjempegodt. Er du kristen finnes det også en rekke kristne ungdomsmiljøer du kan komme til å henge i etterhvert. Lenke til kommentar
Moosher Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) Ja...for jeg har ikke akkurat noen store problemer med å gå på en kristen skole....er kristen selv... Endret 13. februar 2007 av Mobil-Search Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Kan bekrefte at du ikke er den eneste som synes det er et vanskelig valg, for meg har det vært veldig mye frem og tilbake før jeg bare bestemte meg nå for 5 minutter siden. Lenke til kommentar
Moosher Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 Ja, skjønner...Hva er det du har bestemt deg for?? Sliter fortsatt her.. Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Ja, skjønner...Hva er det du har bestemt deg for?? Sliter fortsatt her.. 7942743[/snapback] Selv søkte jeg: Studiespesialisering med toppidrett/utholdenhet, service og samferdsel og elektro i den rekkefølgen. Kommer selvfølgelig mye ann på interesse, men akkuratt nå er det det jeg vil og har bestemt meg for. Kommer ikke til å bli skuffet om jeg ikke kommer inn på førstevalget fordi jeg vet jeg uansett kommer til å få drive med noe jeg liker. Det er en trygghet i seg selv Lenke til kommentar
Moosher Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Bra...Har selv tenkt på Studiespesialisering, Media Og Kommunikasjon, også vet jeg ikke enda...Det er egentlig skoler jeg har mest problemer med...Det er kjempe mange å velge mellom, og har ikke særlig lyst til å bytte skole fordi jeg ikke likte den. Må starte på den rette skolen! Lenke til kommentar
Moosher Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Sånn, nå har jeg søkt...Ble Studespesialisering: 1.Elvebakken 2. Stovner og 3. Grefsen........Tror ikke jeg kommer inn på Elvebakken, men får vel håpe... Lenke til kommentar
evilleader360 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Går selv på Grefsen (kom inn med 5.1 i snitt og etter endt 1. år landet jeg på en brukbar 5.2). Kan anbefale Grefsen fra hele mitt hjertet . Lenke til kommentar
BooBass Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Litt unødvendig å bumpe en tråd fra i fjor for å si det? Lenke til kommentar
evilleader360 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Litt unødvendig å bumpe en tråd fra i fjor for å si det? Ops, my bad Lenke til kommentar
megatron- Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 hei kunne trengt litt hjelp med tips om skuler. kan noken fortelle om yrka du kan bli med: -service og samferdsel? -almenn ? -elektronik? vis dokke kan seie litt om hafstad og øyrane skule, begge er i førde, so blir eg og glad. takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå