Gå til innhold

Metallica til Valle Hovin 10. juli '07


Wizendraw

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
og no holder eg på og laste ne oslo konserten.. :)

9122499[/snapback]

 

er det snakk om mp3 eller full videodekning av konserten?

 

sjekka litt rundt på youtube og. :) var ikke så mye bra at det gjorde noe :p

9122599[/snapback]

 

 

 

Nei, e det flac greiene fra livemetallica.com. Så litt rundt på youtube eg og men var ikkje mye og skryte av der..

Lenke til kommentar

Du spiller FLAC-filer i winamp/mediaplayer/whatever med en liten plugin. Det er "lossless" komprimeringsformat, dvs at lyden er bevart så godt som mulig. Vanlig MP3 klipper regelrett bort topp og bunnfrekvenser fra filen så den blir mye mye mindre, derfor er kvaliteten dårligere og dårligere jo lavere bitrate fila har.

Tenk deg en motorsag som skjærer vekk toppen og bunnen på filen. Jo mindre bitrate, jo mere sages vekk.

128kbps er minimum for OK lyd. FLAC har ca. 10 ganger større filer enn MP3, så det er jo mye mere å laste ned, men best mulig lydkvalitet.

 

Det finnes ikke noe nedlastbar video av hele konserten.

 

Opptaket er gjort rett inn i miksebordet bak scenen fra alle mikrofonene, så da får vi selvsagt høre lyden så rå som den kan bli, da hører man lettere feil og sure toner, enn når man står ute i en folkemengde og hører lyden over PA-anlegget.

Og crowd-lyden er også kommet inn via scenemikrofonene. Det vanlige når liveplater skal lages, er å henge masse mikrofoner i taket over publikum for å ta opp den lyden også. Så sånn sett er det mere fra bandets point of view det vi hører.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Les siste delen av innlegget mitt over ;)

Publikumslyden er tatt opp fra samme mikrofonene som bandet synger i, så da forsvinner såklart mye av ropinga og skrikinga fra oss. Liveopptak gjort for offisielle liveplater har mikrofoner over publikum også.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Les siste delen av innlegget mitt over ;)

Publikumslyden er tatt opp fra samme mikrofonene som bandet synger i, så da forsvinner såklart mye av ropinga og skrikinga fra oss. Liveopptak gjort for offisielle liveplater har mikrofoner over publikum også.

9122885[/snapback]

 

Fullstendig klar over det mister ^^ Eg bare gjorde uttrykk for min frustrasjon :p

Lenke til kommentar

Hehe, hadde vært artig å hørt opptak av HIM også, og høre om mange buet og sånt. Jeg hørte ikke noe særlig til det der jeg sto, selv om noen idioter her og der sto og viste fingern og skreik homooooooooo hele tiden. Fikk ikke med meg halvparten av det Ville Vallo mumlet i mikrofonen mellom låter heller. Noe med "you can't show some love for the other bands" og "don't wear out your voices, metallica is playing in 30 minutes"..så fikk jeg med meg han sa "fuck you" men ikke om han snakka om oss eller andre publikum? Var kanskje til noen som kasta noe opp på scenen?

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Creeping Death

For Whom The Bell Tolls

Kirk Doodle #1

Ride The Lightning

Disposable Heroes

The Unforgiven

And Justice for All

The Memory Remains

No Leaf Clover

Rob Doodle

Orion

Fade to Black

Master Of Puppets

Kirk Doodle #2

Whiplash

Sad But True

Kirk Doodle #3

Nothing Else Matters

One

Enter Sandman

The Four Horsemen

Seek and Destroy

 

 

:)

 

 

EDIT: De fikk The Four Horsemen, The Unforgiven, Ride the Lightning og For Whom the Bell Tolls, og vi fikk vel Fuel, Wherever I May Roam, Welcome Home (Sanitarium) og Battery..

 

 

EDIT2: La til et par som jeg glemte .. Likte vår setlist også jeg! :)

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...