Gå til innhold

E6600 klokket, men minnet går ned?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dersom du klarer å utnytte det potensialet som ligger i de fleste cpuer i dag overklokkingsmessig sett så vil du tjene ganske mye mer enn 2-3 fps. jeg vil tro at 20-30 eller mer er ganske normalt, selv med overklokking innenfor et normalt nivå. det er nemlig ganske mye å hente dersom du vet hva du driver med.

Lenke til kommentar
dersom du klarer å utnytte det potensialet som ligger i de fleste cpuer i dag overklokkingsmessig sett så vil du tjene ganske mye mer enn 2-3 fps. jeg vil tro at 20-30 eller mer er ganske normalt, selv med overklokking innenfor et normalt nivå. det er nemlig ganske mye å hente dersom du vet hva du driver med.

7930426[/snapback]

Holder med deg :thumbup:

Lenke til kommentar

2800mhz er ingenting for denne cpuen. dersom jeg anskaffer meg en E6600 så blir jeg ikke fornøyd om den ikke krabber over 3,6ghz. og det er ikke så sykt det heller. mange som klarer det på bra luftkjøling uten problemer.

for å overklokke så må/bør du endre instillingene dine i bios. jeg stoler ikke på programmer for å klokke cpu, ram og hk.

for å oppnå 2800mhz så må du øke fsb fra 266 til 311. dersom rammen står på 266 så vil denne også stige til 311. dersom rammen står på en form for divider så bør denne setter slik at rammen kommer nærmest mulig 800mhz.

desverre har jeg begrensa kunnskap på intel platformen om hvilken divider som passer best her, så akkurat den delen må noen andre svare på. men dersom rammen står på 266 (divider 1:1) så vil den i alle fall ikke bli kjørt for høyt. 266*2=533 -> 311*2=622mhz.

du kan prøve deg fram ved å endre ram divideren 1 hakk en eller annen vei, og så kjøre cpu-z i windows etterpå for å se hvor raskt den faktisk blir kjørende på. dette blir prøving, og da skal man være litt forsiktig. ikke gjør dor store endringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...