Gå til innhold

Metallica til Valle Hovin 10. juli '07

Wizendraw

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke vanskelig. Jeg er realist. Skal jeg betale med penger jeg ikke har, for å se et band jeg ikke synes er så bra lenger, for å få ruinert den lille illusjonen jeg hadde når jeg var yngre om hvordan de var?

Og faktisk, hadde Sputnik og Celine Dion sunger som oppvarming, så hadde jeg dratt, for det hadde vært veldig interessant å se.

8210018[/snapback]

Du begynner med å skrive at du ikke drar av prinsipp, og noen innlegg over her skriver du at du dropper Metallica hvis det medfører at du må se HIM, mens nå skriver du at det er fordi du ikke har penger?

Uansett, skjønner ikke helt hva du gjør i denne tråden om du bare skal slenge ut negative kommentarer og skape dårlig stemning for oss som gleder oss til konsert.

8210567[/snapback]

Amen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+212343

Hvis man dropper å dra på konsert med metallica fordi de ikke lenger spiller samme stil som før, ser likens ut, har like langt hår eller er stein på scena som for 20 år siden, da er man en overfladisk irrasjonell liksom-fan av verdens beste band. hvis metallica hadde vært akkurat like, og brukt de siste 20 årene på å reprodusere master of puppets-kloner, hadde de vært akkurat som alle andre band i den sjangeren..(kremt, iron Maiden) Det som for meg gjør Metallica til så mye mer enn et vanlig metal band, er evnen de har til å fornye seg og videreutvikle seg! det er musikalsk integritet! jeg sier IKKE at jeg liker band som endrer stil etter moten (FYSJ), men musikalsk utvikling og evolusjon er det største plusset, slik jeg ser det! jeg elsker Ride the lightning, Black album og LOAD like mye, for å ta et eksempel (med respekt for de med forskjellig smak selvfølgelig) Selv om det musikalske uttrykket er som natt og dag på de albumene, har de alle noe "ur-metallica'sk" ved seg, og det er det som teller!

Hvis man i år 2007 stenger seg inne på gutterommet(som sikkert ser likens ut som for 20 år siden) med ride the lightning plakatene og live shit i vhs'n, da lever man rett og slett i en illusjon! man kan ikke forgude fortiden og fortrenge nåtiden, da blir man avstumpet i det lange løp. respekter metallica for det de var, har vært, er, og blir!..*innpust*

beklager engasjementet, men akkurat dette er noe jeg virkelig mener:)

når alt det er sagt, så er jeg helt enig i at HIM kunne holdt seg hjemme...det er langt over streken hva fornuftig nytenkning angår..fy for styggheit!

peace out!

Endret av Slettet+212343
Lenke til kommentar
Jeg er ikke vanskelig. Jeg er realist. Skal jeg betale med penger jeg ikke har, for å se et band jeg ikke synes er så bra lenger, for å få ruinert den lille illusjonen jeg hadde når jeg var yngre om hvordan de var?

Og faktisk, hadde Sputnik og Celine Dion sunger som oppvarming, så hadde jeg dratt, for det hadde vært veldig interessant å se.

8210018[/snapback]

Du begynner med å skrive at du ikke drar av prinsipp, og noen innlegg over her skriver du at du dropper Metallica hvis det medfører at du må se HIM, mens nå skriver du at det er fordi du ikke har penger?

Uansett, skjønner ikke helt hva du gjør i denne tråden om du bare skal slenge ut negative kommentarer og skape dårlig stemning for oss som gleder oss til konsert.

8210567[/snapback]

Det er flere grunner til at jeg ikke drar. Hadde jeg vært like mye fan som i mine yngre dager, kunne jeg nok dratt. For ikke å snakke om at HIM-greia kun har vært reelt nå nylig. Det faktum at jeg aldri i livet kunne støttet et band som HIM ved å være tilstede på en fremførelse av deres makkverk, kunne kanskje blitt satt til side om jeg var like stor fan nå som før. Jeg unner dere som gleder dere konserten, for all del. Men ta i betraktning at ikke alle har det samme forholdet til bandet. St. Anger og filmen (Some Kind of Monster) ødela mye for oss som hadde et mentalt bilde av hvordan bandet var. At dere ikke forstår at det er reelt for meg, får jeg bare ta høyde for når jeg uttaler meg i fremtiden. Det var ikke meningen å gjøre en utrivelig stemning for dere som gleder dere, så jeg beklager hvis noen av dere tok dere nær av det. Nå skal jeg ikke si at jeg er en av de gamle "tr00"-fansene, da jeg ikke er gammel nok til å ha opplevd Metallica på sine bedre dager. Kall meg sær, men mitt forhold til Metallicas eldre musikk gjør at jeg frykter å få opplevelsen polarisert dersom jeg faktisk velger å dra på denne konserten. Jeg vil heller angre på at jeg ikke drar enn å dra og få ungdomsheltene mine potensielt ødelagt.

Det skal nevnes at jeg enda ikke har sett setlista. Om majoriteten av musikken er den eldre, ville jeg vurdert å dra til tross for økonomien og de andre grunnene. Problemet ligger også i høy grad at 90% (røft regnet) av St. Anger er utålelig musikk. Forresten spiller de vel i sammenheng med en ny plate, gjør de ikke?

Caacrinolaas: Som sagt over, så har noen av oss et veldig spesielt forhold til Metallica. Det forventer jeg ikke at noen andre skal forstå, særlig da jeg ikke føler for utbrodere om det. Jeg lever ikke i en illusjon, jeg forholder meg til musikken dems på en spesiell måte.

Endret av Marley
Lenke til kommentar
Hvis man dropper å dra på konsert med metallica fordi de ikke lenger spiller samme stil som før, ser likens ut, har like langt hår eller er stein på scena som for 20 år siden, da er man en overfladisk irrasjonell liksom-fan av verdens beste band. hvis metallica hadde vært akkurat like, og brukt de siste 20 årene på å reprodusere master of puppets-kloner, hadde de vært akkurat som alle andre band i den sjangeren..(kremt, iron Maiden) Det som for meg gjør Metallica til så mye mer enn et vanlig metal band, er evnen de har til å fornye seg og videreutvikle seg! det er musikalsk integritet! jeg sier IKKE at jeg liker band som endrer stil etter moten (FYSJ), men musikalsk utvikling og evolusjon er det største plusset, slik jeg ser det! jeg elsker Ride the lightning, Black album og LOAD like mye, for å ta et eksempel (med respekt for de med forskjellig smak selvfølgelig) Selv om det musikalske uttrykket er som natt og dag på de albumene, har de alle noe "ur-metallica'sk" ved seg, og det er det som teller!

Hvis man i år 2007 stenger seg inne på gutterommet(som sikkert ser likens ut som for 20 år siden) med ride the lightning plakatene og live shit i vhs'n, da lever man rett og slett i en illusjon! man kan ikke forgude fortiden og fortrenge nåtiden, da blir man avstumpet i det lange løp. respekter metallica for det de var, har vært, er, og blir!..*innpust*

beklager engasjementet, men akkurat dette er noe jeg virkelig mener:)

når alt det er sagt, så er jeg helt enig i at HIM kunne holdt seg hjemme...det er langt over streken hva fornuftig nytenkning angår..fy for styggheit!

peace out!

8210920[/snapback]

Second that, my brother!

Jeg for min del hører på alt fra Metallica, fra nothing else matters og til hit the lights. Selv om mange sanger fra andre band fenger mere, er det noe med 'spiriten' til samtlige av Metallica sine sanger. Den siste piffen! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

Second that, my brother!

Jeg for min del hører på alt fra Metallica, fra nothing else matters og til hit the lights. Selv om mange sanger fra andre band fenger mere, er det noe med 'spiriten' til samtlige av Metallica sine sanger. Den siste piffen! :)

8211277[/snapback]

det er akkurat det! det finnes mange band som er teknisk bedre, og som skriver dypere tekster(personlig synes jeg hetfield treffer spikern 99% av gangene) enn metallica, men en metallica låt er mer enn bare en låt!. Det er vel blant annet grunnen til at mange unge vil lære seg å spille gitar! ikke nødvendigvis fordi låtene er enkle å lære (som forsåvidt er tilfelle i mange av de typiske låtene) men fordi de sparker balle, hardt! kan ta meg sjøl som eksempel der! jeg lærte å spille gitar ved å lytte til metallica, ikke hos noen gitarlærer, og det første bandet mitt var reinspikka metallica cover-band!

Lars er ikke lenger verdens fresheste trommis, kirk er ikke lenger konge på gitargud-haugen, James synger fremdeles som en hardbarka sjømann, men GUD som jeg elsker dem fremdeles, og det kommer jeg alltid til å gjøre!!

og Marley: det var ikke meningen å latterligjøre ditt personlige forhold til bandet. men gi dem en sjanse til, opplev Metallica LIVE anno 2007, det tror jeg ingen kommer til å angre på, være seg HIM eller nye låter! Jeg har selv et meget nært forhold til Metallica, selv om min musikalske horisont nok har utvidet seg litt i de siste årene. jeg var på en tid den mest ihuga Hetfield tilbederen nord for mjøsa, det er jeg temmelig sikker på;)

Endret av Slettet+212343
Lenke til kommentar
Lars er ikke lenger verdens fresheste trommis, kirk er ikke lenger konge på gitargud-haugen, James synger fremdeles som en hardbarka sjømann, men GUD som jeg elsker dem fremdeles, og det kommer jeg alltid til å gjøre!!

Synes du virkelig at James synger som ein harbarka sjømann? James sin vokal har blitt for "fin". Langt ifrå ein hardbarka sjømann, er vel heller det han bør satse på imo.

Endret av Ed Hunter
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

Synes du virkelig at James synger som ein harbarka sjømann? James sin vokal har blitt for "fin". Langt ifrå ein hardbarka sjømann, er vel heller det han bør satse på imo.

8212260[/snapback]

peonget var at han har ikke akkurat en stemme som har all verdens rekkevidde hva tonehøyde angår :) ikke akkurat fløyel, men bra er det!

Lenke til kommentar

8212260[/snapback]

peonget var at han har ikke akkurat en stemme som har all verdens rekkevidde hva tonehøyde angår :) ikke akkurat fløyel, men bra er det!

8212768[/snapback]

Ah ok. Misforstod litt der. Håper Rick Rubin tar bandet og James tilbake til store høgder på turne og i studio. :yes:

Lenke til kommentar

Jeg hadde fan meg sterkt vurdert og dratt om jeg hata Metallica om sputnik skulle ha varma opp for et så stort band. Respekt for karen der :!:

Men er en grunn til at jeg har har klemt øreproppene i og sunget for meg selv da oppvarmingsband har starta.....så fjerner jeg dem da Metallica kommer på scena :!:

Lenke til kommentar

Da var billett mekka. Til tross for at jeg for det meste har hørt på hiphop de siste årene, har lite til overs for Metallica post-And Justice.. og at de strengt talt har tapt seg en god del live de siste årene, så gleder jeg meg som en hund.

.. og i verste fall kan jeg fortelle barnebarnene mine at jeg har vært på Metallica-konsert, og la det bli med det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

8210567[/snapback]

Amen!

8210754[/snapback]

Arangaras, du motsier jo deg selv her?

Av alle dritband.. Jaja.. Får berre kome litt seinare på konserten då! Ikkje faen om eg skal la eit band som HIM få øydeleggje for Metallica-konserten min..

Du skaper, etter min mening, like mye dårlig stemning som alle de andre "HIM haterne" her inne.

Lenke til kommentar
Se videoen fra Download hvor de har Joey Jordison (Slipknot) på trommer.

Der er det helt latterlig, for å være ærlig :p

8214046[/snapback]

Ikke så veldig bra, men her er den..

EDIT: Her er Joey i Creeping Death:

EDIT2: Han kicker ass i den videoen! ;)

Endret av Eirik_FS
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...