bebbetufs Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Hallo. Jeg har nettop fått meg vannkjøling. Først og fremst for å få ned støyen, men så fikk jeg så fine temperaturer at jeg tenkte at litt overklokking bare kommer godt med. Så, med godt mot gikk jeg inn i bios, og bare som en forsmak satte jeg settings til "Turbo". Alt gikk fint helt til windows var ferdig lastet inn. Da låste det seg, og det var ikke lys i min Intellimouse 3.0. Dette skremmer meg litt, for turbo mode skal jo liksom være en stabilitetstest. Hva kan det være som gjør systemet mitt så ustabilt? Jeg merker ingenting når jeg kjører vanlige instillinger. Jeg har: Soyo KV7Dragon+ SB Live Player 5.1 Integrert nettverkskort. VIA ett eller annet. AMD XP 1900+ 512 MB no name RAM. WD 1000 GB SE 7200rpm Sony 50x CDRom LG 40x12x40x CDRW Abit Siluro gForce 4 MX 440 Realtek nettverkskort 10mb (dette har jeg overklokket med før så det er ikke det som er problemet) Onboard C Media lydkort (disablet) Chieftech PSU 360W CPU ligger på 34-35 grader idle og ca 37 grader under load. Alle nyeste drivere installert. Siste versjon av bios. Dere kommer vel til å skylde på No Name RAM'en. Ok, men jeg har overklokket adskillig med slik ram før. F.eks en Celron 566 til 850. 66 til 100 FSB. Jeg har forsøkt med minne instillingene på forskjellige nivå, CAS 2 og 3, med samme resultat. Man skulle vel kunne forvente at den klarer en 2% økning? Jeg forventer ikke å kunne overklokke himmelhøyt her, men "Turbo" må jeg vel kunne greie? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Tror det er noe galt hos deg med den tempen med vannkjøling Lenke til kommentar
CFD Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Rammen din stopper deg vedder jeg.. Prøv og still rammen automatisk og ikke velg Turbo settings på rammen. Det krever endel av rammen din og siden du har noname ram så virker det som det er det som er sjangsen. En annen ting som kan kjøre det er at du må aktivere USB portene. På mitt MSI kort så slår de seg av når jeg tar Turbo. Må inn og slå dem på hver gang jeg har en Bios Flash. ELns. Prøv det nederste først. Er nok det som er feilen. Lenke til kommentar
bebbetufs Skrevet 29. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2002 Hei, takk for tips folkens. CFD: Du hadde nok rett, det var USB portene som slo seg av ja. Ikke rart at jeg ikke fikk noe til å funke. Nå funker det bra. Bernhard Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Jeg kan velge turbo 1 og turbo 2 på hovedkortet mitt, men hva er det? Asus p4b266-e Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå