nuuben Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Hei jeg har akkurat kjøpt meg Adobe Premiere og Sony Vegas.. for jeg driver med redigering. Jeg har bare brukt Mac hittil dvs jeg bruker Final cut. Men nå har jeg hoppa over til Windows;) for det er masse greier som man ikke kan gjøre på FC.. noe som man kan gjøre i VEGAS og Premiere.. men jeg har problemer med en ting.. jeg vet ikke helt om det skal være sånn eller ikke Når jeg skal lage/finne en AVI, WMN eller hva som helst video codec.. så finner ikke jeg den og jeg kan heller ikke lage som AVI WMN eller hva det måtte være.... for når jeg skal save som så får jeg bare opp "Filtype: Adobe Premiere Pro Project (*prproj)" :S skal det ikke komme masse valgmuligheter da? at jeg kan velge f.eks at fila skal lagre som AVI fil? og når jeg skal finne filtype.. så får jeg opp Adobe premiere Pro project (*ppj, *prel, * prp..) noen som aner hvorfor? men det er ikke no prob for jeg kan bare flytte den rett inpå selveste programmet.. men det er savingen som er problemet:/ Lenke til kommentar
Dogagon Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Visst du er ferdig med prosjektet ditt og skal få ut ei ferdig videofil som .avi, .wmv e.l. så går du eksporter, der kan du og velga adobe media encoder for å eksportera til det du måtte ønska. Når du skal finna videofiler går du på importer (Ctrl + I) og velga dei filene du vil ha, du kan og dra dei inn i prosjektvindauga ditt. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Visst du er ferdig med prosjektet ditt og skal få ut ei ferdig videofil som .avi, .wmv e.l. så går du eksporter, der kan du og velga adobe media encoder for å eksportera til det du måtte ønska.For å spesifisere litt: File --> Export --> Adobe Media Encoder gjer at ein kan lagre i Windows Media, Real Media, Quick Time, MPEG1/2 og (trur eg, frå og med versjon 2.0) Flash. File --> Export --> Movie, og du kan lagre i ukomprimert AVI, standardkodekane i Windows (Cinepak, Microsoft Video 1 osb.) og eventuelle andre kodekar du har installert, som DivX/XviD og HuffYUV. Trykk på Settings for å kunne velge blant dei. nuuben: Som du sikkert har forstått, so vil Save/Open kun for prosjektfiler. For å lage ei videofil må du eksportere, og for å få inn videofiler – som Doganon sa – importere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå