Gå til innhold

Installere XP på ny HP-bærbar

Maple

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har for noen måneder siden kjøpt en bærbar HP-maskin.

Det fulgte med masse dritt i standardinstallasjonen.

Er det bare å skaffe en annen versjon av Xp og installere dette? Eller vil ikke XP inneholde drivere nok til å kunne klare å kjøre maskinen (jeg regner seff med å laste ned drivere etterpå)?

Takk for hjelp:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg har for noen måneder siden kjøpt en bærbar HP-maskin.

Det fulgte med masse dritt i standardinstallasjonen.

Er det bare å skaffe en annen versjon av Xp og installere dette? Eller vil ikke XP inneholde drivere nok til å kunne klare å kjøre maskinen (jeg regner seff med å laste ned drivere etterpå)?

Takk for hjelp:)

7927638[/snapback]

Det fungerer fint med standard windows drivere for å komme igang, deretter installerer du driverne du har eller finner på HP sine hjemmesider.

Hvis du har trådløst nettverk må du sikkert finne deg i å bruke kabel til routeren inntil du har fått installert riktig trådløs driver.

Ca2

Lenke til kommentar

Jeg har også en relativt ny HP maskin, og er ikke plaget av mengden med dritt. Det enkleste er å avinstallere det du ikke liker. Drivere finner du på HP sine sider og de ligger også på C:\SWSetup katalogen på maskinen så vidt jeg kan se på min.

Jeg har bestilt Vista oppgradering fra HP så jeg kommer ikke til å slanke alt det unødvendige som ligger på maskinen før jeg har oppgradert. Det ligger blant annet en 8GB partisjon jeg har laget DVD plater av som jeg skal fjerne.

Lenke til kommentar

Mulig du må legge inne sata drivere til disken(e) under oppstarten for å få installert en standard XP versjon.

Jeg har som sagt ikke prøvd å legge inn annet OS enn det som fulgte med, men det er så vidt jeg husker noe greier med sata under booting XP installasjons CD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...