Gå til innhold

Metallica til Valle Hovin 10. juli '07

Wizendraw

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror det var for å begrense presset. De separerer området for å få plass til sikkerhetsvakter innimellom alt folket. Da sier det seg selv at de bare må si NEI på et tidspunkt ellers klemmes folk ihjel etterhvert + at vaktene får null oversikt.

Lenke til kommentar
Det ser ut som om det er mye plass fordi alle foran det gjerdet presser EKSTREMT mye forover. Mao vil det bli mer plass bakerst enn det egentlig er, om man skjønner.

Helserisikoen er stor forrest.

9061525[/snapback]

Det skal være sikkert... stod i den forrerste og det var ganske bra med plass der selv når vi ventet. Alle kunne stå greit og en del kunne sette seg ned uten å komme borti naboen, men når Metallica begynte trøkket jo de seg sammen så mye plass ble ledig. Hadde de da fyllt opp med mange fler ville presset blitt for stort foran vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Okay, jeg kan godt kartlegge de forskjellige metsidene..

Metontour.com: Her registerer du deg på en mailinglist og dette er gratis. Her legges det ut oppdateringer på de forskjellige konsertene med bilder, småfilmer og setlists + annen informasjon om konsertene.

Livemetallica.com: Dette er stedet hvor Metallica (siden 2004) har tatt opp alle konserter og lagt dem ut for salg. Det koster ca 10$ for mp3 utgavene og ca 13$ for FLAC utgavene. Det er akkurat de samme konsertene, men det er CD kvalitet på FLAC filene. Disse er også mye større når de er av et "lossless" format :) Jeg tror du kan bruke samme innloggingsinformasjon som på metontour.com, men er ikke sikker..

Lars ;)

Lenke til kommentar

Ja, så at Downloads linken på metontour.com sender deg til livemetallica.com.

Men vår konsert er vel ikke kommet ut enda. Ser ut som setlistene har vært forskjellig på alle konsertene. I Athen fikk de Four Horsemen, i Portugal fikk de 2 helt nye låter + hele master of puppets osv. Rekkefølgen er heller ikke lik fra sted til sted.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

På et av de andre klippene der Lars snakker med en fan ang. sanger til det nye albumet så sier han at de har 14 nye låter, men alle er så lange at det blir nok kun 9-10 på albumet.

Virker som de da begynner å bli sakte, men sikkert ferdig med det...

Lenke til kommentar
hva måtte til for å stå inni den første ingjærdingen? måtte de ha V.I.P pass, eller var det bare å kåmme tidlig nåkk.

9061363[/snapback]

Springe som faen når de åpna portene inn til selve stadion. Jeg løp halvveis ned ei vakt som prøvde å roe meg ned :thumbup: Skulle likt å sett stadion ovenfra når de åpna...

De folka som arrangerte dette kan ikke ha mye i toppetasjen. 1 pølsebu var alt av mat man kunne få som jeg så. Den stod utenfor portene. Innenfor gjerdene fremst var det ikke salg av noe som helst. Ikke en vanndråpe å se. Vel, de som stod fremst og bakerst på vei til å besvime fikk ett vannglass i siste liten til tider. Forlot man det fremste området for å skaffe seg drikke i den bakre delen kom man ikke inn igjen siden det var fult. Før det blei fult kunne man kjøpe og ta med inn selvfølgelig, men det varte jo ikke lenge. Skjønner godt at folk datt som fluer pga. dehydrering. Latterlig opplegg, men bra musikk.

Lenke til kommentar

Ja det var rart at det ikke var noe særlig matsalg inne på stadion. Mange som hadde stått i 4-5 timer i kø som ikke fikk noe å spise på hele ettermiddagen hvis de ikke hadde med seg inn. Jeg spurte flere sikkerhetsvakter før jeg stilte meg i køen ute, en sa jada man fikk kjøpt mat, men 2 andre sa det ikke fikk kjøpt. Så jeg dro og kjøpte noe boller og en burger i nærheten og gikk tilbake i køen igjen. Drikke får man jo ikke med inn likevel.

Lenke til kommentar
hva måtte til for å stå inni den første ingjærdingen? måtte de ha V.I.P pass, eller var det bare å kåmme tidlig nåkk.

9061363[/snapback]

Springe som faen når de åpna portene inn til selve stadion. Jeg løp halvveis ned ei vakt som prøvde å roe meg ned :thumbup: Skulle likt å sett stadion ovenfra når de åpna...

De folka som arrangerte dette kan ikke ha mye i toppetasjen. 1 pølsebu var alt av mat man kunne få som jeg så. Den stod utenfor portene. Innenfor gjerdene fremst var det ikke salg av noe som helst. Ikke en vanndråpe å se. Vel, de som stod fremst og bakerst på vei til å besvime fikk ett vannglass i siste liten til tider. Forlot man det fremste området for å skaffe seg drikke i den bakre delen kom man ikke inn igjen siden det var fult. Før det blei fult kunne man kjøpe og ta med inn selvfølgelig, men det varte jo ikke lenge. Skjønner godt at folk datt som fluer pga. dehydrering. Latterlig opplegg, men bra musikk.

9061810[/snapback]

HELT enig.. Selv var jeg på kanten av min egen grense før jeg besvimte tror jeg.. Mistet MYE av konsertopplevelsen pga det! :no: De burde gitt de første som kom inn der et armbånd så man kunne gå inn og ut.. Jeg har ALDRI vært så tørst i hele mitt liv. Når jeg fikk vann etterpå drakk jeg 2 slurker før jeg ble svimmel og måtte legge meg ned. Noe av det mest frustrerende jeg har vært med på :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg drakk 1 liter vann før jeg gikk inn, så jeg klarte meg fint. Da vet du til neste gang, drikk og spis mye FØR man går inn så trenger man ikke bekymre seg om sånt.

Ikke drikk brus, det er bare vanndrivende og du blir tørst igjen med en gang.

Jeg sprang rett bort til scenen og sto der hele tiden uten å ha tørsteproblemer, og spiste en bolle av og til. Lot med vilje være å "ta av" før metallica skulle starte, for å spare kreftene og ikke svette unødvendig mye.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Jeg var på Burger King først og så innom en matbutikk og kjøpte med meg en halvliter med vann. Så en tur på do og etter det så tok vi t-banen opp. Når jeg måtte visiteres og inn på området heiv jeg fra meg flaska som var nesten tom og etter det så jeg ikke noe mer væske eller et toalett før kl. 2 på natta. Men det gikk faktisk veldig bra, ingen trang i det hele tatt. Var vel uansett så innstilt på at jeg skulle holde ut. :p

Det greieste ja, hadde nesten vært sånn bånd så de som stod fremst kunn f.eks. mellom Turboneger og HIM fått gått ut på do og evt. kjøpt med noe drikke.

Lenke til kommentar

Fy faen for en opplevelse! Den største musikalske opplevelsen noensinne, og til de grader som Metallica leverte. Dagen derpå var ikke noe særlig da, beina og ryggen var utrolig vonde etter å ha stått oppreist i mer enn 12 timer i strekk. HIM var forresten helt latterlige, imponerende hvor lite engasjerte de var. Stemningen var faktisk bedre når de spilte Diamond Head - Am I Evil? på høytalerne enn når HIM spilte. Nei, vi skulle heller hatt halvannen time Turboneger før Metallica entret scenen.

Lenke til kommentar

Ligger video av en øvelse+fade to black fra oslo på metontour.com

Det er MYE lyd i publikummet vårt.

Og hvis du ser på videon fra Athens, får du se hva de gjør bak scenen mens introen spilles. Mye peptalking.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Ikke helt samme som vår. De har visst forskjellig sett hver plass.

Creeping Death

For Whom The Bell Tolls

Ride The Lightning

Disposable Heroes

The Unforgiven

...And Justice For All

The Memory Remains

No Leaf Clover

Orion

Fade To Black

Master of Puppets

Whiplash