mesha Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) jeg har skjermkortet: MSI rx9550 ...ganske så ukjent skjermkort, og ikke så bra men fungerer. Problemet med dette kortet er at noen ganger når jeg sitter på pcen så låser pcen seg i 3-5 sek og så får jeg svart skjerm. Svartskjermen varer i 2 sekund så kommer jeg i windows igjen, og der står en feilmelding om at Ati kjente ikke igjen problemet og "Dont send"/ "Send problem"....er utrolig irrterende.....noen ganger må jeg også rs pcen .....kan det vær noe med tempen til skjermkortet? isåfal hvordan får jeg sjekket det? NB: har qtek 350W hvis det sier det hjelper noe takk for alle svar Endret 12. februar 2007 av mesha Lenke til kommentar
Morthez Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 nå vet ikke jeg hvor kraftig PCen din er, men 350W kan være litt lite.. Lenke til kommentar
Jack_The_Bull Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) jeg har skjermkortet: MSI rx9550 ...ganske så ukjent skjermkort, og ikke så bra men fungerer. Problemet med dette kortet er at noen ganger når jeg sitter på pcen så låser pcen seg i 3-5 sek og så får jeg svart skjerm. Svartskjermen varer i 2 sekund så kommer jeg i windows igjen, og der står en feilmelding om at Ati kjente ikke igjen problemet og "Dont send"/ "Send problem"....er utrolig irrterende.....noen ganger må jeg også rs pcen .....kan det vær noe med tempen til skjermkortet? isåfal hvordan får jeg sjekket det? NB: har qtek 350W hvis det sier det hjelper noe takk for alle svar 7928312[/snapback] For å finne temp kan du laste ned Everest Home Edition eller SIW Så sant du har temp sensorer. Siden ATI ikke kjenner igjen problemet, så hadde jeg kanskje tittet hos ATI og sett om dem hadde en driver til skjermkortet. Skjermkortet ditt er ikke så ukjent. "MSI ATI RADEON 9550 Video Card supports 256MB DDR SDRAM and AGP 8x, it has 250MHz Engine Clock Speed and 128-bit Memory Interface, Model: RX9550-TD256. Features & Specifications: Support Memory: 256MB DDR SDRAM. Video Output Function: TV-out (S-Video Connector), DVI Connector. Engine Clock Speed: 250MHz. Peak Memory Bandwidth: 6.4GB/sec. (This value is for reference only, depending on type/size of memory implemented). Memory Interface: 128-bit. Dual RAMDACs: 400MHz." Endret 12. februar 2007 av Jack_The_Bull Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 NB: har qtek 350W hvis det sier det hjelper noe 7928312[/snapback] Det hjelper iallefall ikke nei Kan godt være det er qtek poweret som er problemet, det er vanligvis sørgelige greier, så hvis ingenting annet nytter er det verdt å prøve ett annet power. Ny driver finner du her: http://ati.amd.com/support/drivers/xp/radeonx-xp.html Radeon 9550 er et ganske så vanlig skjermkort. Lenke til kommentar
mesha Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 eg instalerte den driveren så bøgga heila skjermen seg opp...så eg formaterte pcen på ny....får vel vente en stund nå og se om problemet dukker opp eller ei.....ellers takk for svarene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå