Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

WD-Harddisk og garanti

Anbefalte innlegg

Ja, var så uheldig at jeg på skolen i dag klarte å dytte borti noen av ledningene på en i klassen sin eksterne harddisk så den falt i gulvet. Virka som den funka etterpå, men den klarer visstnok ikke å koble seg opp til hverken PC eller Mac nå. Det lyser fortsatt på harddisken, så den er ikke død, men klarer som sagt ikke å koble seg opp.

Er dette noe man kan få hjelp med fra garanti, eventuelt reparasjon, så jeg slipper å betale?

Eller er det ikke annet å gjøre ennå bare punge ut? Surt å måtte betale 1000 kroner for et uhell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som hårek sier, er ikke garanti/reklamasjonsrett ment å gjelde ved "uhell". Du kan sikkert kreve garanti og sende den til leverandør, men du må være forberedt på at leverandøren eventuelt krever penger for feilsøking/feilretting dersom de finner ut at DU er skyld i skaden.

Lenke til kommentar

Det blir nok litt for avansert for mitt vedkommende. :)

Det som skjer er at når man skrur den på lager den noen slags hakkelyder og klarer ikke å koble seg opp til Pcen. Ellers er det jo strøm i den og er ikke noe problem å skru den på, så som uvitende om det meste lignenede dette lurer jeg bare på om dette kanskje er et lite problem som kanskje ikke er så ille vanskelig å fikse, i stedet for å måtte kjøpe en ny?

Reparasjon blir vel raskt like dyrt som en ny?

Takker for svar. Ser vel ut til at jeg bare må punge ut..

Lenke til kommentar

Det er vel meget sannsynlig at selve disken er ødelagt.

Det eneste jeg kan tenke meg er om du har en eller annen form for ulykkesforsikring, som kanskje kan dekke dette ? (Må jo ta egenandel med i beregningen, så det er ikke sikkert det er noe å spare på det dersom du skulle ha en evt. forsikring som dekker slikt).

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...