Gjest medlem-122015 Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Hei! Jeg lurer på om det er lurt å gå service og samferdsel med IKT (vgs), dersom jeg har lyst til å bli programmerer. Lærer man i det hele tatt noe programmering? Lenke til kommentar
Gjest medlem-122015 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 BUMP kan ingen svare meg på dette? :\ vær så snill! Lenke til kommentar
Denmystiskeperson Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Hei, Jeg gikk GK (Elektro) Så VK1 (IKT).. Jeg holder på med ikt linjen nå, det jeg kan si; Vi lærer Lite programmering. Vi er kommet til over jul og har begynnt litt med html i ett fag.. (Vi begynte nettopp) det vi har lært til nå er: <html> <head> </head> <body> </body> </html> Ja.. Selve strukturen på html, ingenting mer enn det, + at det kan være at vi skal begynne å bruke FRONTPAGE, noe som er alvorlig tragisk. MEN Ikt er en veldig veldig gøy linje, hvor du lærer mye hvis du ikke kan så mye fra før om data. Lenke til kommentar
Gjest medlem-122015 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 OK, takker! Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Hva kan du få jobb innen hvis du går på ikt linja? Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Om du har lyst til å programmere, er ikke IKT linja for deg. Jobber du får med IKT fagbrev er hovedsaklig brukerstøtte, feilsøking på PCer, vedlikehold av nettverk og servere, osv. Hvis du vil programmere, vil jeg nok anbefale deg heller å vurdert andre alternativer (datalinjer på høyskoler m.m.). Jeg har fagbrev som IKT driftsoperatør, jeg lærte null og niks om programmering på IKT-linja, og heller ikke noe programmering som lærling. Endret 17. februar 2007 av ZiggWarth Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Programmerer utdannes stort sett (bare?) på høyskoler og universitet. Vil du jobbe med programmering så må du skaffe deg studiekompetanse, for så å finne deg en høyskole bachelor med vekt på programmering. Husk at de fleste stedene også krever ekstra matematikk og noen kanskje fysikk også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå