Mephistopheles Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 I firefox, safari og andre nettleserar, saknar eg høgremusknappen for å lagre bilder osv... Kva er tilsvarande for mac? Er aldeles n00b i macsamanheng, men eg kjem meg. Har ikkje handla meg mus utanom, men nyttar einknapps-touchpaden. Vonar på svar som ikkje flamer meg for mykje, ikkje lett å vera n00b. No veit eg korleis far min på 52 hadde de då han gjekk til innkjøp av sin fyrste PC i fjor... Lenke til kommentar
ttt Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Hald inne ctrl for å høgreklikke. Du kan og endre på innstillingane så du høgreklikkar når du trykker med to fingre på styreflata. Dette finn du under Systemvalg->Tastatur og mus->Styreflate. Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 No veit eg korleis far min på 52 hadde de då han gjekk til innkjøp av sin fyrste PC i fjor... 7927676[/snapback] Haha Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 Hjarteleg mange takk. Er heilt fantastisk kor mykje nytt det er når ein går frå Windowns til OS X... Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Jeg regner med at du har en MacBook? Da gjør du som ttt sa. Kan også legge til at hvilken som helst ekstern USB mus skal fungere på Macen. Bare plugg den i, så har du to, tre eller enda flere museknapper. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Saknar eg høgremusknappen for å lagre bilder osv... 7927676[/snapback] Det meste er drag'n'drop på Mac - så dersom du vil lagre et bilde (eller noe annet) er det bare å dra det til skrivebordet ditt. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Noen som veit om det i nær framtid vil produseres macbooks med __to__ knapper da? På tross av disse hacks'a som er nevnt overfor, kunne jeg tenkt meg to knapper uten å måtte koble til eksternt utstyr. Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Noen som veit om det i nær framtid vil produseres macbooks med __to__ knapper da? På tross av disse hacks'a som er nevnt overfor, kunne jeg tenkt meg to knapper uten å måtte koble til eksternt utstyr. 7940423[/snapback] Har mine tvil om at dette noen gang kommer til å skje, så jeg tror nok du kan belage deg på én knapp i tiden fremover også. Personlig synes jeg det er litt sjarmerende at det kun er én knapp, dette er jo én av mange ting som gjør at Mac skiller seg vesentlig fra en PC... Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 På tross av disse hacks'a som er nevnt overfor, kunne jeg tenkt meg to knapper uten å måtte koble til eksternt utstyr. 7940423[/snapback] Det er ikke "hacks". Skal du dobbelklikke må du simpelthen klikke med to fingre. Lenke til kommentar
toretors Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Selv synes jeg det er greiere å bruke ctrl-klikk, enn to knapper, men verierer vel det. Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Skal du dobbelklikke må du simpelthen klikke med to fingre. 7943172[/snapback] Óg dette fant jeg ut nå? Sinnsykt kjekk funkskjon Lenke til kommentar
Bache83 Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Mac-musene har da 2 knapper som alle andre muser? Min har ihvertfall høyre-klikk! Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Mighty mouse har et hav av konfigurasjonsmuligheter, men touchpaden på min MacBook Pro har bare en musknapp:) Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Mighty mouse har et hav av konfigurasjonsmuligheter, men touchpaden på min MacBook Pro har bare en musknapp:) 8062215[/snapback] Men du kan hvis du vil gå inn i Systemvalg - mus og tastatur - styreflate, og velge å aktivere slik at hvis du trykker med to fingre på touchpaden fungerer det som høyreklikk, du kan og aktivere venstreklikk med en finger. Personlig har jeg slått det av, da jeg ikke trenger å bruke det, jeg har en stor og fin museknapp + ctrl jeg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå