Gå til innhold

Metallica til Valle Hovin 10. juli '07


Wizendraw

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stemme er veldig an på dagsform også. Dessuten merker man ikke om vokalisten synger litt surt når man står midt nedi 30000 folk og ser på, tro meg. Da er bare alt max fantastisk.

 

Med mindre du står med kryssa armer og tenker "Nå skal jeg faen meg ha det dritkjipt for James synger sikkert surt!"

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Ein annan ting er jo at han vil vel ikjke slite ut stemmen på Live Earth... DEt er mykje betre å spare seg til dei ordentlege konsertane. Lars Ulrich spelte med genser og bukse, og når ein trommeslagar har meir klede på seg enn ein shorts - då veit du -at det ikkje er seriøse saker. Så eg vil ikkje ta Live Earth-konserten som ein mal på korleis det vert i Oslo.

 

Eg vonar nokon kjem med ei flaske sprit til James, for etter avrusinga har han blitt mektig tammare både på og av scenen... :p

 

Bitex er inne på noko vesentleg. På Black Sabbath-konserten i 2005 brydde det meg ingen ting om Ozzy sprakk på dei siste songane og at han ikkje alltid holdt takten heilt. Det var Black Sabbath, heltane, dei største og mest fantastiske eg veit om. Uansett kor dårleg den konserten hadde vore ville eg likevel vore fornøgd. Mykje det same vert det med Metallica, dei er Metallica og det er nok for å gjere ein fantastisk konsert verd alle pengane og litt til.

Endret av noodles
Lenke til kommentar

Ja, bare det å VÆRE der når de første tonene til Creeping Death hagler utover publikum er så stort at alt bare blander seg sammen. Pluss at du kjenner låtene så godt i hodet at alt høres riktig ut uansett om noen synger surt. Så står det i tillegg publikum rundt på alle kanter og breker og synger.

 

Jeg har vært på mange konserter jeg syns var helt superdupert, for så å lese surmaga anmeldelser om at ditt og datt var surt e.l. Du bryr deg bare om det hvis du virkelig går inn for å bry deg om det.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Minst 1 time før, da. Kanskje 1,5 time. Hardcore-folkene stiller seg utafor døra på morgenen allerede, men det er unødvendig når det er bare ståplasser uansett. Det pleier ikke være vanskelig å få stå der man vil før konserten starter.

 

Også bare et tips fra en mere erfaren konsertgjenger:

 

Å stå klint opp til gjerdet helt fremme ved scenen ødelegger halve konserten for de fleste. Man kjemper mere for å få puste og stå pga massivt trykk bakfra og fra sidene enn å faktisk nyte konserten. Stå litt lengre bak så du fortsatt har full utsikt til scenen, men slipper det værste presset. Snakker ikke om å stå bakerst med kjipingene, bare litt lengre bak enn første rad.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Da er jeg der klokka 16, +/- 10 min.. Burde vel holde det for å få en plass ca. 10-20 m fra scenen? Vil ikke stå så nærme som jeg gjorde på Guns N' Roses alikevell, for å si det sånn.. :p

 

Får ikke dratt noe tidligere :/

 

Edit:

Å stå klint opp til gjerdet helt fremme ved scenen ødelegger halve konserten for de fleste. Man kjemper mere for å få puste og stå pga massivt trykk bakfra og fra sidene enn å faktisk nyte konserten. Stå litt lengre bak så du fortsatt har full utsikt til scenen, men slipper det værste presset. Snakker ikke om å stå bakerst med kjipingene, bare litt lengre bak enn første rad.

9037263[/snapback]

Enig.. Spesielt på litt tyngre konserter er det utrolig mye press.. Blei rimelig most på GN'R-konsert, og det likte jeg dårlig :p

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...