Gå til innhold

Metallica til Valle Hovin 10. juli '07


Wizendraw

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Athens har mye publikumslyd. Men nå må vi huske at det ikke var mikrofoner over publikum som tok opp publikumslyd som på vanlige liveplater. All lyden er tatt opp fra miksebordet, altså er crowdlyden kommet inn via mikrofonene på scenen som James & Co allerede står og roper i.

Lenke til kommentar

Ut ifra Dagsavis-journalistens kommentar, så ser det ut til at feilene skyldes deadline og slapp research, samt at jeg regner med at dette ikke akkurat er die-hard Metallica-fans.

 

Men det er tåpelig av Dagbladet å skrive om dette. Det er egentlig ingen sak, jeg skal vedde på at svært få (utenom de Metallica-fansene som følte seg støtet av feilene) egentlig bryr seg. Det eneste Dagbladet vil med denne saken, er selvsagt å fortelle verden hvor perfekte de er.

Torgrim Øyre anmeldte konserten for Dagbladet, og sender oss sin settliste.

 

- Denne skal være 100 prosent, forsikrer han.

 

Vi dobbelsjekker med Gunnar Eide Concerts, og ja, Øyres liste holder vann.

Ja, synd Dagbladet ellers er en avis som fokuserer mer på kjendiser enn nyheter, og ligner med Se & Hør enn en seriøs avis, så hadde det kanskje vært en grunn til å kjøpe Dagbla' ...

 

Men tipper anmelderne som gjorde feil er passe flaue nå, folk stiller jo spørsmål ved om de i det hele tatt har vært på stede på konserten. :p Spesielt de som skriver noe á la "(...) før det går over i en glimrende versjon av For Whom The Bell Tolls". :p

Lenke til kommentar

Veldig bra av Dagbladet å sette fokus på det. Poenget er jo at Dagsavisen og VG heretter helt sikkert vil dobbeltsjekke settlistene de skriver om, og da får det heller være at Dagbladet fremhever seg selv på en litt småteit måte.

Endret av grasstust
Lenke til kommentar
Veldig bra av Dagbladet å sette fokus på det. Poenget er jo at Dagsavisen og VG heretter helt sikkert vil dobbeltsjekke settlistene de skriver om, og da får det heller være at Dagbladet fremhever seg selv på en litt småteit måte.

9088967[/snapback]

 

Ja, de virker litt kjepphøye og bedrevitende i den artikkelen der :roll:

Lenke til kommentar
noen som vet om konserten fra Valle Hovin kommer til å bli sendt på TV i nermeste fremtid??

 

100% garantert NEI.

 

Tror mange fans her skal jekke seg ned ang Metallicas generelle viktighet når det gjelder tv og småplukk i anmeldelser osv.

:-)

9089524[/snapback]

 

Å så sint...

Lenke til kommentar

Hvorfor står folk og buer og syter på østlandet? Husker Trivium fikk gjennomgå i fjor, mens i Bergen sto jeg langt foran og hørte ingen buing.. Jævli unødvendig. Greit at HIM ikke tok av, de burde spilt før Turboneger i mine øyne, men alt det driter jeg i for konserten var så fantastisk bra! Metallica '07 grisebanket Metallica '03, jeg er strålende fornøyd =) Utrolig stemning med 40 000 folk, bra lyd, bra spilling og av alle sangene de spilte synes jeg bare at de kunne "spart seg" for No Leaf Clover, for det er ikke en av de sangene jeg hører noe særlig på. Og de siste tre kvarterene ca spilte de jo bare sanger de kunne gitt seg på, jeg tenkte flere ganger "faen nå går de, de vil vel ikke overgå dette?" :D

 

Sto i VG at Trujillo fikk holde på for lenge, det synes ikke jeg.. Gikk jo elegant over i Orion.

Lenke til kommentar

Det er at soloen til Rob var "unødvendig" er grenseløs bullshit.. Alle bassistene til Metallica har hatt "sin" lille ting de har spilt live.. Cliff hadde Anesthesia, Orion og FWTBT introen, Jason hadde My Friend of Misery, Rob har sin solo.. Har aldri hørt noen Metallica fans klaget på noen av disse tingene.

 

Hvis noe er unødvendig så er det feilene i avisanmeldelsene :) (Die, already-dead-horse! Die! :!: )

Endret av Strat90
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...