THE VIKING Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Hei dere Har fått innvilget omskolering og har bestemt meg for it-konsulent/nettverkskonsulent. Vil gjerne ha tips på hvilken skole evnt.kurs man bør ta ? Har jobbet i 19 år på lager og som kundekonsulent innen grosist-bransjen. Har ikke annet enn 9-årig skole,men har drevet med data i mange år(10-14år) Er veldig oppegående på win xp og behersker litt nettverk.Har også bygget og oppgradert mange maskiner,men åsså mye feilretting. Er det en mulighet å bruke nett-undervisning,men gir det meg de kvalifikasjonene jeg bør ha ? Har tenkt på jobb innen support og/eller nettdrift.. På forhånd takk Lenke til kommentar
Wheronika Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Jeg tenkte jeg skulle gå IT-akademiet. IT-driftskandidat og fordype meg i nettverk og sikkerhet. På IT-akademiet kan du ta sertifiseringer som MCSE og CCNP, du får også CCNA første året om ikke jeg tar helt feil.... Har jo ikke noen erfaring med det enda, men det høres ut som om disse sertifiseringene er mye verd i jobb sammenheng. De kan også taes over nett studier veit jeg. da vil du være ferdig om 2 år og jeg tror også NAV kan betale utdannelsen for deg, etter som du nevner du har fått innvilget omskolering. Lenke til kommentar
zTab Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Er ikke veldig lurt å ta CCNP som nettstudie dersom du ikke har tilgang til fysisk utstyr.. Simulator går greit til CCNA, men CCNP trenger mer "hands-on" for å lære stoffet skikkelig. Lenke til kommentar
Trainboy Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Hei dere Har fått innvilget omskolering og har bestemt meg for it-konsulent/nettverkskonsulent. Vil gjerne ha tips på hvilken skole evnt.kurs man bør ta ? Har jobbet i 19 år på lager og som kundekonsulent innen grosist-bransjen. Har ikke annet enn 9-årig skole,men har drevet med data i mange år(10-14år) Er veldig oppegående på win xp og behersker litt nettverk.Har også bygget og oppgradert mange maskiner,men åsså mye feilretting. Er det en mulighet å bruke nett-undervisning,men gir det meg de kvalifikasjonene jeg bør ha ? Har tenkt på jobb innen support og/eller nettdrift.. På forhånd takk 7927839[/snapback] Jeg er i samme situasjon som deg og jobber for fullt med å finne en løsning som jeg kan trives med. Jeg har sett både på Noroff, it akademiet, næringsakademiet osv. tanken var å ta MCSE, MCSE+S og evt. CCNP Tanken er god og jeg håper dette er noe som kan gjennomføres! Nå er det jo slikt at det er enkelt å lese og se at alt kan gå bra bare den parten du skal ta dette med som er nav.no (aetat/trygdekontoret) er enig. Ser jo at det er flere som bruker nett undervisning, men igjen så krever jo dette også stor pågang med selvlære og viljen til å klare det! Er lenge siden jeg selv har gått på skole, men ville jo tro at det var enklere å sitte fysisk i klasserommet og få hjelp den veien enn å ta det over nett, men det har jo mye med personens egenvilje til å lære og hvor lett en lærer! Lykke til og håper du får det som du ønsker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå