ingridmarie Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 At journalister også gjør feil, er forståelig. Det er ikke snakk om liv og død fordi de har bommet litt på setlistene, men jeg reagerer allikevel på at det er såpass mye feil, i så mange av landets største aviser. Dagsavisen var ikke det eneste stedet som skrev feil setliste, og som nevnt tidligere sto det bl.a. i VG at billetten kostet 500 kr. Det er ikke noe å gå rundt å være sint for, men jeg håper allikevel at journalistene dobbeltsjekker kildene sine neste gang, for det blir litt for dumt at så mange aviser klarer å gjøre slike feil. Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Hadde journalisten gjort et søk på google etter "Metallica setlist valle hovin", hadde han fått opp en metallica-tråd på over 70 sider på diskusjon.no. Da kunne han gått til siste tråd, og funnet setlisten som ble postet 01:04 - før avisene går i trykken (eller?). Dette innlegget var igjen hentet fra en annen side, som de sikkert også kunne funnet. Det jeg mener, er at det ikke er så voldsomt tidkrevende å finne ut om setlisten faktisk stemte. 9070981[/snapback] For all del, det kunne han gjort, men jeg må si jeg hadde reagert mer om journalistene hadde brukt et forum som kilde, fremfor å gjøre de feilene de gjorde. Uansett, skjedd er skjedd. Jeg mener bare at man må ha litt forståelse for at det kan bli litt feil i anmeldelsene med så korte deadlines, og når i tillegg nesten alle avisene har gjort de samme feilene, så tyder hvert fall det på at det ikke utelukkende kun er en journalists feil. Men klart, det er jo litt synd at det blir skrevet feil, men det aller viktigste er at journalistene greier å få frem hvordan konserten i sin helhet var og hvordan totalopplevelsen ble, og det synes jeg avisene har greid å få frem. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 ...men det aller viktigste er at journalistene greier å få frem hvordan konserten i sin helhet var og hvordan totalopplevelsen ble, og det synes jeg avisene har greid å få frem. 9071373[/snapback] For all del! Det er selvsagt det viktigste Lenke til kommentar
Hvordangaardet Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 July 13, 2007: Quick update from the road . . . we’re experiencing a few technical difficulties that are going to keep our audio engineer out of the studio this weekend and therefore cause a delay in making more shows available to you. We’re really bummed about it, but promise to get them to you asap and at the highest quality possible. In the meantime, the first five "Sick of" shows are here (plus Live Earth) and more are on the way . . . we promise! Livemetallica.com har småproblemer med oslo-konserten Lenke til kommentar
Strat90 Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Det er bare miksinga.. De har tatt det opp, men de kan ikke gi ut den "råe" miksen. De må vente på at lydteknikeren skal komme og mikse sporene sammen før de kan selge dem Ingen problemer uten litt venting bare Lenke til kommentar
Manx Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 De har vel ikke problemer med Oslo konserten, de har andre tekniske problemer som gjør at teknikeren ikke får holdt på med det som han skulle ha gjort... Lenke til kommentar
Nuust Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Er det noen som har funnet et klipp hvor Rob foretar piruetten sin? Lenke til kommentar
Orpheus Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Satan, så bra konserten var! James sang bra og! Tok maksimalt av! Morsomste under hele showet var helt på slutten, når James helt tilfeldig sa "Yeah.." i mikrofonen, 1 sec etterpå roper hele publikum: "YEAH!!" xD Synes Turboneger skulle spilt mere. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Hadde journalisten gjort et søk på google etter "Metallica setlist valle hovin", hadde han fått opp en metallica-tråd på over 70 sider på diskusjon.no. Da kunne han gått til siste tråd, og funnet setlisten som ble postet 01:04 - før avisene går i trykken (eller?). Dette innlegget var igjen hentet fra en annen side, som de sikkert også kunne funnet. Det jeg mener, er at det ikke er så voldsomt tidkrevende å finne ut om setlisten faktisk stemte. 9070981[/snapback] Hvorfor skulle han kunne stole mer på setlisten som er skrevet på en fritt åpent diskusjonsforum fremfor det som kanskje journalisten ser på som en kilde han sannsynligvis kan stole på, og som han etter all sannsynlighet har god erfaring med? Det at "dette innlegget var igjen hentet fra en annen side" kaster jo inn enda et usikkerhetsmoment. Ja, det var ikke bra av journalisten å skrive feil, men som så mange har sagt før så har journalister en deadline å holde seg til. Jeg vil tro at de fleste journalister og redaktører er enige i at det er bedre å få det ut fort med små feil enn å være en dag etter alle konkurrentene. Da vil det nok være bedre å gjøre rettingene til neste dag. Lenke til kommentar
Strat90 Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Det tar MAKS 2 minutter å gå inn på Metallica.com for å finne metontour.com som igjen tar bare noen ørsmå minutter å få registrert seg på.. Det er ingenting annet enn latskap som gjelder når så mange har kopiert fra hverandre som det er gjort i disse tilfellene. Jeg vet ikke hvilke "kilder" de forskjellige avisene har hatt under denne "researchen", men jeg vet at denne tråden er MYE mer nøyaktig! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Finner fortsatt ikke poenget med at dere krangler om avisartikler. Who cares? Vi var der, vi så showet med egne øyne. Hvem bryr seg hva andre måtte mene? Jeg hadde aldri hørt om Metontour.com før jeg kom i denne tråden. Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Synes Turboneger skulle spilt mere. 9075517[/snapback] Word! 1 t 15 min med Turbonegro i steden for 30 min Turbo og 45 min HIM hadde vært konge! Det hadde antageligvis gjort konserten enda bedre, og kanskje den hadde fått terningkast 6 i avisene da? :!: Men det er ikke sikkert at Turbo var intressert i å spille så lenge for å varme opp for et annet band da.. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Synes Turboneger skulle spilt mere. 9075517[/snapback] Word! 1 t 15 min med Turbonegro i steden for 30 min Turbo og 45 min HIM hadde vært konge! Det hadde antageligvis gjort konserten enda bedre, og kanskje den hadde fått terningkast 6 i avisene da? :!: Men det er ikke sikkert at Turbo var intressert i å spille så lenge for å varme opp for et annet band da.. 9076418[/snapback] Det er ikke sikkert at Turbo hadde vært så interresante så lenge heller ;P Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 (endret) Det tar MAKS 2 minutter å gå inn på Metallica.com for å finne metontour.com som igjen tar bare noen ørsmå minutter å få registrert seg på.. Det er ingenting annet enn latskap som gjelder når så mange har kopiert fra hverandre som det er gjort i disse tilfellene. Jeg vet ikke hvilke "kilder" de forskjellige avisene har hatt under denne "researchen", men jeg vet at denne tråden er MYE mer nøyaktig! 9075606[/snapback] Men jeg tviler på om setlisten var lagt ut på disse offisielle kildene 1-2 timer etter konsertslutt. Var de det? Hvis de var det, så er det jo noe helt annet, for da har man en offisiell kilde som kan stoles på. Men jeg tviler på at de er så himla raske på Metallica-sidene. Og jeg tror heller ikke at de har kopiert fra hverandre, hvert fall ikke alle. Dette ble jo skrevet og trykket i løpet av natten, og det står feil i mange aviser. Eneste er at de som er publisert senere eller på nett kan ha vært kopiert. Men jeg tror nok at avisene har brukt en kilde, kanskje en nyhetsbyrå, som har gjort feil, og at dette har utløst at også de fleste avisene har gjort feil. Men uansett, som en nevnte her, teit diskusjon egentlig. Endret 15. juli 2007 av Hewitt Lenke til kommentar
Arangaras Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Berre eg som digga det når Master of Puppets byrja? Eg tok iallefall av som ein tulling når James skreik: "Here come the puppets!" Får fortsatt frysningar av tanken på kor kult det var. Åh! Den songen er so tung og jææævlig! Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 (endret) Sitter og hører på hele setlista nå... satt opp playlist i WMP. Først nå innser jeg virkelig hvor bra setlista var! Endret 15. juli 2007 av Snikpellik Lenke til kommentar
Strat90 Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Det tar MAKS 2 minutter å gå inn på Metallica.com for å finne metontour.com som igjen tar bare noen ørsmå minutter å få registrert seg på.. Det er ingenting annet enn latskap som gjelder når så mange har kopiert fra hverandre som det er gjort i disse tilfellene. Jeg vet ikke hvilke "kilder" de forskjellige avisene har hatt under denne "researchen", men jeg vet at denne tråden er MYE mer nøyaktig! 9075606[/snapback] Men jeg tviler på om setlisten var lagt ut på disse offisielle kildene 1-2 timer etter konsertslutt. Var de det? Hvis de var det, så er det jo noe helt annet, for da har man en offisiell kilde som kan stoles på. Men jeg tviler på at de er så himla raske på Metallica-sidene. Og jeg tror heller ikke at de har kopiert fra hverandre, hvert fall ikke alle. Dette ble jo skrevet og trykket i løpet av natten, og det står feil i mange aviser. Eneste er at de som er publisert senere eller på nett kan ha vært kopiert. Men jeg tror nok at avisene har brukt en kilde, kanskje en nyhetsbyrå, som har gjort feil, og at dette har utløst at også de fleste avisene har gjort feil. Men uansett, som en nevnte her, teit diskusjon egentlig. 9076673[/snapback] Metontour.com oppdaterer hele tiden under en konsert Så hvis man følger med der, skal man kunne få en full setlist max en time etter konserten.. Det varierer litt Men ja, teit diskusjon forøvrig.. Det viktige ER at vi var der og så alt selv, som Bitex sa :ja: Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Kastet av kirk Lenke til kommentar
Camron Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Heldige, heldige Göncz! :-)) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Hehe, sett hoggtenner på Rob, så har du han på plekteret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg