Gå til innhold

Synspunkter på pc ->crt tv. Skjermkort og tilkobli

pompen75

Anbefalte innlegg

Ønsker deres synspunkter på flg. problemstilling.

Har i dag en crt 32 widescreen tv. Og følgende pc oppsett. (se nederst)

Hadde tenkt nå å bruke pc som htpc ved å kjøpe et firedtv kort for bruk mot mitt canaldigital parabol anlegg.

Problemet er som dere sikkert allerede har ant. Hvordan koble pc til TV for best mulig resultat.

Mitt skjermkort har ingen vga utgang.

Etter å ha lest guides osv her inne til øyet har blitt stort vårt rødt sårt osv. Har jeg kommet frem til følgende.

Først må jeg kjøpe en dvi til vga konverter (siden jeg ikke har det i dag) Og dernest kjøpe en av VGA -> RGB Scart Video Konverter (VGA -> RGB Scart Video Konverter )

Vil dette fungere helt uten bruk av power strip ol.? Vil det fungere i det hele tatt.

Finnes det en annen løsning på mitt problem feks dvi -> RGB Scart Video Konverter ) Jeg fant ikkeno når jeg googlet i allefall.

Er takknemmlig for alle innspill. Det finnes jo også kanskje en enklere vei som ikke jeg ser etter all lesingen. (håpe)

AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0 GHz BOXED

Corsair Value S. PC3200 DDR 1024MB KIT x 2

Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2

Gainward GeForce 7900GT 256MB DDR3 PCI-E

MSI K8N SLI-FI, nF4 SLI, S-939, PCI-E

Creative SB Audigy SE , Bulk

Sony DVD-brenner DWQ120AB2 IDE OEM Black

Sony Floppy Drive, 3,5" 1,44MB Silver

Cooler Master Centurion 5 Black/Silver

Hiper Powersupply ATX 580W, HPU-4K580

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jo men etter å ha lest artikkelen til mastiff så fikk jeg et bestemt inntrykk av at det var en meget løsning å bruke s-video utgangen.

7927281[/snapback]

Lurer i grunne på det samme. Har et MiniAtx og C2D CPU som venter på et hjem. Har ikke stressa med dette da jeg fortsatt har crt-tv.

Har sett en guide (svensk?) for å knvertere fra VGA til Scart men med en rekke disclaimere.

og S-video er ikke et alternativ.

Lenke til kommentar

Etter å lest mastiff. sin meget gode artikke om htpc. Så kom jo luspunktet i del 8. Der kom han med løsningen for vanlig tv. http://www.hardware.no/guider/multimedia/h...-_del_8/16358/7

Mulig det var løsningen for en vanlig tv. Men, for en avrege joe (les meg) virket det litt vanskelig. Så derfor om det er noen som har noen innspill på dette tema blir jeg veldig takknemmelig.

Lenke til kommentar
og S-video er ikke et alternativ.

Jeg trodde faktisk RGB bare var neglisjerbart bedre enn S-video, ut i fra tester jeg har gjort sjøl. Men jeg har tatt feil før :-)

7927793[/snapback]

Eg bruka kompositt og s-vhs mellom htpc og crt-tv... Syns det er helt ok jeg. Ivertfall i MCE... litt værre i windows så klart

Lenke til kommentar

Har en skjerm med PC inn(d-sub) og S-video inn. Jeg vil kople 2 PCer til denne skjermen . Finnes det noen overganger fra VGA til s-video? Vet at det finnes overgang fra s-video til scart, så det burde være mulig a få tak i.

Noen som har erfaring med slikt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...