Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WRT54GL med DD-wrt: Sette opp client mode

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en Linksys WRT54GL med DD-Wrt-firmware. Fra før har jeg et trådløst nett med internett, og det er dette nettet jeg vil koble opp Linksys-routeren på, for å øke signalstyrken. Har prøvd med Client-mode, men manglende hell..

Noen som har gjort dette som kan fortelle meg nøyaktig hvordan jeg skal sette opp Linsys-routeren? :)

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt ka du mener. Skal du koble til linksysen til 3com ruteren med kabel? Skal linksys kun fungere som et accesspunkt (rett og slett utvide den trådløse sonen). 3com skal fortsatt fungere som ruter.

Viss det er slik du skal koble dette opp skal du gjøre følgende. Koble til linksys fra en av lan utgangene med kabel til en av lan inngangene på 3com ruter og sett opp en manuell ip på linksys til å vere ip: 192.168.1.2 subnett: 255.255.255.0 og gateway: 192.168.1.1 siden 3com har 192.168.1.1. Viss dhcp er eneblet på 3com ruteren så vil den dele ut ip til alle maskinene som du kobler opp trådløst gjennom linksys.

PS! Husk å sjekk at dhcp er disablet på linksys, det er viktig at den ikke er på ellers får du konflikt i nettet ditt.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
ja gjør som ranvik sier, client-mode er tingen for deg her.

7930234[/snapback]

Viss dhcp er eneblet på 3com ruteren så vil den dele ut ip til alle maskinene som du kobler opp gjennom linksys.

PS! Husk å sjekk at dhcp er disablet på linksys, det er viktig at den ikke er på ellers får du konflikt i nettet ditt.

Lykke til!  :)

7930610[/snapback]

Lenke til kommentar

i client så skal linksysen glatt koble seg til 3comèn, men er ikke sikker.. men tror i client-modus så får du ikke koble til trådløst på linksysen.

Så det som hadde vært greit for det i det tilfelle er WDS + Ap, men forutsetter at 3comèn støtter WDS og men igjen så er det vel ikke sikkert det går pga forskjellige fabrikanter. Men hadde du hatt 2 linkyser i wds + ap så hadde det gått knall fint.

Lenke til kommentar

Har prøvd med 2 forskjellige rutere å gjøre det du er ute etter og jeg hadde problemer. Den ene ruteren jeg skulle bruke var sykt ustabil, så det hele endte med at jeg ga opp. Men som KenBjork sier så skal det ikke være noe problem med 2 like rutere som støtter wds.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...