Gjest Slettet-UUbruw Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Har akkurat instalert min nye Western Digital 500gb disc (SATA). Etter å ha satt den inn og stilt inn jumperene riktig (HK'et mitt støtter ikke SATA II så jeg måtte deaktivere det), måtte jeg bruke Data Lifeguard Tools for å detektere den i Windows ... Hvis jeg nå formaterer C: disken min (den gamle disken der Windows er instalert) må jeg detektere discen igjen (og vil jeg eventuelt miste data på den nye discen) ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Nei. Disken initialiseres bare en gang, fordi MBR er blank på en ny disk. Du trenger ikke Lifeguard for å gjøre det, Windows kan naturligvis også initialisere en ny disk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-UUbruw Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Nei. Disken initialiseres bare en gang, fordi MBR er blank på en ny disk.Du trenger ikke Lifeguard for å gjøre det, Windows kan naturligvis også initialisere en ny disk. 7927665[/snapback] Det som var rart var at den ikke gjrde det... Men Men... Takk for hjelpen Hva er forresten MBR? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Windows gjør det ikke uten at du går inn i Diskbehandling, det er der man går inn for å lage partisjoner. MBR er den første sektoren på disken. Den inneholder partisjonstabellen og diverse, det er den hele det nåværende systemet er bygd opp rundt, for å si det slik. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-UUbruw Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) Flott! Da kan jeg med trygghet flytte over fra gammel til ny disc uten å være redd Endret 12. februar 2007 av Slettet-UUbruw Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå