Gå til innhold

FriFamilie gruser nok en gang Trådløs familie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå må vel Tele2 følge opp også vel.. *venter spent* :)

7929582[/snapback]

 

Hehe... Det tok vel et halvt år eller så etter netcom før de fjernet oppstartsavgiften, så du må nok belage deg på å vente.

7938294[/snapback]

Og siden de leier og ikke eier så må de jo betale for hvert ringeminutt, hver sms, hver mms osv de "leier" av telenor. Tror nok det blir vanskelig å følge opp for virituelle operatører dette.

Lenke til kommentar
Når inntrer dette?

Ifølge magasinet til Telenor er det fra og med den 14. februar.

I følge mobilen.no så sier Telenor i en pressemelding at det gjelder fra den 19. februar...

 

Noen som veit?

7929509[/snapback]

Nå er teksten på siden endret, ser ut som om alt gjelder fra den 19. februar.

Lenke til kommentar
[

En annen fordel som svært få nevner er at med NetCom TF vet du hva du betaler når du ringer. Med Telenor må du fortsatt vite hvilken operatør du ringer til når du ringer utenom familien. Har lite å si for selve familieløsningen, men for den totale fakturaen er det likevel en soleklar fordel.

 

Som det er nevnt tidligere her - konkurranse er bra, og kommer kundene tilgode :)

7930923[/snapback]

 

Nå stemmer ikke det helt heller, Telenor har flere abonnement hvor det er lik pris uansett hvem du ringer, f.eks. de to billigste alternativene deres: djuice allstar og frifiks (sistnevnte er egentlig helt lik smart talk)

Lenke til kommentar
"Den som har privatabonnementet, ringer og tekster gratis til bedriftsabonnement – i  omvendt fall gjelder vanlige priser"

TELENOR STINKE :p

7945892[/snapback]

Er det ikke sånn hos netcom og da?

7946981[/snapback]

 

Jepp, stemmer det. Fra netcom.no: I tillegg kan ett NetCom bedriftsabonnement tilknyttes Løsningen. Medlemmene ringer kostnadsfritt til bedriftsabonnenten, men bedriftsabonnenten ringer ikke kostnadsfritt til Medlemmene.

Lenke til kommentar
Nå må vel Tele2 følge opp også vel.. *venter spent* :)

7929582[/snapback]

 

Hehe... Det tok vel et halvt år eller så etter netcom før de fjernet oppstartsavgiften, så du må nok belage deg på å vente.

7938294[/snapback]

 

 

Fra 15. mars er sms gratis hos Tele2 Familie også + gratis til hjemmetelefon. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

...jeg forstår det sånn at det med Telenor er gratis å ringe TIL bedriftsabonnement, men ikke FRA?

 

Jeg er i en situasjon hvor jeg:

 

1) ønsker å ha ett separat nummer for firmaet mitt pga telefonkatalog osv

2) et privatnummer/abonnement til meg selv - helst satt over gratis til firmanummeret over så jeg slipper å tenke på to mobiler

3) et nummer for min samboer da vi ringes/tekstes ganske så mye.

 

Telenor FriFamilie hadde da vært perfekt - dersom jeg også ringer/sms'er henne gratis fra bedriftsabonnementet også....

 

Såvidt jeg skjønner kommer nemlig regningen til bedriftsabonnementet til bedriften, men det altså mulighet å knytte FF til dette abonnementet for at barna skal kunne ringe foreldrene gratis. Men ringer man andre veien må man altså betale.

 

Alternativt kan jeg ha to privatabonnement for meg selv og ett til henne? Blir for mye surr hvis firmaet skal betale deler av FF-regninga..... :hmm:

 

...andre tips her??

Lenke til kommentar

I dag må du betale for samtalene fra ditt bedriftsabonnement til medlemmene i FriFamilie, mens de kan ringe gratis til deg. Det samme gjelder hos NetCom.

Det samme gjelder også viss du har tilknyttet en fasttelefon. Da runger de fullverdige medlemmene (altså ikke du med ditt bedriftsabonnement) gratis til fasttelefonen, men ringer du fra fasttelefonen til medlemmene, betaler man vanlig takst.

 

Håper det var oppklarende.

Lenke til kommentar

ok - det er vel ingen vei utenom skjønner jeg, får bare få madammen til å ringe meg når hun skal skravle lenge! :)

 

Men kan jeg ha privatabonnementet mitt (stort sett) satt over til bedriftsabonnementet kanskje? Så slipper jeg å knote rundt med to telefoner på dagtid.... regner med at videresending også er gratis når samtaler er gratis?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Privat bruker jeg NetCom Smart Talk og er ansvarlig for Trådløst Familie hos oss. På jobben har jeg mobil med bedriftsabbonement som er knyttet til Telenor. Jeg skulle ønske å bare kunne bruke 1 mobil, men fordi det er forskjellige operatører, har jeg funnet at det er vanskelig. Hvis jeg viderekobler den ene av mobilene, må en betale fulltakst videre for den som blir viderekoblet pga. forskjellige operatører.

 

Det jeg misliker hos NetCom er at de ikke har noen abbonement hvor man slipper å bli fakturert for mindre enn 100,- i måneden (forutenom disse kontant-kort løsningene da).

 

Ser at Telenor har f.eks. FriFiks abbonement som de fakturerer med kun 35,- pr måned, (minimum faktura) samtidig som ringeprisene ikke er så gale i forhold til NetCom.

 

Har Netcom begynt å falle i gruven siden de ikke makter å komme med bedre løsninger for dem som ringer lite, uten at de må fakturere for mye til kundene.??

(De 2 siste månedene hadde jeg hatt samtaler til en kostnad av ikke mer enn 40,- pr. måned. Likevel ble jeg fakturert for 99,- pr måned. Det var jo 60,- kr i måneden bortkastet for meg...!! )

 

Vet noen om Netcom har tenkt å senke prisen for minstegebyr når det gjelder Smart Talk abbonementet snart??

 

Venter spent på at det skal skje, ellers må jeg bytte til Telenor abbonement!

Lenke til kommentar
Privat bruker jeg NetCom Smart Talk og er ansvarlig for Trådløst Familie hos oss.  På jobben har jeg mobil med bedriftsabbonement som er knyttet til Telenor.  Jeg skulle ønske å bare kunne bruke 1 mobil, men fordi det er forskjellige operatører, har jeg funnet at det er vanskelig. Hvis jeg viderekobler den ene av mobilene, må en betale fulltakst videre for den som blir viderekoblet pga. forskjellige operatører.

 

Det jeg misliker hos NetCom er at de ikke har noen abbonement hvor man slipper å bli fakturert for mindre enn 100,- i måneden (forutenom disse kontant-kort løsningene da).

 

Ser at Telenor har f.eks. FriFiks abbonement som de fakturerer med kun 35,- pr måned, (minimum faktura) samtidig som ringeprisene ikke er så gale i forhold til NetCom.

 

Har Netcom begynt å falle i gruven siden de ikke makter å komme med bedre løsninger for dem som ringer lite, uten at de må fakturere for mye til kundene.??

(De 2 siste månedene hadde jeg hatt samtaler til en kostnad av ikke mer enn 40,- pr. måned. Likevel ble jeg fakturert for 99,- pr måned.  Det var jo 60,- kr i måneden bortkastet for meg...!!  )

 

Vet noen om Netcom har tenkt å senke prisen for minstegebyr når det gjelder Smart Talk abbonementet snart??

 

Venter spent på at det skal skje, ellers må jeg bytte til Telenor abbonement!

8366497[/snapback]

 

 

Et abo hos telenor som er genialt om man ringer veldig lite er Fri20. Dette både høres og ser ut som et dritt-abo, men om man ringer innenfor 20 min per mnd finnes det ikke billigere. Man får minimum 500 kr i fratrekk på faktura om man binder seg i 12 mnd. Trekk fra 500 på månedsavgiften og du sitter igjen med et abo som koster 88 kr per år. Du har 20 gratis ringeminutter hver måned.

 

Og jo; det er faktisk en del som ringer så lite og som kun vil være tilgjengelig eller ha tlf i nødstilfelle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...