St.Anders Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 jeg har satt i ny hd i pcn min.. finner hardisken i oppstart men finner den ikke i windows.. har ikke instalert noe drivere vis det evnt. er driver det står på hvor kans jeg finne det da? for samsung? Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 jeg har satt i ny hd i pcn min.. finner hardisken i oppstart men finner den ikke i windows.. har ikke instalert noe drivere vis det evnt. er driver det står på hvor kans jeg finne det da? for samsung? 7927108[/snapback] Antar at dette er en SATA disk? I såfall må du, uten drivere, sjekke at sata kontroller er satt til IDE modus, alt annet må du ha driver til kontrolleren og det finner du bla hos hovedkortprodusenten Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Du må nok inn i Control Panel -> Administrative tools -> Computer managment -> Disk managment eller tilsvarende og formatere disken først Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Man må lage en partisjon for at disken skal bli synlig. Etterpå må naturligvis partisjonen formateres. Lenke til kommentar
St.Anders Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 ja, måtte bare partisjonere disken. da ble det 298 gb ledig plass på den, er det normalt på en harddisk som egentlig har 320? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Ja, det høres helt normalt ut. Det er bare måten å regne på, binært GiB versus desimalt GB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå