melain Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Hei! Jeg har mistet mobilen min for 3 dager siden... jeg er ikk e sikker på om den er blitt stjålet eller ikke, siden den fortsatt ringer... Men det er vanskelig å finne den, siden den er på lydløs og det er ikke vibrasjon. Det jeg vil fram til er: Går det an å få mobilen til å lage lyd på en annen måte? Er det noen tekniske eksperter som kan hjelpe? Det må gå fort, hvis noen har en ide, siden batterien ikke vil vare altfor lenge mer..... Har dere noen andre tips til hva jeg kan gjøre? mobilen er nokså dyr.... Takk på forhånd Ps: jeg er villig til å betale for hjelpen med 500 kr og evt. mer Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Vel, du kan jo selvfølgelig prøve å ringe den mens du løper rundt som en gæren med en mp3-spiller e.l. som du vet mobilsignalene vil slå inn på. (Test først at mobilsignaler slår inn med en annen mobil og finn rekkevidden! Dårlig isolerte øreplugger er et must.) Vet at dette nok ikke er en optimal metode, kanskje noen andre har en bedre... Det skal være teknisk mulig å hacke seg inn på en telefon fra avstand, dette vet jeg lite om, men om du får tak i utstyr for dette, sikkert dyrt og vanskelig å få tak i, så kan muligens slikt utstyr lokalisere mobilen din. Operatøren din vil også ha informasjon om hvilken basestasjon mobilen din kobler seg til, men om de vil gi fra seg den informasjonen er jeg mer usikker på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå