Gå til innhold

Metallica til Valle Hovin 10. juli '07

Wizendraw

Anbefalte innlegg

Det er umulig å unngå sånn domino-dytting på store konserter. Men de gjorde smart i å sette gjerder for å separere massen og der kunne også sikkerhetsvakter stå og holde øye med sin del av crowden. De måtte flere ganger opp og irettesette folk som bølla mye, og han ene vakta var stor og sinna, så det funka greit. Publikum rundt hjalp å peke ut de skyldige. Det er greit med folk som tapper deg på skuldra og sier "Unnskyld, kan jeg komme forbi?" men når en diger skalla fyr bare lukker øya og braser på alt han klarer, da fortjener han bank.

Så også et mislykket forsøk på crowdsurfing rett bak meg, vi dytta bare fyren tilbake på de som kasta han opp. :nei:

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Knall konsert! Lyden var insane, skikkelig klar og detaljert! Høgdepunkt på rekke og rad. Dog, i ein ideell verden hadde dei bytta memory remains med bells..

9056916[/snapback]

Evt. Fuel med Bells og lagt på Leper Messiah :D

Lenke til kommentar

Jeg vil bare hilse til alle som var på konserten: Tusen takk for så mye moro og energifull stemning! Dette er noe av det råeste jeg har vært med på. Og ja, dette er også min "første"/skikkelige konsert. Særlig de folka som begynte å hoppe som faen på Battery. Den skapte liv.

Jeg kommer til å huske Rob Trujillos über-badass-spin med bassen. Det var enormt heftig! Jeg har aldri sett noe slikt før. Rart ingen andre nevner det i tråden :p Ellers synes jeg det er rart folk plutselig står stille, og energien blir borte. I en 5 meters omkrets var det plutselig bare meg som hoppa, strakk henda i været og sang. Hva skjedde under Disposable Heroes, for eksempel? Man skal lete lenge for å finne et så tungt riff, så står vi bare der og ser på. Merkelig :p

Under Turbonegro og HIM stod jeg ganske langt framme, men mellom 3 jækla store karer. Ikke nok med presset bakfra, men det kom også fra øst og vest. Skuldrene pinte seg, og jeg følte meg etterhvert som en hermetikkboks. Jeg er glad det ble bedre rom da Metallica kom på scenen. Jeg undres om det var liv helt bakerst i crowden også? Hører faktisk rykter om at det var enda tightere der!

Men har lyst til å si som Lars Ulrich sa under S&M; "SAME TIME NEXT YEAR!". Jeg skal JAGGU være en av de første neste gang... Det var litt "æsj" å se alle suvenirene Metallica kasta ut da man ikke står helt fremst.

Var det mange som fikk tid til å tenke på at James, Kirk og Lars faktisk gjorde dette for over 20 år siden? Det er mer enn jeg har levd. De har gjort det hele tiden, det er sprøtt hvor lidenskapen sprenger grenser. Da vi var småunger stod James i 20-åra og trøkka METAL UP YOUR ASS mens vi lekte på barnehagen. Dette er fantastisk.

Har aldri opplevd maken til konsert, og tro det eller ei - jeg gråter så det fosser nå, for jeg skjønte nettopp hvor rått helhetsinntrykket av Metallica var. Det er ikke videoklipp fra internett, det er ikke YouTube, det er ikke videomateriale i HD, det er faen meg i virkeligheten!

Edit: Ikke for å glemme hvor mye de virkelig eier. Metalfans popper ut av alle hull og eier byen, det er ikke ofte det skjer. Og bilsjåførene fikk seg et støkk da FØRTI TUSEN gikk over veien til T-banen.

Endret av Nuust
Lenke til kommentar

Mange her som håpar på ein konsert igjen neste år, etter at Lars Ulrich nevnte det, men so må det òg nemnast at han sa det samme i Spektrum for 3,5 år sida.. Trur nok ikkje vi kan håpe på ny konsert på ei stund nei.

Konserten var forresten bortimot perfekt. So vanvittig bra lyd har eg aldri vore med på, og Kirk Hammett spelte jo nesten alle soloane perfekt, i motsetning til då dei var i Spektrum. Kjempefin opplevelse.

Lenke til kommentar

M'm, selv om de selvfølgelig sier "We love you guys!" og sånt til alle landene de er i, tror jeg de vet at Norge er et land de har vanvittig mange fans.

Tror egentlig de liker det norske publikum veldig godt :) Håper da selvfølgelig på konsert igjen neste år; for dette er det heftigste jeg noensinne har oppveld!

Lenke til kommentar

Er også konge fornøyd med konserten. Det virka ut som Metallica var fornøyd med publikum, men her er det folk som whiner over hvor dårlige folk var til å synge. Selv sto jeg langt fremme, så der synes jeg stemmningen og syngingen var bra (på de fleste sangene hvertfall), men det var utrolig lite pressing.

Lenke til kommentar

Ene fyren som sto foran oss var totalt møkkadritings allerede i begynnelsen av konserten... Han sto der og vaia og måtte støtte seg til to kompiser... Holdt på å falle over oss flere ganger, men vi bare dytta ham tilbake... Fatter ikke vitsen med å betale 600 kr for en bilett når en uansett er for drita til å få med seg noe som helst av hovedkonserten... :roll:

Hvordan var Turboneger og HIM da? Fikk bare med meg et par låter av HIM, ettersom jeg ankom Valle Hovin ganske sent...

Lenke til kommentar
I was the only one who sang and screamed and after a while a man in front of me told me to shut up. He was so fed up hearing me singing,screaming and breathing down his neck and that he came to the gig to listen to a band and not screaming spectators..."HELLO?!! HAVE YOU EVER BEEN TO A METALLICAGIG" I said and the he slapped me in the face that fuck!

Fy faen for en tulling!! Han skulle samlet en gjeng Metallica fans til å banke liv skiten ut av han.. Ble faen meg pissed off når jeg hørte det!!

Selv merket jeg at folk ble litt irriterte når jeg brukte fingra som fløyte, men jeg dreit i det.. Det får de faen meg tåle på en Metallica konsert, ellers så får de flytte seg eller putte noe dritt i øra..

EDIT: Currently working on a video from Oslo. Should have that up later on today!

Kilde: MetOnTour.com :)

Gleder meg sykt!

Noen som vet når audio opptaket fra Oslo kommer ut? Har lyst på det ass!

BTW: Stockholm har skit vær! :whistle:

Endret av Eirik_FS
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...