turbo_princezz Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Jeg lurer på en ting. når jeg akkurat har starta bilen så kommer det en liten sky med blå røyk fra eksos potta. hva kan det være?? fikk beskjed om at det var ventilhettene i motoren som måtte byttes, så fikk en kamerat som er bilmekaniker til å bytte det. og da var det bra en stund. men nå har jeg fått høre at det er stempelringer,oljeringer som må byttes. Hva tror dere?? På forhånd takk Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Kan nok tenkes at du får litt olje i forbrenninga ja, siden det er blårøyk.. Lenke til kommentar
Skrote Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Kan nok tenkes at du får litt olje i forbrenninga ja, siden det er blårøyk.. 7928744[/snapback] Er nok olja som gjør det ja. Lenke til kommentar
Waco Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 skjer dette når du alltid starter eller bare når bilen er kald ? Lenke til kommentar
ARXco Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Mest sannsynlig et sylindertettingsproblem, ja. Enten er ringer og/eller sylindre slitt ut og må byttes, eller ringene har koksa fast. Du bør først prøve med en motorrens for å få vekk koksinga, kan ofte være en billig og enkel måte å fikse det på. Om ikke det hjelper må ringene byttes. I såfall er det likegodt å overhale hele greia, å bytte bare ringene er en elendig nødløsning og er gjerne nesten like mye jobb som å ta ut motoren for full overhaling/bytte. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Hvis det bare er littegrann er det kanskje ikke nødvendig å gjøre noe med, egentlig. Sierraen til pappa røyk alltid blått når vi kaldstartet den de siste 100.000 kilometerne mvi hadde den, uten at det gjorde noe skade. Carinaen min ryker skikkelig svart og fint når jeg starter opp i 15 kuldegrader og glemmer glødingen. Endret 14. februar 2007 av larschroe Lenke til kommentar
turbo_princezz Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 skjer dette når du alltid starter eller bare når bilen er kald ? 7936294[/snapback] det er litt opp og ned. kommer litt røyk hver gang. men tror det kommer litt mer når den er kald. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Hvor langt har den gått? Sånn som du beskriver det høres det ganske "uskyldig" ut, synes jeg. Hvis det bare er en liten blå røykdott er det nok bare noen oljedråper som ligger igjen i sylnderen, og det tror jeg nesten er mer postivt en negativt for motoren sin del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå