Gå til innhold

Sigma 24mm 2.8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen erfaring med noen av disse 24 mm, men jeg kan spekulere litt.

Jeg har hatt Sigma 28/2,8 og har Nikon 28/2,8. Ingen av disse er noe spesielt bra, ihvertfall ikke på digitalt. På film hvor det er en vidvinkel var jeg ganske fornøyd da de fleste bildene ble tatt nedblendet.

Nikon 24/2,8 har jeg hørt er omtrent som 28/2,8. Du har 18-70 mm til Nikon? 28/2,8 er ikke noe bedre enn den og antagelig ikke 24/2,8 heller. Mulig Sigma har klart å lage noe bedre med sin? Du tjener 1 blendertrinn, men det er alt.

Personlig ville jeg brukt pengene på noe annet dersom det er derfor du spør.......

Lenke til kommentar

ok, det jeg liker med disse fastobjektivene er at de er så mye lettere enn 18-70mm, og fastoptikk er vel gjerne noe skarpere i de fleste tilfeller enn zoom objektiver. Og 50mm blir litt uegnet i endel situasjoner.

Vil 35mm f2.0 være et bedre valg for å få noe tilsvarende "normal" optikk på D70 (den blir vel en ca 52mm), har vel lest meg til at den også er skarpere enn den jeg nevnte i det første innlegget (og dyrere ofc)

Endret av jvc1990
Lenke til kommentar

Jeg valgte 35/2 som normalobjektiv på min D70 og synes denne absolutt er at topp objektiv. Eneste minus er at den er noe trang, men det er (etter min mening) ikke noe bedre alternativ.

Vi hadde nettopp en diskusjon om det samme her.

Helt enig, fastoptikk synes jeg er et mye bedre valg. 18-70 mm min blir stort sett brukt som 18 mm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...