Gå til innhold

Bærbar pc klikker


AKor

Anbefalte innlegg

Hei... jeg har en bærbar Pc, Fujitsu Simens... C-1020 tror jeg.. lifebook.. er et par å gammel.. er windows px pro. på den og inel inside pentiun 4 prosessor... 256 ram eller noe slikt...

 

det som er probelemet er at jeg får starten den.. men skjemen er helt svart...

noen ganger er jeg heldig og får liv på den men så blir det svart og den klikker.... går det ann å få fikset det??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan hende ikke CPU'en får god nok kjøling. Demonter maskina og se først om det er mye støv inni. Det kan også hjelpe å rense CPU+kjøleribbe for gammel kjølepasta og legge på et nytt, tynt lag med dette. Verdt et forsøk ivertfall.

7926562[/snapback]

 

ja.. kan hende... kan prøve...

Lenke til kommentar
Det kan hende ikke CPU'en får god nok kjøling. Demonter maskina og se først om det er mye støv inni. Det kan også hjelpe å rense CPU+kjøleribbe for gammel kjølepasta og legge på et nytt, tynt lag med dette. Verdt et forsøk ivertfall.

7926562[/snapback]

 

ja.. kan hende... kan prøve...

7926572[/snapback]

 

må jeg skru opp alt og løfte ut bunnen da?

Lenke til kommentar

Hmm, det er forskjellig fra maskin til maskin. Kan hende du er heldig at du bare trenger å fjerne ett par skruer under maskinen som fester keyboardet og at CPU ligger rett under der, men det vet jeg ikke dessverre. Du får prøve deg frem, men merk deg godt hvilke skruer som skal hvor. Synd om du skrur i feil skrue og "borer" deg gjennom noe. Lag et "skruekart" så blir det enklere når du skal montere den igjen.

 

Hadde jeg hatt servicemanual til denne maskinen hadde det hjulpet mye, men jeg kan ikke finne det sånn umiddelbart på web'en ivertfall... Søk litt på Google så kanskje du finner noe brukbar info ;)

Lenke til kommentar
Hmm, det er forskjellig fra maskin til maskin. Kan hende du er heldig at du bare trenger å fjerne ett par skruer under maskinen som fester keyboardet og at CPU ligger rett under der, men det vet jeg ikke dessverre. Du får prøve deg frem, men merk deg godt hvilke skruer som skal hvor. Synd om du skrur i feil skrue og "borer" deg gjennom noe. Lag et "skruekart" så blir det enklere når du skal montere den igjen.

 

Hadde jeg hatt servicemanual til denne maskinen hadde det hjulpet mye, men jeg kan ikke finne det sånn umiddelbart på web'en ivertfall... Søk litt på Google så kanskje du finner noe brukbar info ;)

7926830[/snapback]

 

ok men jeg har bare drivere toror jeg.... for jjeg fikk den til jul... davar den brukt litt... så er ikke noe manual tror jeg

Lenke til kommentar

Servicemanual er sjelden noe "hvermansen" får tilgang til. Det eneste som pleier å følge med er brukermanual. De eneste produsentene jeg vet om som legger ut servicemanualer fritt for nedlasting er HP/Compaq og IBM. Det finnes dog sider man kan finne manualer til andre produsenter. F.eks denne:

 

http://www.eserviceinfo.com/

 

 

...men det ligger ikke noe manual til maskinen din der dessverre :(

Lenke til kommentar
Servicemanual er sjelden noe "hvermansen" får tilgang til. Det eneste som pleier å følge med er brukermanual. De eneste produsentene jeg vet om som legger ut servicemanualer fritt for nedlasting er HP/Compaq og IBM. Det finnes dog sider man kan finne manualer til andre produsenter. F.eks denne:

 

http://www.eserviceinfo.com/

 

 

...men det ligger ikke noe manual til maskinen din der dessverre :(

7928139[/snapback]

 

 

kanskje det finnes til denne stasjonære? Compaq pesario SR1610ND? Er litt vanskelig å finne... finner du?

Lenke til kommentar
Antagelig ikke, men skriver du inn modellbetegnelsen i søkefeltet på Google kommer det nok opp hvilket minne du har. Ellers er Everest et glimrende program som gjenkjenner hva slags maskinvare du har. Her er link til Everest Home Edition (lovlig & gratis):

 

http://www.box.net/public/fi4vmg8ddo

 

Tjo hei.

7928488[/snapback]

 

ja har det... :p hva må jeg gå på for å finne det ? mye rart der...vet ikke hva som er riktig liksom

Lenke til kommentar
Gå på "Sammendrag" og se deretter i høyre vindu under "Hoverdkort". Der står det hvordan type minne du har Ved "System minne". F.eks 1024 Mb (PC2100 DDR SDRAM).

7928570[/snapback]

 

 

Ok, der står det: 512 Mb (DDR2-533 DDR2 SDRAM) sier det deg noe... harhatt et annet tråd her... da sa en dude at jeg bare kunne stappe inn hvilket som helst ram bikke (DDR2)... På ram brikka mi som er inni nå så står det : HP P9907AX på'n...

 

Pc'en min er en Compaq pesario SR1610ND

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er det ingen som vet hva som kan være galt?..

 

Når jeg først får liv på datan, så skrus skjermen seg av... tror datan fortsatt står på... Den lampa som viser at datan er på lysetr når jeg skrur på, selv om skjermen lyser heller ikke... Den har vært på rep. men fungerer fortsatt ikke!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...