Gå til innhold

Quad SLI 7950GX2

Tornado78

Anbefalte innlegg

jeg har akkurat kjøpt meg et Geforce 7950GX2 nummer 2

jeg kjører i dag vannkjøling på GPU + CPU

- kan jeg sette inn det andre skjermkortet og kjøre SLI selv om det har luftkjøling?

- kan dette føre til evt. fatale feil eller "hardware Crash"

Erfaringer eller meninger motas med takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- kan dette føre til evt. fatale feil eller "hardware Crash"

Det vil nok IKKE gå bra. Det kortet som bare er luftkjølt vil kunne bli misunnelig og spontanantenne. Heldigvis vil vannkjølinga di i så fall fungere som et overrislings-anlegg, så det kan hende du berger det andre grafikk-kortet og CPU'en. Vær obs på at CPU'en sannsynligvis bare vil kunne gjøre flyttalls-aritmetikk etterpå.

Lenke til kommentar
hehe, det spiller nok ingen rolle om ene kortet har vann og andre bruker luft, så lenge det er nok vifter i kabinettet til å kjøle det nye kortet. HAn over dro en såkalt spøk :p

7927226[/snapback]

Jeg skjønte spøken da :dribble:

men siden jeg lurte, hadde vært fint med noe seriøst hehe...

Lenke til kommentar
Hadde jo vært fint om det kom noe seriøst ut av dette da.....

7927208[/snapback]

Ok. Jeg gjetter på at det går helt fint, men at overklokkingen selvfølgelig blir begrenset av det luftkjølte kortet.

Makan til humørløs fyr... :-)

Lenke til kommentar
Hadde jo vært fint om det kom noe seriøst ut av dette da.....

7927208[/snapback]

Ok. Jeg gjetter på at det går helt fint, men at overklokkingen selvfølgelig blir begrenset av det luftkjølte kortet.

Makan til humørløs fyr... :-)

7927274[/snapback]

Greit jeg tar den ;)

Noen som har flere erfaringer?

Lenke til kommentar
dette skal fungere helt utmerket. det som selvfølgelig kreves er sli kompatibelt hovedkort...

kom med tilbakemeldinger om hvor bra ytelse du får... hadde alltid lyst til å kjøre quad sli selv..

7927381[/snapback]

Jeg har ASUS P5N32-E SLI, 2Gb Corsair Dominator 8500, Pentium D950 3.4Ghz "OC => 4,1Ghz :D

Lenke til kommentar
Konklusjon: Så lenge begge kortene holder seg på en akeptabel temperatur og det blir plass så skal det gå helt problemfritt!

:)

7927449[/snapback]

Slik oppsettet er i dag, er GPU temp`n på 45c Load med vannkjøling

Endret av Tornado78
Lenke til kommentar

Da har du vel kanskje ikke fått aktivert SLI da?

7930226[/snapback]

Skulle tro jeg hadde det, da det står (Quad SLI) oppe i venstre hjørne når jeg kjører 3Dmark-06?

lurer på om det er noen flaske hals noen steder?

HAR 750W psu, 2Gb Corsair Dominator 8500, Pentium D950 3.4Ghz (OC 4.1Ghz) ASUS P5N32-E SLI

Endret av Tornado78
Lenke til kommentar

Pentium D950 3.4Ghz (OC 4.1Ghz)

Gjetter på at CPU'en din hovedsaklig er flaskehalsen for et quad-SLI-oppsett. (Min 2,6GHz amd x2 er i alle fall flaskehalsen med et singel 8800GTS).

Meeeen jeg synes du burde ha fått NOE økning når du la på et grafikk-kort til. Og du burde kanskje fått over 8k. Har du en compare-link til resultatet?

Endret av Bols
Lenke til kommentar

Gjetter på at CPU'en din hovedsaklig er flaskehalsen for et quad-SLI-oppsett. (Min 2,6GHz amd x2 er i alle fall flaskehalsen med et singel 8800GTS).

Meeeen jeg synes du burde ha fått NOE økning når du la på et grafikk-kort til. Og du burde kanskje fått over 8k. Har du en compare-link til resultatet?

7931933[/snapback]

Hvordan da mener du? compare link?

Endret av Tornado78
Lenke til kommentar

7931933[/snapback]

Hvordan da mener du? compare link?

7931967[/snapback]

har du link til siden der scoren din står`? så kan man se hva som trekker ned eller hva som er problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...