Lsass Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Hei dere! Vi har innlevering til i morra, så trenger litt hjelp siden jeg ikke har følgt med noe i timene under dette kapittelet Oppgaven vi skal levere står på side 151 i Rett på Sak 1 og lyder følgende; Lise og Jørgen er gift. Begge hadde et tidligere ekteskap bak seg. Fra den tiden hadde Jørgen en datter (Jenny) og Lise en sønn(Lars). Sammen hadde de barna Kari og Ola. -> Jørgen dør , ola gikk på videregående, mens kari var eneforsørger for barnet sitt(thomas) kari med jobb. Jørgen ville testamentere mest mulig til Thomas slik at han ikke skulle få økonomiske problemer. Men det var ikke opprettet et testament. -> Lise Og Jørgen hadde felleseie, samlett formue på 2 400 000kr da Jørgen døde. a) Hvor stort beløp kunne Jørgen ha testamentert til Thomas, og hvor mye ville da ha falt på de andre arvingene? b)Kunne Lise ha motsatt seg at boet ble skiftet ved Jørgens død? Noen som har hatt rettslære som faktisk kan svare på dette? svada ønskes ike Lenke til kommentar
Lsass Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 none? :\\\ trenger virkelig hjelp så håper det er noen Lenke til kommentar
Lsass Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 none? :\\\ trenger virkelig hjelp så håper det er noen 7928168[/snapback] please please please please please please please please please <33333333 Lenke til kommentar
Lsass Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 Jeg har nå klart B, men A er umulig (( Lenke til kommentar
XanderX Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 jeg snakket med ei som har rettslære. Hun sier at full disposisjonsrett over 2/3 av arven. før at livsarvingan SKA ha 1/3 Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 jeg snakket med ei som har rettslære. Hun sier at full disposisjonsrett over 2/3 av arven. før at livsarvingan SKA ha 1/3 7930247[/snapback] "Diskuterer EU-medlemskap - neeeeeeei." Livsarvingene skal ha 2/3, ektefellen skal ha 1/4, fri disposisjonsrett over 1/12. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå