Gå til innhold

Telenor elsker å kopiere


Anbefalte innlegg

Hvorfor kom det ikke som noen overraskelse at Telenor har akkurat lansert gratis sms innad i familien?

 

Tilfeldigvis to uker etter NetCom lanserte sitt tilbud. :p

 

Sorry mack, men Netcom var først ute :p.

 

De måtte jo selvfølgelig da den ett hakk videre og slenge på MMS i tillegg da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

He-he. Det er noe som heter Post og Teletilsynet, og etter loven har ikke Telenor lov til å være billigst eller først ute. Jeg jobber i Telenor, og hvis Telenor hadde hatt lov kunne vi for lenge siden skviset mange konkurrenter ut, men det har vi ikke lov til. Telenor skal være konkurransedyktig på pris og best på kundeservice, men å være billigst får vi ikke lov til. :cry:

Lenke til kommentar
He-he. Det er noe som heter Post og Teletilsynet, og etter loven har ikke Telenor lov til å være billigst eller først ute. Jeg jobber i Telenor, og hvis Telenor hadde hatt lov kunne vi for lenge siden skviset mange konkurrenter ut, men det har vi ikke lov til. Telenor skal være konkurransedyktig på pris og best på kundeservice, men å være billigst får vi ikke lov til.  :cry:

7926180[/snapback]

 

Hmm.. viste at Telenor har restriksjoner ovenfor PT, men trudde da de kunne konkurrere på pris også? Om de er billigere enn Netcom, er de jo fortsatt ikke billigst!

Lenke til kommentar
He-he. Det er noe som heter Post og Teletilsynet, og etter loven har ikke Telenor lov til å være billigst eller først ute.

7926180[/snapback]

For noe tull den ene påstanden, hva med djuice nonstop? Kan noen som helst matche det for virkelige storforbrukere av sms\mms? Der er jo telenor suverent billigst.

 

Om telenor skal være best på kundeservice, hvorfor er de langt i fra det? Hvorfor har telenor lav kundetilfredshet blant teleselskapene? Flere i familien min jobber\jobbet for telenor uten at jeg gidder forsvare dem i tykt og tynt for det.

 

Restriksjonene ift PTT er at de ikke kan utkonkurrere små selskaper på pris slik selskaper som SAS osv har gjort med f.eks color air og forsøkt med norwegian. Telenor kommer godt etter nå med f.eks frifiks og allstar, men har jo det ikke kostnadsrelaterte pristillegget til f.eks netcom, greit nok at de har noe høyere terminering, men på det fleste abonnementene har de jo stor fortjeneste på kunder som roamer til netcom.

Lenke til kommentar

Det at Telenor ikke har lov til å gi fri sms i FriFamilie først er bare tull.

 

Samme med SAS. De kan godt tilby billigere billetter, men de kan ikke tilby så og si gratis billetter på en strekning kun de og Norwegian flyr for å utkonkurrere dem på pris og opprettholde prisene på alle andre ruter.

Lenke til kommentar
Jeg tror aldri telenor har blitt beskyldt for å prøve å utkonkurrere noen på pris, vis meg i såfall på hvilke produkter og når det har skjedd ;)  Såklart holder PTT de i tøylene, men tror ikke akkurat de til stadighet bremser telenor fordi de hodler på å bli for billige, er vell emst andre veien.

7934656[/snapback]

Nei, og spørsmålet er vel hvorfor de ikke har utkonkurrert på pris, jo nettopp fordi de har PTT på nakken...

Lenke til kommentar

Nå har vi jo mange eksempler på regulerte selskaper som prøver seg (eks SAS), jeg tror telenor er litt for glad i penger til å prøve å utkonkurrere sine konkurrenter, de er dog flinke til å trikse folk over til telenor, eks 2 venniner av meg som sa nei da de ble oppringt av telenorselgere, men som allikevel fikk opprettet et telenorabonnement i sine navn.

Lenke til kommentar

Det familie greien er litt tungvint, i og med at man må sette en som ansvarlig. Og det kommer en samlet regning.

 

Kunne vel vært sånn at alle kunne velge 3-5 nummer som det var gratis å ringe til innen netcoms nett (eller telenor for de som har det). Da kunne alle få ansvar for sine egne regninger, men samtidig hatt den samme fordelen. Ikke så mye de kan tape på dette?

Lenke til kommentar
Kunne vel vært sånn at alle kunne velge 3-5 nummer som det var gratis å ringe til innen netcoms nett (eller telenor for de som har det). Da kunne alle få ansvar for sine egne regninger, men samtidig hatt den samme fordelen. Ikke så mye de kan tape på dette?

7941295[/snapback]

 

ikke så mye å tjene på det heller, litt av poenget for dem er at de slipper å sende ut faktura til 5 personer ;)

Lenke til kommentar
Hvorfor kom det ikke som noen overraskelse at Telenor har akkurat lansert gratis sms innad i familien?

 

Tilfeldigvis to uker etter NetCom lanserte sitt tilbud. :p

 

Sorry mack, men Netcom var først ute  :p.

 

De måtte jo selvfølgelig da den ett hakk videre og slenge på MMS i tillegg da.

7926090[/snapback]

 

Ikke for å være frekk, men jeg er rimelig sikker på at folk DRITER i hvem som var først. Jeg har hvertfall telenor fordi det er en hakket bedre løsning nå ikke minst pga 18års-grense istedet for 25års.

Lenke til kommentar
He-he. Det er noe som heter Post og Teletilsynet, og etter loven har ikke Telenor lov til å være billigst eller først ute.

7926180[/snapback]

For noe tull den ene påstanden, hva med djuice nonstop? Kan noen som helst matche det for virkelige storforbrukere av sms\mms? Der er jo telenor suverent billigst.

 

Om telenor skal være best på kundeservice, hvorfor er de langt i fra det? Hvorfor har telenor lav kundetilfredshet blant teleselskapene? Flere i familien min jobber\jobbet for telenor uten at jeg gidder forsvare dem i tykt og tynt for det.

 

Restriksjonene ift PTT er at de ikke kan utkonkurrere små selskaper på pris slik selskaper som SAS osv har gjort med f.eks color air og forsøkt med norwegian. Telenor kommer godt etter nå med f.eks frifiks og allstar, men har jo det ikke kostnadsrelaterte pristillegget til f.eks netcom, greit nok at de har noe høyere terminering, men på det fleste abonnementene har de jo stor fortjeneste på kunder som roamer til netcom.

7929332[/snapback]

 

telenor har faktisk mye bedre KTI målinger enn netcom, men dette har netcom sagt at de skal slå, så :)

Lenke til kommentar
telenor har faktisk mye bedre KTI målinger enn netcom, men dette har netcom sagt at de skal slå, så :)

7951167[/snapback]

http://www.kundebarometer.com/index.php?co...e=Mobiltelefoni Er 1% mye bedre? Isåfall har chess eksepsjonelt mye bedre KTI enn telenor.

7951227[/snapback]

 

Vel, de har fortsatt bedre, selv om det ikke er så veldig mye. Chess skjønner jeg ikke at har bra KTI, på telefonsvareren deres får kunder beskjed om å kontakte 05050 når Netcom ikke har LOV til å gjøre noe på chess kunder! Ikke særlig kundevennlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...