abene Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Plateselskapet EMI vurderer å fjerne DRM-beskyttelsen og gå over til å selge musikk på MP3-formatet. Les mer Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Endelig en glad nyhet i en så travel mandag Lenke til kommentar
Hawko Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Var ikke EMI på NRK i dag morges angående piracykillsmusic vs. piracykillsnomusic og snakket om akkurat dette? Syntes jeg hørte noe sånt fra stua når jeg var halv-våken... Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Hva mener du? At de vurdere å selge MP3 betyr ikke at de godtar piratkopiering. Virker som enkelte er så vant til piratkopiering at de ikke klarer å tenke klart... Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Et steg i rikitg retning fra plateselskapenes side iallefall Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) Men de kan ha vært der og snakket om det som ett ledd for å prøve å stoppe litt piratkopiering. terskelen for å faktisk kjøpe musikken er mye lavere om produktet blir levert i god kvalitet MP3 format enn DRM infisert *ettellerannet* format som du ikke får gjøre som du vil med. Iallefall for meg. Så å levere musikk fra nettbutikkeri mp3 format, vil være ett ledd i å stoppe deler av piratene, om indirekte. Endret 12. februar 2007 av MrLee Lenke til kommentar
SilentBob Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Hva mener du? At de vurdere å selge MP3 betyr ikke at de godtar piratkopiering. Virker som enkelte er så vant til piratkopiering at de ikke klarer å tenke klart... 7926603[/snapback] hva mener hvem? Det er da ingen i de postene over som skriver at piratkopiering nå er/blir godtatt. Uansett et flott tiltak. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Dagbladet Dette vokna jeg opp til her i morres. Så denne trengte jeg. EMI liker ikke pirater, men fjerning av DRM ser jeg posetivt på. Jeg kjøper ikke lydfiler med DRM. Lydfiler uten kopibeskyttelse til en ok pris derimot. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Cant beat em join em Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Hva mener du? At de vurdere å selge MP3 betyr ikke at de godtar piratkopiering. Virker som enkelte er så vant til piratkopiering at de ikke klarer å tenke klart... 7926603[/snapback] hva mener hvem? Det er da ingen i de postene over som skriver at piratkopiering nå er/blir godtatt. Uansett et flott tiltak. 7926693[/snapback] Mulig jeg feiltolket, jeg trodde at det ble ironisert over EMI sin involvering i anti-pirat kampanjen. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Vi får jo håpe at de i samme slengen legger seg på en kvalitet bedre enn 128 kbps, men jeg tviler... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Vurderer de det? Om de folka skal tjene penger i fremtiden må de bruke de løsningene folk vi ha. Det er nok ikke lenge før artistene selv fint kan lansere sin egen musikk via nettjenester uten at disse rådyre plateselskapene skal snylte seg til sitt. Da får forbrukerne billigere lovlig musikk, og artistene får mer igjen for jobben. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Dette er udelt positivt. Hvis de gjør dette kan jeg nærmest garrantere at jeg kommer til å kjøpe, så fremt kvaliteten er 256 kbps eller mer. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Det er jo ironisk at dersom man piratkopierer får man et mye bedre produkt enn det som i dag er tilgjengelig kommersielt. FLAC, MP3 320 kbit etc., mot iTunes AAC i 128kbit. :/ Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Det er jo ironisk at dersom man piratkopierer får man et mye bedre produkt enn det som i dag er tilgjengelig kommersielt. FLAC, MP3 320 kbit etc., mot iTunes AAC i 128kbit. :/ 7926851[/snapback] Det er alltid noen som må nevne / whine om FLAC når man snakker om DRM og MP3 Lenke til kommentar
whoi Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Det er jo ironisk at dersom man piratkopierer får man et mye bedre produkt enn det som i dag er tilgjengelig kommersielt. FLAC, MP3 320 kbit etc., mot iTunes AAC i 128kbit. :/ 7926851[/snapback] Det er alltid noen som må nevne / whine om FLAC når man snakker om DRM og MP3 7927146[/snapback] Ja, hvorfor ikke? Såklart, dere kan sløse bort pengene deres på musikk med lossy kvalitet, men ikke alle vil det. MP3 er et steg i riktig retning, men jeg er fortsatt ikke interessert. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Det er alltid noen som må nevne / whine om FLAC når man snakker om DRM og MP3 7927146[/snapback] Selvsagt! CD-plater har jo vært på markedet i 25 år, så det er tullerusk om vi plutselig i år 2007 skal måtte kjøpe musikk i vesentlig dårligere kvalitet enn hva man får med CD. De burde gjøre som en viss russisk webside som tilbyr nedlasting i ulike format, både lossy og lossless. Folk har jo forskjellige behov; skal man bare spille på en mobiltelefon kan det holde med lossy codec og lav bitrate, mens andre ønsker lossless filer Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Det er jo ironisk at dersom man piratkopierer får man et mye bedre produkt enn det som i dag er tilgjengelig kommersielt. FLAC, MP3 320 kbit etc., mot iTunes AAC i 128kbit. :/ 7926851[/snapback] Det er alltid noen som må nevne / whine om FLAC når man snakker om DRM og MP3 7927146[/snapback] At de aldri gjør noe med det gjør ikke det poenget noe mindre viktig, det er et latterlig tilbud i dag. AtW Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Definitivt et steg i riktig retning. Får håpe flere plateselskaper følger på. Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 At noen folk vil høre på mp3 er greit for meg, men de store plateselskapene bør også tilby skikkelig lydkvalitet som et alternativ til det. Et forbilde her er DETTE plateselskapet her. De produserer også hifi-utstyr, og da mener jeg Hi-FI. Dessverre er det ikke "main-stream" musikk de selger, men musikk i studiokvalitet(32-bit) er nok et hakk bedre enn en 128 kbit/s mp3-fil. Problemet i dag synes jeg er at dagens ungdom tar til takke med dårlig mp3-lyd når det aldri har har vært mer naturtro lyd tilgjengelig. Hvis folk spanderer noen ti-tusener på et stereoanlegg får de oppleve en mer dynamisk, og ikke minst mer naturtro lyd enn de får oppleve med en simpel mp3-spiller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå