b-real Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Hei! Ser at det er en del spm om hvordan bruke dual PSU for øyeblikket og hvordan man kobbler de for at begge skal kunne kjøre. B|Real Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Jeg lurer på å gjøre det samme, og en guide hadde vært flott! Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Finnes endel slike rundt om kring. Søk og du skal finne. http://www.burningissues.net/how_to/power/psu.htm noe sånt, eller er du ute etter paralellkobling? [ Denne Melding var redigert av: Hurley på 2002-12-04 09:15 ] Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Går det ikke an å bare ha en annen strømforsyning som gir strøm til diskene uten at den trenger å henge sammen med den andre PSUen ? Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Jo, du kan kortslutte pin 4 og 6 på hk-kontakten for å starte psu. http://www.burningissues.net/how_to/power/...images/plug.gif her ser du et eksempel, men her med pin 14 og 17. Bruk noe som leder strøm, men husk å teipe eller noe der du holder slik at du ikke får strøm... [ Denne Melding var redigert av: Hurley på 2002-12-04 09:23 ] Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 tenker jeg skal prøve det. Har en gammal strømforsyning hjemme som jeg tenkte kan kjøre alle viftene.. Sikkert lite vits i, men litt tøfft da Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Quote: Den 2002-12-04 09:15, skrev Robkvi:Går det ikke an å bare ha en annen strømforsyning som gir strøm til diskene uten at den trenger å henge sammen med den andre PSUen ? Diskene trekker vel neppe så mye strøm at du trenger egen PSU.... med mindre du kjøre 15k rpm scsi disker og mange av dem... Edit: sorry mac... sjekka ikke d... [ Denne Melding var redigert av: okidoki på 2002-12-04 10:15 ] Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Jeg vet at det ikke er nødvendig. Hvis du leser posten min over din.. Bare på gøy lissom.. Lenke til kommentar
hce Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Hurley skrev (2002-12-04 09:19): Jo, du kan kortslutte pin 4 og 6 på hk-kontakten for å starte psu. http://www.burningissues.net/how_to/power/...images/plug.gif her ser du et eksempel, men her med pin 14 og 17. Bruk noe som leder strøm, men husk å teipe eller noe der du holder slik at du ikke får strøm... Det enkleste måten du starter en PSU manuelt på (ATX) er å finne den grønne lederen fra PSUen som går til ATX-kontakten. Dette er 5Vsb spenningen. Hvis du kortslutter den til jord (en av de sorte lederene) vil PSUet starte opp. Kortslutting gjøres enklest med å finne en binders, rette den ut, bøye den til en firkantet U: Skru av PSU _før_ du putter inn bindersen. | | bena klippes til en fornuftig lengde, ca 2cm | | | | |______| Så dytter du denne inn, slik at grønn og sort blir kortsluttet. Etter "operasjonen" setter du litt teip over metallbiten som går på utsiden av kontakten. Så vil PSU starte opp når du setter inn kontakten/vipper på bryteren bakpå. Husk å ha litt last på PSUen når du skal starte opp, ellers vil den i de fleste tilfeller ikke starte. Red: Ikke lett med den code-tagen :wink: _________________ HcE [ endret av hce den 2002-12-04 10:32 ] Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Quote: Den 2002-12-04 09:05, skrev Hurley:Finnes endel slike rundt om kring. Søk og du skal finne. http://www.burningissues.net/how_to/power/psu.htm noe sånt, eller er du ute etter paralellkobling? Den linken din omhandler jo paralellkobling. Jeg vil heller si det er uvanlig å ville serie-koble PSU'er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå