Gå til innhold

nForce2 eller KT3?


Nuffern

Anbefalte innlegg

En kamerat skal bygge seg en PC, og jeg har fått til oppgave å foreslå komponenter. Det første jeg lurer på er hva slags hovedkort jeg skal velge. Det blir et AMD-system, og jeg har kommet over MSI K7N2G-L (nForce2 18G) som Komplett har til 1399kr. På dette kortet har man både VGA og LAN.

 

Det jeg lurer på er hvordan det intregrerte skjermkortet er. Han er ingen hardcore gamer, men det er alltid kjekt å ha et bra skjermkort. Er også avhengig av at det har en TV-out mulighet.

 

Det andre oppsettet jeg har kommet frem til er "MSI KT3 ULTRA2"-hk med et "ATI 8500le"-skjermkort. Prisforskjellen er ikke så stor. Hva ville dere der ute ha valgt?

 

Heller litt mer til det siste oppsettet, men skulle ha likt å vite mer om nForce2-kortet! Takker på forhånd. :smile:

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Nuffern på 2002-12-04 02:24 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er litt av poenget her å ikke bruke så altfor mye penger. Skulle jeg hatt et nytt system selv ville jeg hel klart gått for noe dyrere, men har tenkt til å holde prisen litt nede.

 

Virker litt fristende med nForce2. Tenker det vil by på litt mindre problemer i og med at det meste er intregrert på hovedkortet. Spørsmålet er om det er TV-ut på dette kortet, eller om man kan få kjøpt det løst i form av en brakett.

 

Samtidig vil jeg tro at han får mer ytelse ut av MSI KT3 ULTRA2 med 8500le, og at det vil være verdt de ekstra kronene. Å kjøpe A7N8X med ekstra skjermkort er nokså uaktuelt grunnet prisen.

Lenke til kommentar

Jeg har både KT3 Ultra2 og Radeon 8500LE, og det vil jeg anbefale på det sterkeste. Markedets beste TV-ut samt en ekstemt god ytelse i forhold til pris... Kjøpte hk'et på komplett til 509 kroner (i dag; demobrukt...) og skjermkortet for 900 kroner på bruktmarked.no (en god stund siden)...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-05 17:42, skrev spn:

1500kr + skjermkort : Nforce 2 + skjermkort

900kr + skjermkort : KT333 + skjermkort

1500kr totalt : Nforce 2 m integrert grafikk



 

Det blir heller riktigere å si det sånn:

 

1500kr + skjermkort : Nforce 2 + skjermkort

900kr + lydkort + nettverkskort + skjermkort : KT333 + skjermkort

 

Og forresten, så koster bl.a Abit sitt nforce2 kort ned i 1100kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...