Gå til innhold

Nytt videokamera (CA 5000,-) OPPDATERT

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt til og kjøpe meg et videokamera(CA 5000,-) som jeg kan legge inn filmene mine på pcen, og det hadde hvert fint hvis det tåler litt vann for jeg har tenkt til og bruke det mest i skibakken.

Takker for svar på forhånd!

:thumbup:

((OPPDATERT))

Endret av Baby B
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som vet hvor mye dette kamera koster??

7933352[/snapback]

Er nok en del dyrere.

Det følger ikke med firewirekabel for overføring av video i fullkvalitet til datamaskinen. Det følger normalt ikke med på noen kamera, da det avhenger av din PC om du trenger 4 eller 6 pins kabel, og om du i det hele tatt har en firewireinngang på PC'n. En slik kabel koster ca. 150-200 kroner tenker jeg.

Lenke til kommentar
Hvordan lagring burde jeg ha da??

7940540[/snapback]

Som effortfilm sier, så lagrer det Sanyo-kameraet på minnebrikke, og det er dårlig egnet på grunn av høy komprimering og meget dyr lagringsplass.

Mini-DV kamera er det som er best både med tanke på kvalitet og redigering. Personlig synes jeg det er klart mest brukervennlig også. Panasonic NV-GS27 er av veldig mange regnet som det beste kameraet i denne prisklassen. Det har mini-DV som lagring.

Lenke til kommentar
Hvordan lagring burde jeg ha da??

7940540[/snapback]

Som effortfilm sier, så lagrer det Sanyo-kameraet på minnebrikke, og det er dårlig egnet på grunn av høy komprimering og meget dyr lagringsplass.

Mini-DV kamera er det som er best både med tanke på kvalitet og redigering. Personlig synes jeg det er klart mest brukervennlig også. Panasonic NV-GS27 er av veldig mange regnet som det beste kameraet i denne prisklassen. Det har mini-DV som lagring.

7942296[/snapback]

Vet du om et lignende kamera som det sayno kamera jeg viste deg, bare at det har mini-DV??

For jeg vil helst ha et kamera som er solid og vannsikkert, for jeg skal bruke det når jeg og vennen mine kjører snowboard.

Lenke til kommentar
Kjenner ikke til noen mini-DV kamera som er like lite, da selve kassettmekanismen i kameraet tar en del plass. Kjenner heller ikke til et mini-DV kamera som er sprutsikkert. Skal du ha et solid kamera, ville jeg gått for Panasonic. Har ikke sett noen merker som er mer driftsikre enn disse.

7950399[/snapback]

OK, takk for svar.

Lenke til kommentar
1. Hvorfor er det så veldig vansklig og redigere film som kommer fra minnekort??
Akkurat kor vanskeleg det er avheng sikkert litt av kva slags komprimering som er brukt, og kva program ein bruker. I nokon tilfelle kan det sikkert gå relativt smertefritt, i andre tilfelle tilfelle ganske dårleg.

Elles er det nok mykje dei same argumenta som i høve til harddisk, so denne tråden vil gje deg meir inngåande svar:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=708436

2. Hvor mange Mini-DV bånd er like mye som 4 GB??
Litt usikker på kva du meiner. 60min DV-opptak (ein vanleg kassett) tek ca. 13GB diskplass. Om komprimeringa på minnekortkameret er svært stor kan det kanskje vere at ein får meir enn 60min på 4GB (eg veit ikkje), men då vil videoen vere komprimert mykje meir enn DV.
3. Det Samsung VP-D362 ser ikke så verst ut, eller??
Samsung kjem generelt sett litt dårleg ut i testar.
Lenke til kommentar
1. Hvorfor er det så veldig vansklig og redigere film som kommer fra minnekort??
Akkurat kor vanskeleg det er avheng sikkert litt av kva slags komprimering som er brukt, og kva program ein bruker. I nokon tilfelle kan det sikkert gå relativt smertefritt, i andre tilfelle tilfelle ganske dårleg.

Elles er det nok mykje dei same argumenta som i høve til harddisk, so denne tråden vil gje deg meir inngåande svar:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=708436

2. Hvor mange Mini-DV bånd er like mye som 4 GB??
Litt usikker på kva du meiner. 60min DV-opptak (ein vanleg kassett) tek ca. 13GB diskplass. Om komprimeringa på minnekortkameret er svært stor kan det kanskje vere at ein får meir enn 60min på 4GB (eg veit ikkje), men då vil videoen vere komprimert mykje meir enn DV.
3. Det Samsung VP-D362 ser ikke så verst ut, eller??
Samsung kjem generelt sett litt dårleg ut i testar.

7955227[/snapback]

Takk men vet du om et kamera jeg burde kjøpe (Max pris 3000,-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...