unundindur Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) Hei. Ettersom jeg skal til kina og japan en tur tenkte jeg det var på tide å skaffe seg ett kamera. I den sammenhengen la jeg inn ett innlegg anngående DSR-kamera, men ble overbevist om at det kanskje var litt overkill på flere måter. Jeg har aldri hatt kamera før, men regner meg sjøl som rimlig lærenem så det burde ikke være noe stort problem om kameraene e litt kompliserte. Jeg ønsker ett kamera som e minst mulig, og som tar gode bilder uten for mye mikmakk (helst en god auto-mode). En av de tingene eg sikkert kommer til å bruke kameraet mye til er å fotografere på klubber, samt diverse fester og liknende. Såvidt eg har forstått e det vanskelig å få til dette med ett kompaktkamera, men hvis det lar seg gjøre så er det ett kjempepluss. Ellers blir det nok diverse natur, folk og landskapsbilder skulle eg tro, samt noe n microbilder. Om det er stor fortjeneste så er jeg vilig til å strekke prisrammen en del, men det bør være ett rimlig lite kamera (skal reise rundt med det i 7 uker...). Eg så Nikon Coolpix P3 var annbefalt da det kosta rundt 4000kr. Det er jo ett litt eldre kamera, men koster nå under 3000 så kanskje det er noe? Takker for all imput. Mvh Rasmus Haugen Sandvik Endret 12. februar 2007 av unundindur Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Nikon Coolpix P3 er fortsatt et godt kamera, men du kan også se på: Canon Ixus 850IS Fuji Finepix F30 Pentax Optio A10/A20 Det står en del om de på forumet, så søk gjerne Lenke til kommentar
unundindur Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 Nikon Coolpix P3 er fortsatt et godt kamera, men du kan også se på: Canon Ixus 850IS Fuji Finepix F30 Pentax Optio A10/A20 Det står en del om de på forumet, så søk gjerne 7927674[/snapback] Takker. Men etter å ha sett på dem ser jeg at det er en del forskjeller, men siden ejg ikke har erfaring så sier forskjellene meg veldig lite. Hvis kameraet vil bli brukt i klubber og andre mørke rom med bevegelse, hva bør jeg prioritere (direkte annbefalinger foretrekkes)? Hvis bildene uansett blir så stygge at de ikke kan brukes er det seff en annen sak... Etter det lille jeg har lest av tråder og tester ser det ut som det står mellom Finepix og Coolpix, men alle tips hjelper Lenke til kommentar
007_james Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Hvis kameraet vil bli brukt i klubber og andre mørke rom med bevegelse: Da er Fuji Finepix F30 et klart valg da det har mye bedre egenskaper ved svak belysning enn konkurrentene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå