jammi Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) Morn morn folkens. Jeg går nå i 8. klasse, og vi har begynt å tenke ut hvordan vi skal skaffe penger til klassetur i 10. klasse. Det kom opp forslag om å lage en slags kunstutstilling, der vi selger ting vi har laget selv (eks. strikketøy, noe sytøy, malerier, fotgrafier.. you name it). Jeg har fått dilla på foto, så mitt bidrag blir helt garantert fotografier. De som kommer er nok folk i nabolaget, og ikke minst foreldre og besteforeldre til folk i klassen. Skal nok selge mest landskapsbilder i noen enkle (sikkert sorte) rammer (nille, ikea etc ), i størrelsene <A4. Det blir sikkert også noen portrettbilder og makrobilder å få kjøpt. Det blir bilder i "japan photo-kvalitet". Det jeg altså trenger er tips til hvor mye jeg skal ta per bilde! Tenk dere tre forskjellige størrelser; A4, A5 og 10x15. Takker for alle svar! -Den unge og lovende (?) fotografen Jammi Endret 12. februar 2007 av jammi Lenke til kommentar
Andrs Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Hva er "japan photo-kvalitet"? Lenke til kommentar
jammi Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 Hva er "japan photo-kvalitet"? 7926412[/snapback] At det ikke er helt professional stuff. Sender ikke til supertrykkeri (som sikkert en proff fotograf ville ha gjordt), om du skjønner. Lenke til kommentar
Andrs Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Kvaliteten kommer vel kanskje litt an på kameraet og hvor god du er. Jeg vil tro prisen kommer litt an på hvor høy kvalitet bildene er i. Hva slags kamera og objektiv har du? For øvrig kan det være umulig å si hvor mye et bilde skal koste...Men jeg ville ikkehengt et bilde på veggen som ikke var i god kvalitet. (nå tenker jeg ikke først og fremst på utsriftene men på der du tar bildet) Lenke til kommentar
jammi Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 Har nå 400D og et ok objektiv. Har også en del bilder tatt med et 4 mPix kamera. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 har hørt at expert har bedre kvalitet og pedre pris på bilder de fremkaller... men du har vel ikke noen eksempler på noen bilder du har laget vel? dessuten tror jeg det er lettere å tjene inn penger på hjemmelaget syltetøy, fuglenek, fuglekasse/-brett og slike ting... Lenke til kommentar
jammi Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) har hørt at expert har bedre kvalitet og pedre pris på bilder de fremkaller... Jasså? Link til kilde? men du har vel ikke noen eksempler på noen bilder du har laget vel? Min Uoppdaterte side; www.jacobmoerch.fotopic.net. (Ikke oppdatert på aldri så lenge. Bare bilder tatt med 4 mPix kamera der. Ser du potensiale? dessuten tror jeg det er lettere å tjene inn penger på hjemmelaget syltetøy, fuglenek, fuglekasse/-brett og slike ting... Der har du kanskje et poeng. Men jeg får jo gratis reklame da MTP at jeg kanskje blir (hobby-)fotograf en gang. 7926614[/snapback] Endret 12. februar 2007 av jammi Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Familie, venner og bekjente pleier som oftes å være kjøpevillige... Ta en pris mellom 100 og 200, alt etter størrelse, motiv og "blinkskuddfaktor". Går salget tregt er det bare å sette ned prisen litt. Lenke til kommentar
jammi Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) Familie, venner og bekjente pleier som oftes å være kjøpevillige...Ta en pris mellom 100 og 200, alt etter størrelse, motiv og "blinkskuddfaktor". Går salget tregt er det bare å sette ned prisen litt. 7927229[/snapback] Takker for svar. Da starter jeg på 200 for A4, 150 for A5 og 100 for 10x15 Endret 12. februar 2007 av jammi Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) du vet at A3 er større enn A4*, så hvis du snur de prisene dine opp/ned, så er det sikkert fint... *(ikke hvis man snakker om audi-bilmodeller) ~300 - A3 ~150 - A4 ~100 - 10x15 og den røde skriften fikk meg til å føle at jeg hadde skrevt noe galt, og at du kjeftet på meg hehe... men skjønte at det var for å skille det ut fra quoten... Og jeg fant også ut av at jeg blingser på elkjøp/expert enda, og det har jeg gjort i 10år nå... så når jeg skrev expert, så mente jeg elkjøp. anyway: http://www.dinside.no/php/art.php?id=300100 bildene som er linket til i førsteposten her syntes jeg var fine: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=715036&hl= Endret 12. februar 2007 av jalejale Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Er det mulig å få se disse bildene? Lenke til kommentar
jammi Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 du vet at A3 er større enn A4*, så hvis du snur de prisene dine opp/ned, så er det sikkert fint... *(ikke hvis man snakker om audi-bilmodeller) ~300 - A3 ~150 - A4 ~100 - 10x15 og den røde skriften fikk meg til å føle at jeg hadde skrevt noe galt, og at du kjeftet på meg hehe... men skjønte at det var for å skille det ut fra quoten... Og jeg fant også ut av at jeg blingser på elkjøp/expert enda, og det har jeg gjort i 10år nå... så når jeg skrev expert, så mente jeg elkjøp. anyway: http://www.dinside.no/php/art.php?id=300100 bildene som er linket til i førsteposten her syntes jeg var fine: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=715036&hl= 7927463[/snapback] Huff, jeg mente så klart A5. Takk for link, og gode tips og råd. Bilder på min Uoppdaterte side: jacobmoerch.fotopic.net (sorry for små bilder. Ser dere potensiale? ) (forresten ikke oppdatert på leenge, og alle bildene er tatt med 4 mPix kamera. ) Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Om alle bildene er såpass ok som de på nettsiden du henviser til, og utskriftene er av bra kvalitet (dvs ikke med en 199 kroners inkjet) så ser jeg ingenting i veien med å ta f.eks 3-400 kroner for ett A4 bilde.. antar at de som evt handler vet at det går til en "god" sak ? Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Om alle bildene er såpass ok som de på nettsiden du henviser til, og utskriftene er av bra kvalitet (dvs ikke med en 199 kroners inkjet) så ser jeg ingenting i veien med å ta f.eks 3-400 kroner for ett A4 bilde.. antar at de som evt handler vet at det går til en "god" sak ? 7941795[/snapback] Tja, viss det er på en messe hvor mange selger ting, så tviler jeg at folk tar seg råd til å kjøpe et bilde for 400kr! Lenke til kommentar
jammi Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Om alle bildene er såpass ok som de på nettsiden du henviser til, og utskriftene er av bra kvalitet (dvs ikke med en 199 kroners inkjet) så ser jeg ingenting i veien med å ta f.eks 3-400 kroner for ett A4 bilde.. antar at de som evt handler vet at det går til en "god" sak ? 7941795[/snapback] Det tar jeg som et kompliment. Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå