Gå til innhold

Metallica til Valle Hovin 10. juli '07


Wizendraw

Anbefalte innlegg

Stod sånn ca. 2-3 rader bak de forrerste når Metallica spilte.. Var absolutt det råeste jeg har vært med på. Var litt sprøtt å se gutta live!!

 

James sang sinnsykt bra! Har ikke hørt han så bra siden... Ja, lenge siden i allfall! Bassoloen til Rob var drittøff! :D Og gåsehuden var på plass når de spilte Orion.

 

Men det virket som om Lars hadde litt problemer på One?

9050725[/snapback]

Merket ikke noe av de problemene jeg.. :) Mener du at han ikke hadde takten helt?

Uansett så er det jo han som jobber hardest av dem da, og han var sikkert ganske sliten etterhvert.. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mulig jeg er litt kjip, men jeg syns mye av opplevelsen ble ødelagt når de rundt meg sang med så høyt at jeg ikke hørte James :(  ellers var det en helt syk syk SYK konsert :D

9050824[/snapback]

 

Ja, du er kjip. Alle synger så høyt de kan når de er på konsert. Jeg tror det gjalt alle over hele arenaen, og jeg hadde ikke problemer med å høre James ;)

 

Herregud, så fantastisk det var å se dem live! ...And Justice For All ble fremført helt perfekt! Fy faen så bra det var når soloen kom :D :D :D

Lenke til kommentar
mulig jeg er litt kjip, men jeg syns mye av opplevelsen ble ødelagt når de rundt meg sang med så høyt at jeg ikke hørte James :(   ellers var det en helt syk syk SYK konsert :D

9050824[/snapback]

 

Ja, du er kjip. Alle synger så høyt de kan når de er på konsert. Jeg tror det gjalt alle over hele arenaen, og jeg hadde ikke problemer med å høre James ;)

 

Herregud, så fantastisk det var å se dem live! ...And Justice For All ble fremført helt perfekt! Fy faen så bra det var når soloen kom :D :D :D

9051078[/snapback]

SYns det er litt av poenget jeg, alle skal synge med, sjøl har jeg lite stemme idag.. :D

Lenke til kommentar

Jeg har faen meg ikke ord for 10. Juli....Det der var helt rått!!

 

Jeg fik totalt hakeslep da jeg hørte stemmen til James, den var helt fantastisk.. Og fyrverkeriet på Enter Sandman og One, det var vilt!! :ohmy:

 

Nei, fy flate for en opplevelse..Dette var min første store konsert, og det her var rett og slett helt utrolig..

 

Heh, det eneste som var litt kjipt var at etter konserten gikk vi fra Valle Hovin til Borgen :p Og da vi endelig kom fram etter litt over 2 timer, var bilen tom for batteri.. Så vi måtte ringe Falcken, men hey; shit happens! :tease:

 

-

Martin

Lenke til kommentar
Nei, da var det ikke meg du så :)

 

Stod med et par venner og et par drita folk vi aldri hadde møtt før (men vi blei "venner" med en gang :D:p).. Stod på litt forskjellige steder :)

9048332[/snapback]

 

Sto du ved en kar med en Metallica jakke, og en fyr med brekt finger? :p

Lenke til kommentar
var det andre enn meg fra forumet som nesten sto helt framme, i midten?

9048460[/snapback]

Jeg stod helt fremme, litt til venstre i starten av settet, men jeg tror hele jævla publikum i inngjerdinga bevegde seg noen meter til høyre iløpet av settet:p

 

--

 

Det var en knall opplevelse, er helt sinnsykt sliten i hele kroppen. Stemmen har fucked og har synki med hvertfall 4 toner av en eller annen grunn :p Jeg drakk ALT for lite før konserten og ville ikke (og kunne vel nesten ikke) miste plassen min helt forrerst så jeg ble vel sakte men sikkert dehydrert :thumbdown: Det ødela bittelitt, men jeg kan enda ikke tro at jeg så METALLICA :w00t:

 

Jo, hjemveien ble også litt.. ..vanskelig :whistle: Kjørte først ut av Oslo etter en hel haug av forviklinger :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Det som irriterte meg var at når jeg skulle headbange og hoppe, så var det sånne kjipe emokids som stod helt stille og begynnte å dytte oss vekk bare vi kom borti dem. Tidenes partypoof!

Dritt altså!

 

Klikka for meg whiplash :D

Lenke til kommentar
Det som irriterte meg var at når jeg skulle headbange og hoppe, så var det sånne kjipe emokids som stod helt stille og begynnte å dytte oss vekk bare vi kom borti dem. Tidenes partypoof!

Dritt altså!

 

Klikka for meg whiplash :D

9051443[/snapback]

Jeg misliker også folk som hopper for mye. For meg er det umulig å få med seg konserten når folk kommer flyvende inn i meg så jeg må stå i mot for å ikke bli slengt inn i nærmeste person.

 

Var sykt deilig å bare stå helt stille med en hånd i været og øynene lukket og nyte musikken i alle fall.

 

Angående HIM så ble jeg positivt overrasket. Har nesten aldri hørt musikken deres før, men den var slettes ikke så gal som mange skulle ha det til. Var litt liv under konserten der jeg stod også faktisk. Holde takta med kroppen og klappe når det passet seg.

Lenke til kommentar

Er fortsatt sliten som faen. Tok bussen innover kl. 8 i går fra Porsgrunn, var i Oslo kl. 10. Vi fikk satt fra oss sakene på Oslo S og inntok et måltid på Burger King før vi satt kursen mot Helsfyr. Hamstret inn kanelboller og øl før vi satt oss i kø på inngang 1 ca. halv 12. I

 

diotene på Valle Hovin bare slapp alle inn på en gang, det måtte bli kaos. Jeg holdt litt igjen av hensyn til min egen sikkerhet, men kom meg fort inn og jeg og mine kompiser spurtslo mange frem til scenen. Fikk plass ca. 2 m foran.

 

Turboneger var veldig bra, fikk opp stemningen. Jeg kunne ikke de nye sangene, men de gamle kunne jeg, og det var bra allsang på de.

 

HIM var ikke noe for meg, men jeg syntes synd på bandet, fordi mange buet på dem, og det er så jævlig respektløst. Kudos til Ville Vallo

 

Så til Metallica! Jeg ble i fyr og flammer da AC/DC kom på anlegget, da viste jeg at Metallica startet etterpå :) Jeg tror jeg var på gråten da Ecstacy of Gold kom, og da Creeping Death begynte ble bare helt svart :p

 

Setlista kunne vært bedre, men jeg bryr meg ikke når det er Metallica som står på scenen! Sykt at de ikke spilte Bellz. De spilte egentlig ganske mange rolige sanger syntes jeg iforhold til hardere. Uansett herlig at de spilte Justice, Whiplash og Sanitarium, var morro. Da kan imo Bellz droppes :)

 

Stemmen til James var fantastisk, WOW. Har ikke hørt han så bra live siden 90-tallet! Og Lars var i toppform, det er patetisk å hevde at han er en dårlig trommeslager. Kirk Hammet brilijerte, og soloene hans var høydepunkter i går.

 

 

Høydepunkter:

 

Creeping Death (DIE DIE var enormt på Valle i går)

Disposable Heroes (Jeg tok av, folk rundt meg kunne ikke teksten og så dumt på meg)

...And Justice For All (Tidenes sang lyrikkmessig, mektig i går)

Welcome Home (Sanitarium) (En av de beste sangene noensinne)

Master of Puppets (En slik sang tar det av på uansett)

One (Heftig pyro, jeg tok så jævlig av på Lars' maskingun-trommer)

Whiplash (Tror jaggu jeg fikk whiplash selv :p)

Seek & Destroy (Heftig allsang)

 

Etter konserten klarte jeg ikke å bøye knærne, så jeg måtte slepe meg rundt. Kunne virke som om jeg hadde blit pult, hehe.

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar
Angående HIM så ble jeg positivt overrasket. Har nesten aldri hørt musikken deres før, men den var slettes ikke så gal som mange skulle ha det til. Var litt liv under konserten der jeg stod også faktisk. Holde takta med kroppen og klappe når det passet seg.

9051587[/snapback]

 

Verre en det jeg trodde og mine forventninger var ikke høye for å si det pent. Skal også sies at det var mer liv når trommesettet til Ulrich ble trillet ut enn under HIM sin opptreden...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...