Gå til innhold

Metallica til Valle Hovin 10. juli '07

Wizendraw

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Haha! Til og med JEG klarte og finne Spektrum fra Oslo S :p Nei, jeg tror det er greit å si at jeg ikke er kjent i Oslo.. I det hele tatt! ^^

9066770[/snapback]

Er ikke vant me store og for ikke å snakke om uoversiktlige byer som Oslo, liker meg bedre her på "vidda" hvor det ikke er så stort. Da jeg rota meg ned til Oslo Høgskole spurte jeg en om veien.

Nei, neste gang tar jeg med guide eventuelt gps :thumbup:

Lenke til kommentar

Enten det eller så har de sett setlista fra andre konserter på turneen, der Bells faktisk BLE spilt som låt nr 2. Jeg sleit selv med å huske alle låtene og i hvilken rekkefølge de ble spilt etterpå.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Det er ikke bare dagsavisen som har bommet på den der! Omtrent alle avisanmeldelser jeg har sett av konserten har feil i sangene og de har også akkurat det samme som står! Det stod det samme i lokalavisene her som det stod på vg.no.. Makan til latskap har jeg ikke sett i en avissammenheng før! :p

Lenke til kommentar

http://www.blogging.no/blog.php/utorebus/post/18956

Artig blogg-entry fra en fan, istedet for en musikkjournalist som bare har blitt sendt dit. Han retter et spark mot VG også

"du, VGs anmelder; det ble ikke framført en meget god versjon av For Whom The Bell Tolls denne kvelden, den ble, dessverre, fjernet fra tidligere setlister denne turneen og erstattet med Fuel, men jeg er helt sikkert på at versjonen hadde vært meget god, som alt annet bandet presterte denne kvelden, dersom den faktisk hadde blitt spilt."

Lenke til kommentar

Oi, oi, oi .. I den artikkelen/bloggen eller hva du vil, var det jammen mange feil. "For Whom The Bell Tolls" og "The Unforgiven" ? Virker som om journalisten ikke har fått med seg sangene, og tatt utganspunkt i en annen setliste. Her var det jo feil omtrent overalt, skuffende - for artikkelen i seg selv var rimelig god synes jeg, den ga en bra beskrivelse av hvordan det var å være der.

Det er dessverre mange journalister som ikke har gjort jobben sin rundt denne konserten, i en annen avis (tror det var Dagbladet), var det også feil på setlista, og i VG sto det at billetten hadde kostet 500 kr. Nei, dette er ikke bra - her har de mye å lære, og akkurat slike detaljer som billettpris og setliste burde virkelig journalistene i Norges største aviser få med seg!

Lenke til kommentar

Synst ikkje det var overraskande med alle feila. Heilt typisk, eigentleg.

I Aftenposten sin omtale for eks., var det berre tatt hensyn til den første halvannan timen. Kva er det for latskap då? Er jo ein heil time igjen av konserten spekka med høgdepunkt.

Nei, om ein ikkje er tilstades under heile konserten, bør ein heller ikkje skrive omtale frå den.

(Skjønner at dette såklart er pga deadliner på artikler osv, men likevel.)

Endret av huf
Lenke til kommentar

Så, så, er dette så mye å ta av for da? Ja, det er feil det avisene skriver om disse sangene på setlista, men det er jo tydelig at kilden avisene har (jeg vet ikke hvem som er kilden, kanskje et nyhetsbyrå eller noe?) er den som har gjort feil her, i og med at de aller fleste avisene nevner feil i forbindelse med blant annet Bells og The Unforgiven. Så teknisk sett har jo avisene gjort jobben sin, det er heller kilden som ikke har gjort jobben og skrevet feil. Kan ikke forvente at journalistene på konserten skal stå og skrive ned setlisten selv, og i mange tilfeller har ikke engang journalistene et spesielt forhold til bandene de anmelder, så de kan heller ikke alltid navnet på alle sangene selv. Og jeg greier ikke selv å huske alle sangene som ble spilt uten å se på setlista, men jeg husker selvsagt at Bells og Unforgiven IKKE ble spilt, men så er jeg fan også da, vi legger nok lettere merke til det enn journalister som først og fremst er der på grunn av jobb og ikke nødvendigvis har et forhold heller til Metallica.

Lenke til kommentar
Så, så, er dette så mye å ta av for da? Ja, det er feil det avisene skriver om disse sangene på setlista, men det er jo tydelig at kilden avisene har (jeg vet ikke hvem som er kilden, kanskje et nyhetsbyrå eller noe?) er den som har gjort feil her, i og med at de aller fleste avisene nevner feil i forbindelse med blant annet Bells og The Unforgiven. Så teknisk sett har jo avisene gjort jobben sin, det er heller kilden som ikke har gjort jobben og skrevet feil. Kan ikke forvente at journalistene på konserten skal stå og skrive ned setlisten selv, og i mange tilfeller har ikke engang journalistene et spesielt forhold til bandene de anmelder, så de kan heller ikke alltid navnet på alle sangene selv. Og jeg greier ikke selv å huske alle sangene som ble spilt uten å se på setlista, men jeg husker selvsagt at Bells og Unforgiven IKKE ble spilt, men så er jeg fan også da, vi legger nok lettere merke til det enn journalister som først og fremst er der på grunn av jobb og ikke nødvendigvis har et forhold heller til Metallica.

9069675[/snapback]

Det må da være journalistens eller redaksjonens oppgave å sørge for at kildene stemmer!

Lenke til kommentar

Men hvordan skal man sjekke dette egentlig? Anmeldelsen av denne konserten skal i trykken senest få timer etter at konserten er slutt, og på denne tiden skal journalisten rekke å skrive anmeldelsen (og den var jo ganske lang i mange av avisene), og det er jammen meg ikke mange offisielle kilder som har lagt ut setlister og slikt innen den tid. Så jeg synes man må ta til hensyn at journalistene faktisk har en litt "krevende" jobb her, og at det ikke nødvendigvis alltid er rom for å dobbeltsjekke om alt stemmer på denne korte tiden. Og dersom kilden til avisene er et nyhetsbyrå, så er det vel heller få som pleier å dobbeltsjekke en slik kilde.

Lenke til kommentar
Men hvordan skal man sjekke dette egentlig? Anmeldelsen av denne konserten skal i trykken senest få timer etter at konserten er slutt, og på denne tiden skal journalisten rekke å skrive anmeldelsen (og den var jo ganske lang i mange av avisene), og det er jammen meg ikke mange offisielle kilder som har lagt ut setlister og slikt innen den tid. Så jeg synes man må ta til hensyn at journalistene faktisk har en litt "krevende" jobb her, og at det ikke nødvendigvis alltid er rom for å dobbeltsjekke om alt stemmer på denne korte tiden. Og dersom kilden til avisene er et nyhetsbyrå, så er det vel heller få som pleier å dobbeltsjekke en slik kilde.

9069857[/snapback]

Hadde journalisten gjort et søk på google etter "Metallica setlist valle hovin", hadde han fått opp en metallica-tråd på over 70 sider på diskusjon.no. Da kunne han gått til siste tråd, og funnet setlisten som ble postet 01:04 - før avisene går i trykken (eller?). Dette innlegget var igjen hentet fra en annen side, som de sikkert også kunne funnet.

Det jeg mener, er at det ikke er så voldsomt tidkrevende å finne ut om setlisten faktisk stemte.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...