tes Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Noen tips? Jeg har prøvd Adobe Gamma som følger med Photoshop, men den virker ikke så bra. Har lyst til å prøve mer software før jeg evt kjøper Colorvision Express Lenke til kommentar
funnybeep Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Noen tips?Jeg har prøvd Adobe Gamma som følger med Photoshop, men den virker ikke så bra. Har lyst til å prøve mer software før jeg evt kjøper Colorvision Express 7926941[/snapback] Prøv denne: http://quickgamma.de/indexen.html Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Adobe Gamma eller annen software fungerer ganske greit på en CRT-skjerm. Har du LCD er ikke software så lett å få bra resultat med, da bør en kalibrator i hus. Den jeg brukte en del på CRT var Monitor Calibration Wizard Lenke til kommentar
tes Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 Burde kanskje sagt det... Det er til en low end 19" Samsung LCD skjerm. Både windows og osx Takkfor tipsene! Jeg var ikke klar over at det er verre å kalibrere en LCD fremfor en CRT. Må vel kjøpe en kalibrator etterhvert. Kommer ikke langt uten en kalibrert skjerm har jeg merket. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Når jeg kjøpte LCD og Spyder Express så jeg ikke så veldig forskjell på før/etter på den stasjonære som har en ganske bra skjerm. På laptopen derimot var det en wow-effekt etter kalibrering. Plutselig var ikke den skjermen så værst allikevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå