Gå til innhold

Metallica til Valle Hovin 10. juli '07


Wizendraw

Anbefalte innlegg

Kan ikke sette ord på den opplevelsen jeg hadde i går... Det var faen meg helt enormt! :dribble: Kan nesten ikke fatte at jeg har sett Metallica live! Det er helt ekstremt!

 

Alt var perfekt! Stemmen til James, soloene til Kirk, superbass fra Robert, og selvfølgelig Lars på trommene. Helt rått! Begynner nesten å grine... :cry:

 

Spillelisten var også helt enorm, dog det manglet noe; For Whom the Bell Tolls og Ride The Lightning burde helt klart vært med, men, jeg driter faktisk egentlig langt i det akkurat nå! :p Fy faen for en opplevelse! :love:

 

Jeg er sikker på at alle som var der i går hadde det helt utrolig fantastisk kult! ;)

 

Metallica for alltid...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mulig jeg er litt kjip, men jeg syns mye av opplevelsen ble ødelagt når de rundt meg sang med så høyt at jeg ikke hørte James :(   ellers var det en helt syk syk SYK konsert :D

9050824[/snapback]

 

Ja, du er kjip. Alle synger så høyt de kan når de er på konsert. Jeg tror det gjalt alle over hele arenaen, og jeg hadde ikke problemer med å høre James ;)

 

Herregud, så fantastisk det var å se dem live! ...And Justice For All ble fremført helt perfekt! Fy faen så bra det var når soloen kom :D :D :D

9051078[/snapback]

 

De burde ha en egen inngjerding for folk som har lyst til å hoppe og synge med. Det hadde vært kult! :D Blir jo kikka stygt på om man hopper litt.

Lenke til kommentar
Unntatt de som drakk jævli' mye. Allerede i t-skjorte køen en og en halv time for Turbonegro satte i gang var det vestlending som spydde... Skamme seg skulle man! :nei:

9052076[/snapback]

 

Hadde en sånnen rett ved oss en liten stund vi også, lyset var på men ingen hjemme er vel en pen måte og si det på...

Lenke til kommentar
Idiotene på Valle Hovin bare slapp alle inn på en gang, det måtte bli kaos. Jeg holdt litt igjen av hensyn til min egen sikkerhet, men kom meg fort inn og jeg og mine kompiser spurtslo mange frem til scenen. Fikk plass ca. 2 m foran.

 

Jeg stod ved inngang 4, og vi hadde betydelig mindre plass å løpe på, så jeg dirigerte forvirra fans som møtte gjerdet :p

 

Disposable Heroes (Jeg tok av, folk rundt meg kunne ikke teksten og så dumt på meg)

 

Haha! Jeg følte jeg også var den eneste som sang alt av tekster i den sangen! De flomma ut av meg som om de hadde ønsket seg ut LENGE! Det var kult :) Han ene snudde seg når jeg starta på andre verset :p

 

Etter konserten klarte jeg ikke å bøye knærne, så jeg måtte slepe meg rundt. Kunne virke som om jeg hadde blit pult, hehe.

9051780[/snapback]

 

Ja, beina var helt fucka mot slutten av konserten, hoppinga i pitten foran ved scenen var godt for beina fordi jeg endelig fikk bevegd dem :ermm:

 

mulig jeg er litt kjip, men jeg syns mye av opplevelsen ble ødelagt når de rundt meg sang med så høyt at jeg ikke hørte James :(   ellers var det en helt syk syk SYK konsert :D

9050824[/snapback]

 

Ja, du er kjip. Alle synger så høyt de kan når de er på konsert. Jeg tror det gjalt alle over hele arenaen, og jeg hadde ikke problemer med å høre James ;)

 

Herregud, så fantastisk det var å se dem live! ...And Justice For All ble fremført helt perfekt! Fy faen så bra det var når soloen kom :D :D :D

9051078[/snapback]

 

De burde ha en egen inngjerding for folk som har lyst til å hoppe og synge med. Det hadde vært kult! :D Blir jo kikka stygt på om man hopper litt.

9052190[/snapback]

 

Jeg vet iallefall at vi rett foran scenen i midten ikke hadde noe imot hopping! Det som var værst tror jeg var dyttingen :nei: Hadde det ikke vært for at det var så utrolig trangt med folk tror jeg meg og alle rundt meg hadde tryna :D

 

EDIT: Det var forresten også dritbra stemning ved inngang 4. Alt fra litt allsang til flaskekasting :p

Endret av Strat90
Lenke til kommentar
Unntatt de som drakk jævli' mye. Allerede i t-skjorte køen en og en halv time for Turbonegro satte i gang var det vestlending som spydde... Skamme seg skulle man! :nei:

9052076[/snapback]

 

Hadde en sånnen rett ved oss en liten stund vi også, lyset var på men ingen hjemme er vel en pen måte og si det på...

9052214[/snapback]

Haha, var en ved siden av meg og.. En lav mann med grått hår som blei hentet av noen etterhvert :p

 

Nei, da var det ikke meg du så :)

 

Stod med et par venner og et par drita folk vi aldri hadde møtt før (men vi blei "venner" med en gang :D:p).. Stod på litt forskjellige steder :)

9048332[/snapback]

 

Sto du ved en kar med en Metallica jakke, og en fyr med brekt finger? :p

9051326[/snapback]

Kan ikke huske en brekt finger :hmm:

 

Burde hatt egen inngjerding helt forran for diskusjon.no-folk :p

 

Him-vokalisten sa "Don't wear your voices out for us!" og "Save your booze to Metallica" osv.. Vell, I lol'd. Ingen fare, liksom? :p

 

Skulle ønske at det var Metallica-konsert i dag også.. Digga det kjempemye.. :( Føler at jeg fikk mye ut av konserten, selvom jeg nøt de to siste sangene langt bak :)

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar

Jeg er så enig med det dere har skrevet her. Det finnes ingen ord for å beskrive konserten i går, men det var virkelig litt av en opplevelse. Jeg hadde aldri forventa et sånt show som Metallica gav oss. I går var de helt perfekte - det er rett og slett ikke noe annet å si. Å stå der, sammen med 40 000 Metallica fans som elsker det bandet akkurat like mye som deg, og synge av full hals til yndlingslåtene - det er der beste jeg har opplevd.

Håper konserten var like bra for dere!

Lenke til kommentar

En ting jeg misliker!

Altså når det kommer til konsert der Metallica spiller.

 

Rastløs som faan dagen etterpå.

Tom for energi og jaggu så sliten:)

 

Og en ting til.

 

Faen til elendige anmeldelser av konserten.

Forbanna journalister som kommer med sprøyt og tull!

 

en 5'er? Konserten holdt jo langt over 6'ern jo!

men er ikke min feil at anmelderne er trangsynte og skriver kun de mener pluss en eleding presjekk av bandets tidligere historie!

Makan til makkverk kan både dagbladet, VG og AFtenpoften slutte med.

Spar meg for dårlige anmeldelser!

 

Men Alt I Alt

Faen for en konsert og for et energisk publikum!

Man skal lete lenge etter det på konserter med andre band!

 

METALLICA! :devil::yes:

Endret av Skruff
Lenke til kommentar

Må bare hive meg på lasset og si at det var en historisk bra konsert. Publikum var helt rått, og jeg har vært Metallica-fan siden jeg var liten, har sjelden sett James være så fornøyd med publikum før. Og jeg har sett MYE konsertvideoer.

Allsangen på slutten av The Memory Remains tok jo helt av, særlig når bandet bare stoppet og spille og hørte på oss. jeg tror ikke de har hatt hele And Justice for All i setlista på minst 15 år, det var STORT å høre (og være med på) den. De spilte jo egentlig nesten hele Master of Puppets-plata. Desposable Heroes var også dritfet å oppleve live. De hadde And Justice... med i en Justice-medley tidlig på nittitallet, men ikke hele låten som nå. Også har de pleid å kutte Master of Puppets før den rolige delen før.

 

Egentlig var det ganske smart å ha HIM som oppvarming tror jeg. Det kjølte ned publikum, Ville vallo var jo egentlig ganske fiendtlig innstilt helt fra starten (sikkert fordi de har hatt mye buing ellers i europa) og sendte noen skyllebøtter over publikum et par ganger. Men Oslo var egentlig veldig greie mot HIM sammenlignet med Tyskland f.eks. der publikum kasta ting hele tiden og buet så mye at vokalisten ga opp og bandet gikk av scenen en låt tidligere. Jeg syns bare sånt er drit kjipt, at ikke folk gidder å oppføre seg. Jeg mener, faen heller, dere er på METALLICA-KONSERT, ha det moro istedet for å stå og spre sure vibber til alle som er rundt dere.

 

Og da blir folk bare mere desperat etter hovedbandet. Så kommer bare Metallica og gir ballespark på hele publikum (inkludert jentene) med Creeping Death..og 40000 som automatisk roper DIE, DIE, DIE, DIE uten noen påvirkning fra James var enormt.

 

Slitsomt med digre fulle folk som skulle presse seg fremover for enhver pris. Heldigvis var det et gjerde ganske lang frem, så vakter fikk slått ned på sånt.

Jeg et 4-5 meter fra det andre gjerdet fra scenen, og hadde god utsikt stort sett.

Kanskje 20-30 meter unna fremste rad. En gang ble det skikkelig kaos når folk ble presset og fikk en slags dominoeffekt, da spratt to vakter opp over mengden og ropte HVEM GJORDE DET? så begynte alle rundt og peke på en diger fyr som brøyta seg frem. Han ene vakta var så sinna (og stor) at fyren roa seg ned og holdt seg iro.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...