Dirty^Dog Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Hei! Har en Linksys WRT54GL med DD-Wrt-firmware. Fra før har jeg et trådløst nett med internett, og det er dette nettet jeg vil koble opp Linksys-routeren på, for å øke signalstyrken. Har prøvd med Client-mode, men manglende hell.. Noen som har gjort dette som kan fortelle meg nøyaktig hvordan jeg skal sette opp Linsys-routeren? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Hvilket merke er den andre routeren din? Jeg ville kjøpt en WRT54GL til, og kjørt WDS på de. Lenke til kommentar
Dirty^Dog Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 det er en 3com-router.. ganske gammel.. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 hvis det er mot 3com må du bytte ip på wrt54gl så dem ikke får konflikt siden begge 2 har ip 192.168.1.1 som default. endre på wrt54gl til 192.168.10.1 ( og så bruk client mode) og alt funker mye bedre. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 ja gjør som ranvik sier, client-mode er tingen for deg her. Lenke til kommentar
fetter`n Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Vet ikke helt ka du mener. Skal du koble til linksysen til 3com ruteren med kabel? Skal linksys kun fungere som et accesspunkt (rett og slett utvide den trådløse sonen). 3com skal fortsatt fungere som ruter. Viss det er slik du skal koble dette opp skal du gjøre følgende. Koble til linksys fra en av lan utgangene med kabel til en av lan inngangene på 3com ruter og sett opp en manuell ip på linksys til å vere ip: 192.168.1.2 subnett: 255.255.255.0 og gateway: 192.168.1.1 siden 3com har 192.168.1.1. Viss dhcp er eneblet på 3com ruteren så vil den dele ut ip til alle maskinene som du kobler opp trådløst gjennom linksys. PS! Husk å sjekk at dhcp er disablet på linksys, det er viktig at den ikke er på ellers får du konflikt i nettet ditt. Lykke til! Lenke til kommentar
Dirty^Dog Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 3comen skal fungere som router. Men den står i en helt annen del av huset, linksysen skal stå i et utbygg, og fungere som forlengelse av den trådløse sonen ja Hvordan bør jeg sette det opp da? Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 ja gjør som ranvik sier, client-mode er tingen for deg her. 7930234[/snapback] Viss dhcp er eneblet på 3com ruteren så vil den dele ut ip til alle maskinene som du kobler opp gjennom linksys.PS! Husk å sjekk at dhcp er disablet på linksys, det er viktig at den ikke er på ellers får du konflikt i nettet ditt. Lykke til! 7930610[/snapback] Lenke til kommentar
Dirty^Dog Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 Altså, eneste jeg egentlig er ute etter er å forsterke signalet fra den første routeren, som er alt for dårlig. De to routerne skal kun kommunisere trådløst.. Og pcene skal også kobles til linksysen trådløst.. Takk for hjelpen hittil.. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 i client så skal linksysen glatt koble seg til 3comèn, men er ikke sikker.. men tror i client-modus så får du ikke koble til trådløst på linksysen. Så det som hadde vært greit for det i det tilfelle er WDS + Ap, men forutsetter at 3comèn støtter WDS og men igjen så er det vel ikke sikkert det går pga forskjellige fabrikanter. Men hadde du hatt 2 linkyser i wds + ap så hadde det gått knall fint. Lenke til kommentar
Dirty^Dog Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 Så det er ikke mulig å sette opp linksysen som en "repeater" altså..? Som kun forsterker signalene.. Trodde dette var en enkel sak med linksys-routerne jeg.. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 aldri prøvd, sry var kanskje litt kjapp og bastant, men jo bære prøv Wireless Repeater Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Har prøvd med 2 forskjellige rutere å gjøre det du er ute etter og jeg hadde problemer. Den ene ruteren jeg skulle bruke var sykt ustabil, så det hele endte med at jeg ga opp. Men som KenBjork sier så skal det ikke være noe problem med 2 like rutere som støtter wds. Lenke til kommentar
Dirty^Dog Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 Fant en veldig bra guide her som beskriver veldig godt akkurat jeg jeg er ute etter, det krever v24 beta av DD-Wrt.. Skal teste det når jeg kommer hjem og oppdatere hvordan det gikk.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå