Gå til innhold

Savner høyre musknapp.

Anbefalte innlegg

I firefox, safari og andre nettleserar, saknar eg høgremusknappen for å lagre bilder osv... Kva er tilsvarande for mac? Er aldeles n00b i macsamanheng, men eg kjem meg. Har ikkje handla meg mus utanom, men nyttar einknapps-touchpaden.

Vonar på svar som ikkje flamer meg for mykje, ikkje lett å vera n00b. No veit eg korleis far min på 52 hadde de då han gjekk til innkjøp av sin fyrste PC i fjor...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som veit om det i nær framtid vil produseres macbooks med __to__ knapper da? På tross av disse hacks'a som er nevnt overfor, kunne jeg tenkt meg to knapper uten å måtte koble til eksternt utstyr.

7940423[/snapback]

Har mine tvil om at dette noen gang kommer til å skje, så jeg tror nok du kan belage deg på én knapp i tiden fremover også.

Personlig synes jeg det er litt sjarmerende at det kun er én knapp, dette er jo én av mange ting som gjør at Mac skiller seg vesentlig fra en PC...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Mighty mouse har et hav av konfigurasjonsmuligheter, men touchpaden på min MacBook Pro har bare en musknapp:)

8062215[/snapback]

Men du kan hvis du vil gå inn i Systemvalg - mus og tastatur - styreflate, og velge å aktivere slik at hvis du trykker med to fingre på touchpaden fungerer det som høyreklikk, du kan og aktivere venstreklikk med en finger. Personlig har jeg slått det av, da jeg ikke trenger å bruke det, jeg har en stor og fin museknapp + ctrl jeg! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...