Stian Jacobsen Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Noen som har mulighet til å hjelpe meg med en sak? Jeg har en liste som er slik ut: <div id="liste"> <ul> <li><a href="#">Liste punkt 1</a></li> <li><a href="#">Liste punkt 2</a></li> <li><a href="#">Liste punkt 3</a></li> <li><a href="#">Liste punkt 4</a></li> </ul> </div> Jeg ønsker at når jeg trykker på en av punktene, så skal jeg endre klassen til "aktiv". Men når jeg da f.eks trykker på "Liste punkt 4", må den forige LI'en gå tilbake til å ikke ha noen klasse.. Håper på svar Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Hva med f.ex <a href="#" active=false>Liste punkt 1</a> og så endrer du bare active-variabelen ettersom. Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 Hva med f.ex<a href="#" active=false>Liste punkt 1</a> og så endrer du bare active-variabelen ettersom. 7932269[/snapback] Det er ikke det jeg er ute etter... Som sakt, skal legge til klassen "aktiv" Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 <script type="text/javascript"> function sel(t) { var ar = new Array() ar[0] = "L1" ar[1] = "L2" ar[2] = "L3" ar[3] = "L4" for(i=0;i<ar.length;i++) { document.getElementById(ar[i]).className = ""; } t.className="active" } </script> <div id="liste"> <ul> <li><a href="javascript:sel(this);" id="L1">Liste punkt 1</a></li> <li><a href="javascript:sel(this);" id="L2">Liste punkt 2</a></li> <li><a href="javascript:sel(this);" id="L3">Liste punkt 3</a></li> <li><a href="javascript:sel(this);" id="L4">Liste punkt 4</a></li> </ul> </div> http://developer.mozilla.org/en/docs/DOM:element.className Dette er et utesta script, skrevet på 5 min, men det burde lede deg på riktig vei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå