Zlatzman Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Morsomt at Sony drar slike PR stunt, men tror ikke det har noe videre for seg salgsmessig, og tror ikke folk blir å springe til butikken av denne grunnen. 7928330[/snapback] Jeg tror det er et bra saltsmessig trekk. Ikke for PS3 som maskin, men for BR-filmer, jo flere BR-filmer som selges jo bedre er det for Sony. Lenke til kommentar
X672 Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Tror uansett jeg ville lagt litt mer enn 88kr for en HDMI kabel - selv en kort en. Men men. Der har vi det - noen vil ikke betale mere enn det f.eks, andre betaler tusenlapper. Kremt. Så. Kjøp den dere trenger. 7935921[/snapback] Er ikkje HDMI cabel digital da? enten kjem bit'ene (010101011) fram eller så gjer dei ikkje det så det skulle faktis ikkje vera noko forskjell på ein HDMI kabel 2M til 88NOK eller ein til 1000NOK. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) Tror uansett jeg ville lagt litt mer enn 88kr for en HDMI kabel - selv en kort en. Men men. Der har vi det - noen vil ikke betale mere enn det f.eks, andre betaler tusenlapper. Kremt. Så. Kjøp den dere trenger. 7935921[/snapback] Er ikkje HDMI cabel digital da? enten kjem bit'ene (010101011) fram eller så gjer dei ikkje det så det skulle faktis ikkje vera noko forskjell på ein HDMI kabel 2M til 88NOK eller ein til 1000NOK. 7936207[/snapback] Nuller og enere er jo helt riktig! Og det heri problemet faktisk ligger!! Enten kommer det frem eller så kommer det ikke frem. Problemet er altså når nullene og enerene ikke kommer fram pga dårlig kabel eller ved lengre kabelstrekk - særlig ved bruk av høy båndbredde, f.eks som 1080p krever. Et problem er at HDMI i motsetning til datanettverkstrafikk ikke har noen feil-korrigeringer for tapt trafikk på veien. Det vil si at ved f.eks et lengre kabelstrekk så blir det slik at hvis noe informasjon blir borte på veien, så er den borte for godt! Mens i nettverkstrafikk så blir datapakker som ikke er komplette bare sendt på nytt. Slik er det ikke med lyd/bilde overføring (nuller og enere som du sier) via HDMI. Ingen forsterker eller motager i verden kan forsterke opp deler av et signal som er blitt borte på veien. Man snakker om den "digitale klippe". Opp til en viss lengde så fungerer HDMI helt fint, men når vi gjør kablingen lengre så dukker det flere og flere av ugjenopprettbare feil som viser seg i bildet som det man kaller "sparklies" - "gnistring" (i mangel på bedre norsk ord) og etterhvert som kabelen blir lengre så faller signalet ned "den digitale klippen" og man har ikke nok informasjon til å tegne oppp bildet på en skikkelig severdig måte. På en billig og "dårlig" HDMI kabel så blir disse avstandene kortere enn ved en høyverdig kabel. Hvis du googler litt eller sjekker nettbutikker for hjemmekino og sjekker egenskapene på HDMI kablene vil kanskje etterhvert oppdage ting i teksten som "garnatert 1080p opp til 7 meter", eller "garantert 1080p til 8meter og 1080i opp til 13 meter" osv.. Og det er ikke uten grunn disse tingene står der. Kjedelig å ha invistert 6-7000 kroner for Blu-ray/HD DVD spiller, 20-30.000 for en 1080p TV/projektor og betale 100 kroner for en kabel og hvite gnistringer i bildet. Det er dette jeg mente at folk for kjøpe de kablene de synes de trenger. Hos meg måtte jeg trekke mellom 12-15 meter med HDMI og jeg lette lenge før jeg fant noen kabelprodusent som ville garantere 1080p trafikk så langt. Jeg fant til slutt en produsent som garanterte opp til 13 meter eller så. Trenger du bare en meter med HDMI - ja, kanskje da slipper du unna med et billiger merke. Men skal du trekke til en projektor som f.eks henger i taket, så ville jeg lagt litt penger i det. Endret 13. februar 2007 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 da takker eg dr.peede for det forklarene innlegget... lærte eg noko nytt i kveld og.. Lenke til kommentar
X672 Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 oki, grei forklaring det, for kabel over 6-7M Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Jeg tror det er et bra saltsmessig trekk. Ikke for PS3 som maskin, men for BR-filmer, jo flere BR-filmer som selges jo bedre er det for Sony. 7936183[/snapback] Ja det er jo sant, men er likevell en såpass åpen krig der ute mellom formatene at jeg tror ikke 500k gratise kopier til en liten sjikt av samfunnet er nok til å fronte Blu-Ray. Tror der trenger noe tyngere skyts til på den fronten. Men er jo og fremdeles meget åpent så alt kan vel skje. Lenke til kommentar
hodesleng Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 blir spennende å se hvor lang tid det tar før del selges 500 k ps3 i europa da, man har vel noen uker,kanskje måneder på seg Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 Tror det går en dag eller 2 så er nok den ene millionen solgt. Max 3 dager. Lenke til kommentar
X672 Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Er det ikkje berre solgt 1-2Mill i USA på 3 månder, kva får deg til å tru att Europa skal greie 1Mill på 3dager? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 Tør du å vedde imot? SÅ er jeg med. 1000 kr på at alle launch konsollene (1 million) er borte i løpet av 1-3 dager. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Tør du å vedde imot? SÅ er jeg med. 1000 kr på at alle launch konsollene (1 million) er borte i løpet av 1-3 dager. 7937873[/snapback] Det skulle bare mangle at det skjedde. Europa+Playstation= Lenke til kommentar
freke Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Pluss at de 5 første millionene vil bli solgt selv om det ikke kom spill til konsollen Lenke til kommentar
X672 Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Tør du å vedde imot? SÅ er jeg med. 1000 kr på at alle launch konsollene (1 million) er borte i løpet av 1-3 dager. 7937873[/snapback] greit det Lenke til kommentar
Enduro Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Er det ikkje berre solgt 1-2Mill i USA på 3 månder, kva får deg til å tru att Europa skal greie 1Mill på 3dager? De er vel ikke over 1 million i Amerika enda. Men 1 million ved lansering her forsvinner nok med en gang. Vi er mye mer Playstation fanboys her i Europa. Endret 14. februar 2007 av Enduro Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 Det er garantert over 1 million i USA nå ja. Vi får vel vite dette i dag tror jeg. Lenke til kommentar
T-Bear91 Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 det samme var det når psp kom ut også... da kunne de 200.000 første få en gratis spiderman 2 umd film jeg var en av de 200.000 Lenke til kommentar
Enduro Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 det samme var det når psp kom ut også... da kunne de 200.000 første få en gratis spiderman 2 umd film jeg var en av de 200.000 7941159[/snapback] Ja, i motsetning til i Amerika hvor alle fikk filmen med i pakken. Sony er jammen snille med oss her i Europa.. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 Enduro! Hvordan vil du at sony skal pakke med en film i ps3 pakker som allerede er laget og på vei mot europa når filmen ikke er ferdig? Den lanseres jo ikke før midten av mars. Lenke til kommentar
hodesleng Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Enduro! Hvordan vil du at sony skal pakke med en film i ps3 pakker som allerede er laget og på vei mot europa når filmen ikke er ferdig? Den lanseres jo ikke før midten av mars. 7941271[/snapback] Filmen ikke ferdig? nei, den må du lengre ut på jordet med... Lenke til kommentar
Enduro Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Enduro! Hvordan vil du at sony skal pakke med en film i ps3 pakker som allerede er laget og på vei mot europa når filmen ikke er ferdig? Den lanseres jo ikke før midten av mars. 7941271[/snapback] Nå snakket jeg jo om Spiderman 2 på PSP. Der var det ikke noen "allerede sendt" unnskyldning". Var det samme opplegget, måtte registrere å bestille. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå