Tha sims Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Hei! Her er greia. Jeg går siste året på allmenn nå. Siden jeg ikke har så mange realfag trodde jeg at jeg måtte ha masse realfag (2mx 3mx 1FY og 2FY) for å komme inn på typiske programmeringskoler. Hadde store planer om å ta friår til neste år og ta realfagene som prevatist. Etter at jeg var på utdanningsmesa fant jeg ut at kanskje ikke NITH ikke hadde vært så dumt! Der trenger man ikke noe annet enn bestått generell studiekompetanse! Så jeg vurderer sterkt denne skola. Er det noen med erfaringer eller ytringer knyttet til denne skola? Mvh Kjetil Lenke til kommentar
bossmop Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Hei! Jeg har gått på NITH og går der forsåvidt enda. Min erfaring er at skolen er veldig bra lagt opp med at første året er likt for alle og at man får prøvd seg litt fram med hva man føler man passer best til. Jeg gikk videre med Master etter Bachelor og jeg tror ikke jeg hadde fått samme oppfølgingen eller mulighetene ved en annen skole. Min følelse i forhold til de jeg kjenner som har gått andre steder er at jeg sitter med en litt mer allsidig Bachelor utdannelse. Det er derimot ganske subjektivt så noen kan nok med rette protestere på det utsagnet. Jeg anbefaler iallefall NITH på det sterkeste Lenke til kommentar
femfulle Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 MIN erfaring er at NITH ikke stiller store krav til studentene. Har skrevet mange innlegg om dette før, er berre å leite om du er interesert. Nå skal det nevnes at det er 2-3 år siden eg gjekk eit år der. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Går siste året på NITH selv og er fornøyd med hvordan skolen har vektlagt f.eks mappeinnleveringer og totalvurderinger fremfor eksamen i min studieretning (ebusiness). Det er først og fremst studenten som bør sette krav til seg selv når man betaler så mye penger. NITH tilbyr undervisning og eksamen/mappeoppgaver og det er opptil deg selv hvor hardt du ønsker å gå ut med topp karakterer. Lykke til. Lenke til kommentar
femfulle Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Vil påstå at dersom ein betalar svært mykje pengar for å gå på ein skule bør ein også forventa at skulen gjer sitt for å veilede ein igjennom studiet på best måte. Viss ikkje kan ein like godt ta eit nettstudium. Min erfaring er at ein jobbar bedre når ein blir sett krav til. Men eg registrer at du er godt nøgd med skulen og eg håpar skulen er blitt bedre dei sist åra! Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Jeg ville aldri ha betalt 40 000 til 70 000 kr for noe som du får gratis, høl i hue. Anbefaler deg sterkt til å begynne på en offentlig høgskole, de har omtrentlig samme opplegg. Tenk enkelt, drit i type mappelevering skolen har. Det er uansett sluttkarakteren som arbeidsgiveren er interessert i. Og tro meg, å betale 50 000 spenn for et skoleår er temmelig dyrt. Og hvis man tenker etter, hva kan du få for 50 000 kr? Et fett surround anlegg, 42" LCD HD ready skjerm, ny laptop samt en stasjonær PC. Vil uansett anbefale deg å snakke med en utdannings rådgiver. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Et tilbud for deg som har generell studiekompetanse men som mangler matematikk 3MX / 3MN og/eller fysikk 2FY for opptak til ingeniørutdanning.Gjennom denne ordningen kan du gjennomføre ingeniørutdanningen over tre år inkludert to sommerterminer. 6 ukers sommerkurs før ordinær studiestart og 6 uker påfølgende sommer. Du vil få et noe annet studieopplegg 1. året enn de øvrige ingeniørstudentene, men fra og med 2. studieår vil du være ajour med dine medstudenter. Studieopplegget 1. studieår blir som følger: 1. sommertermin: Matematikk og Fysikk 1. høstsemester: Matematikk og Fysikk + 25 studiepoeng fra den ordinære ingeniørutdanningen 1. vårsemester: Matematikk + 30 studiepoeng fra den ordinære ingeniørutdanningen 2. sommertermin: Matematikk I (5 studiepoeng) fra den ordinære ingeniørutdanningen Datalinjens studenter følger et noe annet opplegg. Det tas forbehold om eventuelle endringer i det faglige opplegget. Fra og med 2. studieår følges studieplan for den ordinære ingeniørutdanningen Studenter som er tatt opp etter 3-terminsordningen velger linje umiddelbart etter høstsemesterets begynnelse. Det er begrenset antall studieplasser ved de ulike linjene. Poengsum ved opptak vil være avgjørende for tildeling av plass dersom det er flere søkere enn det er plasser. Alle som blir tatt opp til 3-terminsordningen er garantert plass ved ingeniørutdanningen. NB! Det vil i 2007 IKKE være mulig å bli tatt opp til bygglinja gjennom 3-terminsordningen. Dette grunnet et høyt antall kvalifiserte søkere gjennom samordna opptak for bygglinja. Søknadsfrist er 15. april. Studiestart mandag 25. juni. E-post: [email protected] Telefon: 22 45 32 00 Oppdatert: 18. januar 2007 Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 karasjok: Mappevurderingen er en del av karakteren i faget. Lånekassen dekker skolepengene som studielån (ekstra), og har NITH fag man absolutt vil studere, så skal det ikke stå på økonomien, får man gode karakterer er jobbmulighetene gode uansettt hvor man har studert. femfulle: Og det synst jeg de er veldig flinke til, trenger vi hjelp/tips har vi mulighet til å besøke foreleseren/veilderene på kontorene og snakke med de direkte, det alene er jo veldig bra. Når vi får tilbake obliger på noen sider, så er tilbakemeldingene på noen sider, akkurat det er vel det som har imponert meg mest foreløbig. (går første året på bachelor) Mitt inntrykk er hvertfall at de som prøver å "suse" gjennom kurset ved å gjøre minst mulig ikke kommer langt, man må stå i alle fagene bla førsteåret for å kunne ta hovedprosjektet i tredje klasse, og de som da "slapper for mye av" første året får da plutselig litt å ta igjen i løpet av andre året. Jeg er hvertfall fornøyd Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (endret) Tha sims: man må ha 2MY, 2MX eller 3MZ for å ta spillprogrammering-studiet, men ellers er det bare studiekompetansen som er kravet. For øvrig kan jeg bare anbefale NITH på det varmeste. Blir ferdig med bachelor-graden min nå til sommeren og jeg kommer til å savne skolen noe voldsomt Det "nye" systemet med færre penn-og-papir-eksamener og flere gruppeinnleveringer, mappevurderinger, osv, er helt genialt. Det setter større krav til at man jobber jevnt gjennom hele året og gir bedre karakterer til de som virkelig går inn for å lære noe - og gjør det - fremfor de som sitter siste kvelden før eksamen og pugger som et helvete, før de scorer en B på eksamen fordi de er velsignet med god korttidshukommelse. Joda, skolen koster $$, men i forhold til andre privatskoler er den slett ikke dyr. Ta f.eks Noroff - der koster de fleste (alle?) studiene 87000 kr året. Og de er ett-årig, så de gir deg ikke engang en bachelorgrad, så når den neste IT-boblen sprekker sitter du sannsynligvis uten jobb og med skjegget i postkassen. Endret 2. april 2007 av Loomy Lenke til kommentar
femfulle Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Min avgjørende programmeringskarakter ble avgjort på følgende måte: Vi var 3 stk på gruppe som fikk en gruppeoppgave som skulle leverest inn, vi var to som jobbet og en som ikke kunne å programmere. Alle fikk A. Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Greit nok at mappevurdering er en del av karakteren i faget, det var ikke det jeg mente. Etter hva jeg har hørt så praktiserer alle høgskoler med mappevurdering, og dermed ikke noe særegent av private skoler. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Min avgjørende programmeringskarakter ble avgjort på følgende måte: Vi var 3 stk på gruppe som fikk en gruppeoppgave som skulle leverest inn, vi var to som jobbet og en som ikke kunne å programmere. Alle fikk A. 8299455[/snapback] Hvis man havner i en slik situasjon, har man noen valg:A) Man kaster ut vedkommende av gruppen etter samtale med veileder b) Man sier ifra til veileder når man leverer oppgaven og da får man individuelle karakterer, hvor karakteren blir vektlagt på hva man selv har gjort.. Kjedelig med unnasluntrere. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 Jeg kom inn på skola , og takket ja til plasset Takk for alle svar Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Greit nok at mappevurdering er en del av karakteren i faget, det var ikke det jeg mente. Etter hva jeg har hørt så praktiserer alle høgskoler med mappevurdering, og dermed ikke noe særegent av private skoler. 8303160[/snapback] Det stemmer. Dette var en av de store elementene i den berømte kvalitetsreformen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå