Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

LØST | Nytt grafikkort og bluescreen

Anbefalte innlegg

Pc

Amd Athlon 64 4000+

hdd 200 gb

1.75 gb ram

psu 530w

hoved kort msi k8n neo4-f

grafikkort Asus Geforce 8800 GTX

os win xp pro sp2

Jeg kjøpte meg nytt grafikkort her for 3 uker siden. da jeg hadde installert drivere (fra hjemmesiden) fikk jeg bare problemer. samme med driverne fra cden som fulgte med grafikkortet. Jeg trodde det var for lite strøm så jeg kjøpte meg en ny psu (530w) men ingen nytte der.

Problemet er at jeg får bluescreen mellom 4 og 7 ganger før jeg får windows til å starte.

i Bluescreen står det for det meste PAGE_FAUL_IN_NONPAGE_AREA men av å til kan MACHINE_CHECK_EXCEPTION

jeg har søkt å leitet på google etter feilene men det funker ikke noe av det jeg har prøvd.

jeg byttet grafikkort tilbake til det gamle og det funket som bare det.. er dette en antydning på feil i nye grafikkortet mitt? :/ eller er det for lite ytelse i resten av maskinen.

blir så fortvilet.. nye grafikkortet til nesten 6000 kr. funker ikke..

Blir glad for all hjelp

Endret av c-NOfx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aller først burde du sjekke om RAMen din er 100% stabil. Bruk f.eks. UltimateBootCD (www.ultimatebootcd.com). Boot fra CDen og kjør flere av diagnostikkprogrammene (Memtest 86+) osv.

Sørg for å ha installert siste tilgjengelige drivere til:

- Hovedkortets chipset (hentes fra produsentens hjemmeside)

- Skjermkort

Og selv om strømforsyningen er kraftig nok, KAN det jo hende at det er en feil på det. Dersom du ikke får noen feil i Memtest86+ OG du har installert siste chipsetdrivere for HK og for skjermkort, er det stor sannsynlighet for at det er hardware-feil og at feilen da ligger i enten skjermkort, hovedkort eller strømforsyning.

Lenke til kommentar
Aller først burde du sjekke om RAMen din er 100% stabil. Bruk f.eks. UltimateBootCD (www.ultimatebootcd.com). Boot fra CDen og kjør flere av diagnostikkprogrammene (Memtest 86+) osv.

Sørg for å ha installert siste tilgjengelige drivere til:

- Hovedkortets chipset (hentes fra produsentens hjemmeside)

- Skjermkort

Og selv om strømforsyningen er kraftig nok, KAN det jo hende at det er en feil på det. Dersom du ikke får noen feil i Memtest86+ OG du har installert siste chipsetdrivere for HK og for skjermkort, er det stor sannsynlighet for at det er hardware-feil og at feilen da ligger i enten skjermkort, hovedkort eller strømforsyning.

7931728[/snapback]

har testet grafikkortet i en annen pc nå.. jeg utelukker grafikkortfeil. har testet 4 rambrikker i ulike slotter. utelukker rammen også.. utelukker også strømforsyningen. den fnuker på den andre maskinen.. så jeg regner med det er noe drivere. eller hardware feil på hk. får teste å installere nyeste chipset driver til hk og nyeste bios hvis det hjelper?

Lenke til kommentar

Uten å kunne supplere med noe kunnskap, så kan jeg informere om at jeg reinstallerte i går og installerte de nye driverne til NVIDIA fra siden deres. Har også fått bluescreen og MACHINE_CHECK_EXCEPTION, noe jeg aldri fikk før jeg la inn fresh install. Var litt utålmodig da jeg la inn driverne så det kan jo hende de ikke ble skrevet skikkelig, men kan det hende feilen ligger hos nvidia?

Har for øvrig 6600GE

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...