Gå til innhold

Billig S-775 CPU, mest for pengene


Bluum

Anbefalte innlegg

Hei, trenger _i dag_ svar på følgende:

 

Hvilken s-775 CPU gir mest for pengene. Den bør helst ikke koste mer enn 500kr.

 

Har sirklet ut noen få modeller for å gjøre det enkelt for dere.

 

Denne Pentium 4 524

 

Eller..

 

En av disse billigere Celeron prosessorene.

 

Andre komponenter som skal brukes:

2x512MB DDR2-533 RAM

ATI Radeon X1300Pro AGP x8

MSI P4M800 PRO

+ Ny PSU, som sikkert blir på litt over 400W?

 

Broren min må fornye maskinen sin, og jeg har ikke peiling på så billigere prosessorer som dette her, kan bare de litt mer high-end prosessorene :p

 

Maskinen skal i hovedsak brukes til å spille wow, så holder det med en s-478 Pentium 4 1,6GHz? Sparer oss 1000kr hvis det går.

Merka at den var ALT for sløv for å klare Scarface og andre spill da jeg hadde maskinen, men wow krever vel ikke så mye?

 

På forhånd takk for raske svar! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wow krever litt av CPU da, men tror kanskje den vil klare det. Dog ikke på høye grafikk settings. Tror du må regne med å kjøre maks 1024x768 og details på low. Uansett, for under 500 kr får du ikke stort bedre fra Intel enn det du har funnet. Den ser ok ut, men ikke noe mer enn det :p

Lenke til kommentar

Leste på pakken til spillet, (spiller IKKE selv, følte jeg måtte få det ut :p)

og så at på det nye greiene var det anbefalt med Intel P3 1,5GHz eller bedre. Og det var anbefalt, ikke minimum.

 

Men jeg lurer på om det blir den P4 prosessoren, og et hovedkort til 395.

Planen var å oppgradere til 1GB RAM, men jeg ser liten vits i å sløse vekk 800kr på DDR(1) RAM på et hovedkort som bare klarer å kjøre 266MHz RAM.

Dessuten begynner maskinen å bli helt fucka nå, mulig det henger sammen med hvme som bruker den, men den er ikke akkurat så veldig sprek.

Lenke til kommentar
Leste på pakken til spillet, (spiller IKKE selv, følte jeg måtte få det ut :p)

og så at på det nye greiene var det anbefalt med Intel P3 1,5GHz eller bedre. Og det var anbefalt, ikke minimum.

 

Men jeg lurer på om det blir den P4 prosessoren, og et hovedkort til 395.

Planen var å oppgradere til 1GB RAM, men jeg ser liten vits i å sløse vekk 800kr på DDR(1) RAM på et hovedkort som bare klarer å kjøre 266MHz RAM.

Dessuten begynner maskinen å bli helt fucka nå, mulig det henger sammen med hvme som bruker den, men den er ikke akkurat så veldig sprek.

7928378[/snapback]

Kjøp BRUKTE deler.. da får du alt bedre til samme pris

Lenke til kommentar

Jeg tror at 1,6GHz-prosessoren klarer brasene kjempefint. Arbeidsminnet og skjermkortet har mye mer å si for dette spillet etter min erfaring. En kjapp harddisk er heller ikke å forakte(les:bedre enn 5200rpm), men dette merkes best om en har 512MB ram eller mindre...

 

Wollis.

Lenke til kommentar

Ok, men i Windows ellers da?

Vil det hjelpe mye å oppgradere til 1GB DDR-400 RAM? Fra 512MB DDR-226.

 

Det vi sliter med er at ting bruker lang tid på å laste inn, og at ting generellt er treigt\hakkete. Tenker på alt fra LimeWire til Ad-Aware SE. Vet at Ad-Aware hakker litt på stort sett alle maskiner, men likevel.

Maskinen bruker f.eks. over et minutt på å laste frem skrivebordet i windows etter han har spillt, sier han.

 

Skal kjøpe en vifte til å sette i kabinettet, og få en bedre PSU, så det blir nok litt overklokking. 2GHz skal nok ikke være umulig. Har sett den CPUen der på oppimot 3GHz et par steder, så det står på HK.

Lenke til kommentar
Ok, men i Windows ellers da?

 

Maskinen bruker f.eks. over et minutt på å laste frem skrivebordet i windows etter han har spillt, sier han.

 

 

7929365[/snapback]

Hadde akkurat samme problem på min gamle pc, med battlefield 2 og bare 1gb ram.

Monterte 1gb til, og kunne avslutte bf2 og komme i windows med en gang + loading tidene ble kortere etc.

Lenke til kommentar

Endring av planene!

Det blir nytt HK og CPU likevel.

 

Spørsmålet er nå om det er AMD eller Intel som gir mest ytelse for pengene. Har hørt rykter om at AMD blir veldig varme, noe som jeg har erfart selv fra en kompis at stemmer.

Er det det samme med A64 og sempron som med de eldre modellene?

 

Alternaltivene jeg har er følgende:

S-775:

Celeron D - modellene 331, 336, 347, 352 og 360

Pentium D 925 kan til nød gå ann, men vi vil prøve å ungå så dyre deler.

 

AM2:

A-64 3500+

A-64 3800+ x2

Sempron 64 3400+

 

Maskinen skal fortsatt bare brukes til WOW og vanlig nettsurfing, nedlasting osv.

Harddisken har tatt kvelden, så vi bytter likegodt ut hele maskinen :D

Alt bestilles _i dag_, så rask hjelp eller ingen hjelp :p

Egne erfaringer er absolutt mest til hjelp her, for CPU charten til TomsHardware viste variert resultat på hvilken CPU som yter best, og inneholder ikke Sempron\Celeron.

 

Takker igjen på forhånd ;)

 

EDIT: redigerte litt på CPU modellene

Til opplysning, så skal delene bestilles fra PSData, så det er kun de modellene som er på lager der jeg kan velge mellom...

Endret av Bluum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...